Forsikring af Kat
Fra : Jens

Dato : 05-01-07 19:53

Hej

Kan man tegne en sygeforsikring på en Kat og hvor gør man det i givet fald?

Mvh

Jens og hans Skovkat

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-01-07 20:02

Jens wrote:
> Hej
>
> Kan man tegne en sygeforsikring på en Kat og hvor gør man det i
> givet fald?
> Mvh
>
> Jens og hans Skovkat

Det kan du læse lidt om her:

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Andre%20forsikringer/Dyreforsikring/katteforsikring.aspx

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 06-01-07 09:45

> Tove Krieger skrev:

> [...]

Og her
http://www.kattens-vaern.dk/?side=167
og her
http://www.dyrekassen.dk/
Jeg synes, at det er en rigtig god idé at gøre i tide (der er en
aldersgrænse for tilmelding!).
Men det er vel ikke nødvendigt heller, før katten når en vis alder? Jeg
mener, hvis den er kommet igennem neutralisering osv som killing/ungkat,
så er der vel grænser for, hvad man som indekat kan komme til at fejle
inden det 6. år?
Eller hvad mener I, kære NG'ere?
Er der rimelighed i at forsikre sin sofakat, når den er 2-3-4 år gammel?
Hvis man holder rent, og det er en sofa-indekat osv, og den bliver
passet med sundhedstjek osv - så burde den vel være 'home safe'?
Er man medlem af KV, så er der rabat - dvs det koster så ca 100kr/måned,
og det er jo ingen herregård, medmindre man er på SU eller lignende. Og
selv da ville jeg gøre det, inden katten fyldte 5.
Kort sagt, skal man forsikre med det samme, eller vente et par år?
Der er sikkert noget matematik i det her, som jeg ikke lige kan
overskue....
Og noget ekspertviden om kattesundhed, som jeg ikke har.
Gode råd derudefra?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 10:00

Jens wrote:
> Hej
>
> Kan man tegne en sygeforsikring på en Kat og hvor gør man det i givet
> fald?
> Mvh
>
> Jens og hans Skovkat

Jeg har selv tegnet en sygeforsikring til Buster her:

http://www.garfors.dk/

JEg har valgt at gøre det fordi Buster er inde/ude-kat, dvs der er fx risiko
for at han kommer op at slås, river sig i budskads mm..
Og så har jeg personligt den holdning at jeg hellere vil have en forsikring
jeg ikke får brug for, end at stå og mangle den hvis skaden sker...

Louise

Fra : Siri

Dato : 06-01-07 10:07

> [...]

> Og så har jeg personligt den holdning at jeg hellere vil have en forsikring
> jeg ikke får brug for, end at stå og mangle den hvis skaden sker...

Klart - har man udekat, ville jeg heller ikke tøve.
Skal man så ikke være i gartnerfaget for at tegne hos Garfors?
Og er det værd at regne lidt på priserne for de to-tre muligheder
(indrømmet - busted - jeg er dårlig til praktisk matematik udover
supermarkedsbrug)?
Det er der sikkert nogen andre NG'ere, der klarer som en mis ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 10:10

Siri wrote:

> [...]
> supermarkedsbrug)?
> Det er der sikkert nogen andre NG'ere, der klarer som en mis ?

Hej Siri
Jeg valgte Gartnernes Forsikring fordi det var den min dyrlæge anbefalede..
Har efterfølgende kigget lidt på andre forsikringer også, men priserne
ligger så tæt op ad hinanden at det er lidt hip som hap..
Hvis ens eget forsikringsselskab, altså hvor man har indbo-ulykke etc,
tilbyder sygeforsikring vil det dog nok være det billigste, men desværre
tilbyder mit forsikringsselskab det ikke..

Louise

Fra : Siri

Dato : 06-01-07 10:28

> Louise skrev:
> Siri wrote:
Tak Louise.
Du har da helt ret, better safe than sorry!
Men en kat hos mig er en ren indekat, så - måske er det at overforsikre
og pylret?
Når jeg spørger, så er det også for at høre, om nogen af jer derude har
erfaring med de forskellige katteforsikringer?
Ikke bare mht priser, men også, hvad de vil dække og ikke vil dække....
Praktisk erfaring med nytten af en sådan forsikring - også mht
alder/sygdomshyppighed hos katten?
Jeg er lidt af en livrem-og-seler-person, og nogle gange tager jeg mig i
at være overforsigtig og småhysset - og tænker mht forsikring allerede
nu (Gia er på vej til 4 år), at nu er jeg vist ved at overdrive?
'Hendes' dyrlæge siger, at hun ser fin ud, og de par gange, hvor der har
været småting, og jeg har ringet til ham, så har han spurgt om lidt
detaljer og så bedt mig om at - nå ja, tage det roligt og kigge på
kattens almentilstand og humør. Ikke at jeg var helt oppe at køre - men
det er jo éns lille (s)kat, det handler om!
Derfor ville jeg gerne høre mere om praktisk erfaring og gavn af
katte-sygeforsikring?
Er der nogen?

Fra : Mette Lambert

Dato : 06-01-07 11:45

> [...]
> det er jo éns lille (s)kat, det handler om!
> Derfor ville jeg gerne høre mere om praktisk erfaring og gavn af

Jeg kan kun sige, at den eneste gang, jeg har haft brug for
kattesygeforsikringen, var mine katte udelukkende indekatte. Bailey fik
konstateret gigt som meget ung og det krævede røntgenbilleder og diverse
andre undersøgelser til en frygtelig masse penge. Forsikringen dækkede
så ikke alt, men jeg fik da valuta for mine penge, fordi jeg på det
tidspunkt i to år havde indbetalt ialt ca. 1700 kr. og undersøgelsen
ialt kostede ca. 2200 kr.

Desværre for mig havde det forsikringsselskab allerede på det tidspunkt
valgt at opsige alle kattesygeforsikringer og med den diagnose skulle
jeg ikke forvente at få ham godkendt nogen andre steder.

Man skal dog være opmærksom på, at der er langt mere, de IKKE dækker end
de dækker - medmindre tingene har ændret sig på de 3 år - og der er også
typisk en relativt høj selvrisiko.

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar