Yamaha Jog-R går i stå
Fra : Jens

Dato : 05-01-07 20:00

Hej

Juniors JOG-R (8000 km i lovlig tilstand) har fået en sygdom.

Den starter som en mis og går fint i tomgang, men så snart den får fuld gas
kører den 100 meter hvor efter det lyder som om den kvæles og den går i stå.
Hvis man tager gassen af, fortsætter den i tomgang uden problemer.

Karburator er adskilt og renset for snask i svømmehus m.v.

Indsugningsfilter er renset.

Tændrør er renset (ikke skiftet!)

Cylinder og Stempel er afmonteret for check af "Sat Stempel" - Dette var den
lokale knallertpushers bedste bud på årsagen. Cyl og Stempel ser fint ud -
dog er der lidt sodaflejringer ved stempelringene og i topstykket.

Luftblandeskrue er forsøgt justeret, men dette har ingen effekt.

Så nu er det alle jer eksperter der får lov til at komme med et bud

Mvh

Jens og Junior

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-01-07 20:40

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Luftblandeskrue er forsøgt justeret, men dette har ingen effekt.
>

> Så nu er det alle jer eksperter der får lov til at komme med et bud

Skal den ikke bare have lidt karburator væske i benzinen?

Michael

Fra : Chipper.dk

Dato : 05-01-07 20:51

Michael Kirkegaard skrev:
> "Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> Skal den ikke bare have lidt karburator væske i benzinen?
>
> Michael

hva med skidt eller tilstopning i tanken/slanger så der ikke ka komme
nok igennem når det skal bruges (og svømmerhuset så er blevet tømt

MVH

ChipMIK

PS2 chipning kr. 550 + porto

Xbox chipning med aladdin chip kr. 450 + porto

Fra : Jens

Dato : 05-01-07 21:58

"Chipper.dk" <Michaelslet@detherchipper.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ChipMIK
>
> PS2 chipning kr. 550 + porto
>
> Xbox chipning med aladdin chip kr. 450 + porto

Det er også vores eget "næste gæt" - kaburatorsprit hjælper vel kun ved
"near freezing" temperaturer og ikke ved de nærmest subtropiske temperaturer
vi har lige nu!

Hvordan checker man at den der vacum-benzin-hane virker ? Den åbner jo kun
når maskineriet SUGER i slangen og jeg sætter IKKE munden til

Ellers tak for svarene - so far.

Mvh
Jens

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-01-07 05:45

> [...]
>
> Hvordan checker man at den der vacum-benzin-hane virker ? Den åbner jo kun
> når maskineriet SUGER i slangen og jeg sætter IKKE munden til

Karburatorsprit kan være nødvendigt allerede ved +5 grader.
Ihvertfald på Speedfight 2. Men I skal ikke prøve, for det er osse meget
sjovere at skille hele kværnen ad :)

Michael

Fra : Jens

Dato : 06-01-07 10:11

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Karburatorsprit kan være nødvendigt allerede ved +5 grader.
> Ihvertfald på Speedfight 2. Men I skal ikke prøve, for det er osse meget

Så er forsøget med kabruratorsprit, og det havde ingen effekt (hvilket jeg
personligt heller ikke havde forventet - men nu er det prøvet).

Benzintank ser helt fin og ren ud inden i, så der er ikke skidt i bunden og
i slangerne. Filtret for enden af vacum-benzin-hanen ser også helt rent ud!

Jeg ved stadig ikke om det er vacum-benzin-hanen - og hvordan checker man så
lige den?

Hvis det den, hvorfor kan den så gå i tomgang så snart man slipper gassen?

Mvh

"Den fortvivlede"

Fra : Jens

Dato : 06-01-07 11:12

> [...]
> så lige den?
>
> Hvis det den, hvorfor kan den så gå i tomgang så snart man slipper gassen?

.... og hvad med automat-chokeren - det er jo en eletrisk dims - hvordan
virker den og hvordan checker vi lige den ?

/Jens

Fra : Jens

Dato : 06-01-07 15:18

> [...]
>>

> ... og hvad med automat-chokeren - det er jo en eletrisk dims - hvordan
> virker den og hvordan checker vi lige den ?

Chookeren er nu checket og den fejler intet. Når man sætter 12V på den
varmer den op og nålen bevæger sig ud ad - så det ser ud til at virke.

Jeg er nu tilbage til at det må være noget karburator-stads, for da jeg
havde chookeren ude, kunne jeg holde den i gang med fuld gas ved at holde en
finger for hullet hvor chookeren havde siddet - jeg skulle så slippe lidt
falsk luft in - så kørte den.

Tilbage til høvlebænken !

/Jens