Plastikposeslikkeri
Fra : Birgitte Schultz

Dato : 06-01-07 21:13

Hej Kattevenner
Godt nytår

Min dejlige hunkat Silke har den underlige vane at slikke på plastikposer.
Er der nogen af Jer derude, der skulle have en ide om hvorfor hun gør
det, hører jeg meget gerne Jer.

Med venlig hilsen
Birgitte Schultz
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 06-01-07 22:56

<klip> Min dejlige hunkat Silke har den underlige vane at slikke på
plastikposer.
Tillykke!
du er da heldig, mine katte pisser på dem...

Men sådan er det bare med katte :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Siri

Dato : 07-01-07 09:32

> [...]
> Min dejlige hunkat Silke har den underlige vane at slikke på plastikposer.
> Er der nogen af Jer derude, der skulle have en ide om hvorfor hun gør

Og godt nytår til dig og Silke.
Mit uldbundt Gia har det også med at bide i kanten af f eks
bruseforhænget (hun elsker at sidde i bunden af mit (tomme!) badekar, og
i kanten af klar plast, hvis der ligger lidt fremme efter udpakning af
noget. Jeg fjerner det bare, så er den potte ude.
Jeg tror, at det har med kedsomhed at gøre - men der har været i hvert
fald een tråd om det her indenfor det sidste halvår. Værd at søge på,
hvis det er et stort problem.
Mon det er i familie med adfærden med uldsutning, der skyldes, at
killingerne er taget for tidligt fra deres mor (barbari!).
Der var vist flere af de erfarne med mange katte, der har nævnt det med
tisseri og plastposer.
Skal vist lige ha' læst op på det.... Dykker ned i kattebøgerne og
vender en dag tilbage
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-01-07 10:38

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget. Jeg fjerner det bare, så er den potte ude.
> Jeg tror, at det har med kedsomhed at gøre -

Vores hankat gør det også rigtigt meget. Og han har altså to andre at lege
med, så tror ikke man generelt kan sige det er kedsomhed.

> [...]
> Mon det er i familie med adfærden med uldsutning, der skyldes, at
> killingerne er taget for tidligt fra deres mor (barbari!).

Og han er heller ikke taget for tidligt fra moar, så det er nok heller ikke
det.

> [...]
> tisseri og plastposer.
> Skal vist lige ha' læst op på det.... Dykker ned i kattebøgerne og

Nogen ting tror jeg bare ikke man kan forklare. Det kan lige så være den
lyd, der kommer når man slikker på plastik der bare er sjovt. Nå ja og så
kan det da være de synes det smager himmelsk :o/ Vi snakker trods alt om et
dyr, der synes den bedste lugt i hele verden er et par sure sko eller sokker

> Siri
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Mvh Kari

Fra : Tina

Dato : 07-01-07 11:11

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> dyr, der synes den bedste lugt i hele verden er et par sure sko eller

Bingo! Jeg tror også det er smagen eller lyden de gør det for.

Min Andy slikker kun på plastik, hvis det indeholder, eller har indeholdt,
noget slik/kage han godt kan lide. Han har hele munden fuld af søde
tænder...

Tina