WOW kort - kordinater
Fra : Bjarne

Dato : 05-01-07 09:17

Hej NG
når jeg ikke kan finde en/et eller andet og jeg er træt af at hoppe rundt
leder jeg på nettet
efter en beskrivelse eller et kort som kan hjælpe mig med min Quest.
Jeg er tit stødt på nogle kordinater.
ex.
"82.64 spawns in a cave on top of mt"

Hvad betyder 82.64 ?
Kan jeg se på hvor jeg er når jeg spiller ?

mvh Bjarne

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-01-07 15:44

On Fri, 5 Jan 2007 09:16:35 +0100, Bjarne wrote:

> Hvad betyder 82.64 ?
> Kan jeg se på hvor jeg er når jeg spiller ?

Du skal bruge addons for at kunne se koordinater.

Det jeg bruger er mapnotes:
http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/4116/mapnotes-fans-update/

Med mapnotes skal jeg bare skrive "/mntloc x,y" i mit chatvindue og så
bliver koordinatet markeret på min map/minimap.

Hvis du ikke har installeret addons før er her en forklaring:

1. Du modtager en zip fil med addonen.
2. Du udpakker den i din "...\World of Warcraft\Interface\Addons" folder.
3. Start spillet
4. I din karakter-vælger menu er der nu en addons knap nede i hjørnet. Den
kan du klikke for at slå addons til/fra og lave andre småjusteringer.

Fra : PerX ...

Dato : 06-01-07 19:00

In article <459e0964$0$8691$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
bbcas@mail.dk says...
> [...]
> "82.64 spawns in a cave on top of mt"
>
> Hvad betyder 82.64 ?
> Kan jeg se på hvor jeg er når jeg spiller ?

Jeg ville anbefale MetaMap i stedet:
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=3331

Ud over den kan vise dig koordinater over hvor du er og du kan skrive
notater på kortene, er der en række moduler (som du kan vælge at loade
eller lade være), du kan se kort over alle instances (dungeons) i
spillet, der er et database modul som husker alle monsters du ser (hvis
du senere har brug for at slå op hvor det var), den har et quest modul
som husker alle de quests du laver og hvor de var, den har en lille
notesbog hvor du kan evt kan skrive notater om forskelig ting du skal
huske, og han er igang med et modul som holder rede på hvor man finder
blomster og miner.