Mine første "pap-kasse-katte"
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 05-01-07 20:22

Så kommer man hjem fra job, og falder nærmest over en flyttekasse foran
hoveddøren. Underligt, når man så løfter den, er der noget blødt i hver
side, så det er nok ikke den eksterne harddisk jeg har bestilt. Nok også en
lige stor nok kasse til et stykke hardware....

Næ, det er to katte! - Det var ikke lige dét jeg havde forventet en regnfuld
fredag aften....

Den ene, gråstribet med hvid snude, ret tynd og en smule skeløjet, den anden
helt koksgrå med det yndigste lille hoved.

Så nu må jeg så igen tage ansvaret for et par iøvrigt vældigt søde katte,
hvis ejer ikke selv kan finde ud af at dét at have dyr er en forpligtelse og
ikke bare et stykke legetøj, man kaserer når det er for besværligt/dyrt
eller blevet for kedeligt....

Jeg ved det er formålsløst at efterlyse en ejer, og måske er det godt de
blev stillet foran min dør, for jeg skal nok tage mig af dem og få dem
videre, men alligevel kan jeg godt blive lidt harm over fremgangsmåden...

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

og det er hér jeg forsøger at tjene lidt penge, som går til at hjælpe f.eks.
de to papkasse-katte videre...
http://choco.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-01-07 21:34

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> writes:

> [...]
> ikke bare et stykke legetøj, man kaserer når det er for besværligt/dyrt

Det er simpelthen utroligt! Folk bør altså virkelig lære at være sit
ansvar bevist. Men det kan vi jo hurtigt blive enige om.

> Jeg ved det er formålsløst at efterlyse en ejer, og måske er det godt de
> blev stillet foran min dør, for jeg skal nok tage mig af dem og få dem
> videre, men alligevel kan jeg godt blive lidt harm over fremgangsmåden...

Det er altså godt at der er folk som dig.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Trine Lund

Dato : 05-01-07 22:41

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:459ea53d$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
>
> og det er hér jeg forsøger at tjene lidt penge, som går til at hjælpe

Ufff - hvor bliver man dog gal på mennesker der kan finde på at behandle dyr
så dårligt.
Men hvor er det så også skønt at der findes en som dig, der hjælper. Jeg har
lige været inde og læse om alle de dejlige katte du har hjulpet de sidste
par år - og det er da helt fantastisk.
Håber du finder en god ejer til de to.

Mange hilsner,
Trine

Fra : Siri

Dato : 06-01-07 09:24

> [...]
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
>
> og det er hér jeg forsøger at tjene lidt penge, som går til at hjælpe

Godt gået - taget ind - og skrevet, Heidi! You go girl
Ih, hvor er det bare nemt at tørre et par (katte-)børn af på andre.....
Sådan en sjover!
Det trick kan være OK, hvis det er en baby og man er i yderste nød - men
sådan ser verden i dag meget sjældent ud, og heldigvis for det. Men
hittekillinger - sikkert for små til at undvære mor - dem tørrer man
bare af! Hvor er det ringe! Det er ikke milde tanker, 'aftørreren' får
herfra!
Vi må hver især, hvor vi nu kan, lidt eller meget, slå til lyd for en
dyreværnslov, der giver dyr ret til ordentlig behandling, og mulighed
for indgriben overfor mishandlere - at få lige rettigheder for alle
levende væsener er nok stadig en utopi - foreløbig....
Heidi, hep, hep, og opbak herfra - jeg skal maile din choko-side til
alle mine chokoladeguflende venner, og forklare, at når de skal købe
kvali-chokolade, så er det hos dig, fordi osv..... de vil elske det!
Selv ved jeg godt, hvad Leyna snakker om (a la 'det er ikke tun, man
bliver trind af), så jeg køber slet ikke alt det guf - men pengene kan
jo sagtens bruges til sjov til misser - ingen grund til at være kedelig

Morale: Skal du have kat - så tag en brugt - en 'affaldskat' - også et
budskab værd at sprede......
Med venlig hilsen og pote-five
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 07-01-07 08:07

On Sat, 06 Jan 2007 02:24:25 -0600, Siri
<medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

>Selv ved jeg godt, hvad Leyna snakker om (a la 'det er ikke tun, man
>bliver trind af), så jeg køber slet ikke alt det guf - men pengene kan
>jo sagtens bruges til sjov til misser - ingen grund til at være kedelig

hehe...Chokolade og andet guf er jo godt, men alt med måde!
Men kan salg af sådant guf gå til at hjælpe et par hittemisser, så
reklamerer jeg skam osse for sådan en forretning.
Og så elsker jeg selv chokolade og søde sager, såeh...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 08:01

> Næ, det er to katte! - Det var ikke lige dét jeg havde forventet en
> regnfuld fredag aften....

For dårligt.... Hunde bliver druknet og katte bliver bare smidt i
containeren, sat udi en skov, eller whatever, når de ansvarlige mister
interessen. Jeg forstår ikke hvordan folk kan benytte den vestlige 'brug og
smid væk' kultur overfor levende væsener.

Fra : Siri

Dato : 07-01-07 09:46

> [...]
og
> smid væk\' kultur overfor levende væsener.

Nemlig, H C - det er bare for ringe!
Det er derfor, at vi skal have lovgivning, der giver mulighed, ja pligt
til at den udøvende magt skal gribe ind overfor sådanne uhyrligheder!
Og oplysning om katte, så folk mister de gamle fordomme om at 'katte er
jo vilde og ensomme jægere, så de kan sagtens klare sig selv' - !! Folk
er bare for - uvidende?
Det var en nyhed fra KV om netop 'aflevering'/kassering af katten, når
man tager på sommerferie, der fik mig i gang med at få mig en
overskudskat, der trængte til nyt hjem.
Det kan anbefales - vi hygger os!
Hyg I jer også, dig og dine to hygge-lege-tumlere
Med venlig hilsen