øjenbetændelse
Fra : KIm

Dato : 06-01-07 10:25

Hey Gr.

Vi har lige fået os en lille ny killing her til weekenden men har nu opdaget
at hun har lidt øjenbetændelse. Vi har vasket det i kamille the og det
bliver det kun lidt bedere af....findes der andre råd???? bare lige til
dyrlægen åbner igen.

Tak

Fra : charlotte kofoed

Dato : 06-01-07 10:57

> [...]
> at hun har lidt øjenbetændelse. Vi har vasket det i kamille the og det
> bliver det kun lidt bedere af....findes der andre råd???? bare lige til

Det er en dårlig ide med cammille, en gammel skrøne at det hjælper,
desværre så samler camille bakterier i stedet for i øjnene, så brug kogt
af kølet vand med lisdt salt i (en tsk fuld salt til en halv l vand)
Og hjælper det ikke weekenden over skal der nok et dyrlægebesøg til
mandag, så får den nok pencellin og øjensalve
held og lykke

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 06-01-07 16:20

Hej Charlotte

Jeg fårstår ikke dit svar...? Min dyrlæge giver da råd om camille-te hvis
der er optærk til "noget" i øjenene...Det gælder både kaniner og katte...
-og jeg har mange gange taget diverse i opløbet med kamille-te.

Venlig hilsen Majbritt

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 08:16

On Sat, 06 Jan 2007 03:56:51 -0600, charlotte kofoed
<jrfKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote:

>Det er en dårlig ide med cammille, en gammel skrøne at det hjælper,
>desværre så samler camille bakterier i stedet for i øjnene

Camillethe tager begyndende betændelsestilstande, så hvordan du får
det til en gammel skrøne ved jeg ikke.
Jeg har brugt det til både hunde, katte, kaniner og fugle og det har
været yderst effektivt.
Min dyrlæge gjorde mig så opmærksom på at der var små partikler i
camillethe, som KUNNE ridse hornhinden, og derfor var det måske ikke
altid lige det bedste valg til øjne, men ellers er det skam fint til
betændelsestilstande.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : sulejma

Dato : 06-01-07 16:16

"KIm" <jupiter@jupiter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det bliver det kun lidt bedere af....findes der andre råd???? bare lige

Dyrlæge på mandag ! Hvis det er en god gammeldags betændelse med
gulligt-grønligt udflod, skal der noget medicinsk til. Kogt vand og andre
husgeråd gør ofte kun ondt værre.

Pøj Pøj
Sulejma

> Tak

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : charlotte kofoed

Dato : 06-01-07 19:49

> [...]
>
> Pøj Pøj
> Sulejma

> Den har indtil videre sparet mig for at få 635 spam-mails

Ja så er det en "gammeldags" dyrlæge du har, det hjælper intet, hvis det
går væk alligevel er det tilfældigt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-01-07 21:50

charlotte skrev
<Ja så er det en "gammeldags" dyrlæge du har, det hjælper intet, hvis det
går væk alligevel er det tilfældigt>

Tjaa eller også er det din dyrlæge der ikke ved bedre, selv lægerne på
cancerafdelingen på Rigshospitalet anbefaler kamillethe Til patient-øjne,
men ok de er nok osse gammeldags og aner ikke hvad de snakker om )))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : KIm

Dato : 08-01-07 19:02

Mange tak for svarene. Selvom det gav andledning til lidt diskotion...men nu
har jeg været ved dyrlægen og fået noget salve....

Tak

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-07 19:24

KIm wrote:
> Mange tak for svarene. Selvom det gav andledning til lidt
> diskotion...men nu har jeg været ved dyrlægen og fået noget
> salve....

Det er godt at høre at du har været ved dyrlægen. Jeg vil tro at det
er kloramfenikol salve du har fået, det er yderst virksomt til både
dyr og mennesker.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 08-01-07 19:43

> [...]
>
> Det er godt at høre at du har været ved dyrlægen. Jeg vil tro at det
> er kloramfenikol salve du har fået, det er yderst virksomt til både

Hej
Godt at missebassen får behandlet stadset.
Jeg er også nysgerrig - hvilken slags salve fik I?
Gia fik Fucithalmic fornylig - virker OK men herre uhandy plastictube,
der laver bobler, og det gør det ikke nemmere at give hende - 2 x
dagl.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : KIm

Dato : 09-01-07 17:26

Hejsa igen.

Vi fik noget der hedder Terramycin-polymyxin b.

Fra : Siri

Dato : 09-01-07 18:53

> KIm skrev:
> Hejsa igen.
>
> Vi fik noget der hedder Terramycin-polymyxin b.

Tusind tak
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar