Kat tisser på tæppe.
Fra : Melanie

Dato : 05-01-07 20:09

Hej ng

Min genbo har problemer med at deres ene kat (tror det er en killing på ca.
½ år) som tisser på hundes (GD'er)madras/tæppe. De har måtte udskifte
madrassen til et tæppe som nu allerede er vasket flere gange på en uge.
Hvorfor gør katten dettte? Hvad kan de gøre for at løse problemet?

Mvh Melanie

Fra : Siri

Dato : 06-01-07 09:56

> [...]
> madrassen til et tæppe som nu allerede er vasket flere gange på en uge.
> Hvorfor gør katten dettte? Hvad kan de gøre for at løse problemet?

Hej Melanie.
Godt, at du hjælper dine naboer - og dermed den arme kat, der måske
mangler passende toilet....
Jeg iler med denne artikel
http://www.netdyredoktor.dk/sw15308.asp
Så er der nok nogle mere erfarne, der kan kommentere, om den holder med
min. 2 bakker pr kat..... Gia klarer sig fint med een (og en rejsebakke,
når vi er på besøg, selvfølgelig).
Rensning, valg og skift af grus spiller også en kæmpe rolle. Der var
vist en super artikel 'Bakkeservicen skal op!' i det seneste KV-blad,
det kan man sikkert få tilsendt et ekspl eller flere af uden de store
omkostninger, hvis man ringer derind og forklarer baggrunden.
Kattens Værn
Dronning Olgas Vej 4
2000 Frederiksberg
Sekretariatets tlf.:
38 88 12 00
man-tors kl. 10-14
kv@kattens-vaern.dk
Mht grus er der gode tips at hente under fanebladet 'Produkter' på
gruppens hjemmeside. Den er godt nok ikke ny-opdateret (hvem mon står
for det?), men den er der.
Og så kan du også søge på gamle tråde om emnet, der er adskillige - ret
forskellige, men samme emne og bud på hjælp.
Håber meget, at det løser sig - renlighedsproblemer er jo desværre den
hyppigste årsag til aflivning af familiekatte (iflg KV-bladets artikel),
og det er, skrev de, ofte ret enkelt at afhjælpe... Og så beskrev de
hvordan.
Held og lykke med at kommunikere det til naboerne
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar