Hvad er min næste træk
Fra : Heinrich Frausing

Dato : 05-01-07 21:06

Hej i gruppen

Da folketællingen 1916 er kommet på nettet ville jeg se hvad jeg kunne finde
på min oldefar (Søren Kristian Frausing), jeg ved at han formenligt boede i
Hellerup, men da folketællingen søges på vejnavn og jeg ikke kender dette,
er det lige, hvordan finder jeg dette.

Jeg søgte på Post Danmarks hjemmeside, der viste det sig at der i dag er 205
veje, jeg kunne godt lave en liste over dem og så gennemgå dem alle i
forhold til folketællingerne.

Findes der et opslagsværk hvor man kan se hvem der boede i Hellerup?
Evt. noget lignende krak eller mostrup, ved at han kørte taxa i 1908 og at
der på denne stod et tlf. nr. 7770.

--
Hilsen

Heinrich Frausing, 8382
http://www.fam-frausing.dk

Fra : b.b

Dato : 05-01-07 23:14

"Heinrich Frausing" <frausing@fjernpostsyv.teledotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der et opslagsværk hvor man kan se hvem der boede i Hellerup?
> Evt. noget lignende krak eller mostrup, ved at han kørte taxa i 1908 og at

På LA i København findes Krak og Telefonbøger der kan du finde ham.
Hilsen Birgit

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Michael Erichsen

Dato : 05-01-07 23:36

Heinrich Frausing wrote:
> [...]
>
> Findes der et opslagsværk hvor man kan se hvem der boede i Hellerup?
> Evt. noget lignende krak eller mostrup, ved at han kørte taxa i 1908 og at

Krak 1916 står også på Læsesalen på Hovedbiblioteket i København. Hvis
den ikke står på hylden, så er det mig, der sidder ved bordet ved siden
af og blader i den...

Mvh Michael Erichsen

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 06-01-07 00:02

> [...]
> ikke står på hylden, så er det mig, der sidder ved bordet ved siden af og

Tak for svaret, også til Birgit.

Jeg kan se at jeg skal til sjælland i marts, så skulle der være en mulighed.

I skal have mange tak.

Heinrich

Fra : HamSelv

Dato : 07-01-07 07:25

> Tak for svaret, også til Birgit.
>
> Jeg kan se at jeg skal til sjælland i marts, så skulle der være en
> mulighed.
>
> I skal have mange tak.
>
> Heinrich

En anden mulighed kan være at få dit lokale bibliotek til at bestille dem
hjem.
Det eret par gange lykkedes for mig, en anden gang fik det lokale bibliotek
lavet
opslaget for mig.

Mvh
Jan

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 07-01-07 11:19

> [...]
> hjem.
> Det eret par gange lykkedes for mig, en anden gang fik det lokale

Jeg var inde på det lokale bibliotek igår, men da jeg fortalte at bogen stod
på Læsesalen, mente hun ikke at man kunne låne den hjem, men hun vil ringe
og høre på mandag.

Heinrich

Fra : Hugh Watkins

Dato : 07-01-07 11:43

Heinrich Frausing wrote:

> Jeg var inde på det lokale bibliotek igår, men da jeg fortalte at bogen stod
> på Læsesalen, mente hun ikke at man kunne låne den hjem, men hun vil ringe
> og høre på mandag.

I get books sent from USA to UK

I am not allowed to take them home but go to the library every day and
read them in the læsesalle there

Hugh W
--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : b.b

Dato : 07-01-07 12:05

Du kan også prøve og spørge om der er en der skal på LAK og vil kigge efter
for dig, ellers prøv på Dis Danmark opslag,
Hilsen Birgit

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 08-01-07 16:16

Hej alle

Jeg har i dag fået en opringning fra biblioteket, der var desværre ikke
opført en eneste Frausing i 1916 i Kraks over Kbh.

Så der er ikke andet for at lede videre

Fik dog at vide at det taxa selskab der havde nr. 7770 lå på Vesterbrogade

I skal alle have tak.

Heinrich

Fra : John W. Nielsen

Dato : 09-01-07 00:04

Hej Heinrich Frausing

For en anden gangs skyld så står kraks vejvisere fremme på Erhvervsarkivet,
det kan ikke være nemmere.

Hilsen John Nielsen

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 09-01-07 01:38

"John W. Nielsen" <john.w.nielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Heinrich Frausing
>
> For en anden gangs skyld så står kraks vejvisere fremme på
> Erhvervsarkivet,
> det kan ikke være nemmere.
>
> Hilsen John Nielsen

Tak til John