jordskokker
Fra : Battlefield's

Dato : 04-01-07 15:07

Hej
Kom lige med nogle ideer til hvad jeg skal bruge nogle jordskokker, som jeg
faldt over i dag, til.
De skal være tilbehør til nakkekoteletter.
Hilsen Vibeke

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-01-07 15:21

On Thu, 4 Jan 2007 15:07:17 +0100
"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> som jeg faldt over i dag, til.
> De skal være tilbehør til nakkekoteletter.

dyrefoder.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Anette

Dato : 04-01-07 17:32

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk>
> [...]
> som jeg faldt over i dag, til.
> De skal være tilbehør til nakkekoteletter.

dyrefoder.

Hvilke dyr fortjener dog denne straf?

Anette (der heller ikke bliver ven med jordskokken i dette liv)

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-01-07 20:44

Kim Schulz skrev i 20070104152119.397d1c1d@laptopia dette:

> dyrefoder.

Dyreplager!

Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-01-07 15:25

On Thu, 4 Jan 2007 15:21:19 +0100
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> dyrefoder.

og sagt på en mere seriøs måde. Jeg har prøvet jordskokker på et hav af
forskellige måder hvoraf jordskokke suppe er den værste. I et fad med
andre rodfrugter, god olie og en masse krydderier og så i ovnen til de
er møre er nok den eneste måde jeg selv ville fortære denne rodfrugt.
Det kræver dog en del krydderier for at overdøve dens grimme smag.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-01-07 15:32

Battlefield's wrote:
> [...]
> faldt over i dag, til.
> De skal være tilbehør til nakkekoteletter.

Lav en salat med

jordskokker i skiver
æbler i skiver
hvidvinseddike
et løg

m.v.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-01-07 16:24

Battlefield's skrev:

> Kom lige med nogle ideer til hvad jeg skal bruge nogle jord-
> skokker, som jeg faldt over i dag, til.
> De skal være tilbehør til nakkekoteletter.

Skræl jordskokker og skær dem i papirstynde skiver direkte ned i en
skål med vand tilsat en smule citronsaft, så skokkerne ikke bliver
brune. Dup skiverne tørre i et klæde, og anret dem på en bund af
rucola. Dryp en dressing af valnøddeolie, citronsaft salt og frisk-
kværnet peber over, og evt. en lille håndfuld valnøddekerner.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : N.D.R.

Dato : 04-01-07 16:25

Battlefield's wrote:
> [...]
> som jeg faldt over i dag, til.
> De skal være tilbehør til nakkekoteletter.

Hej,
Prøv at skære dem i tynde skiver, pøs citron, fløde, salt og peber over, og
giv dem til de er gyldne på toppen. Det er rigtig godt.
Nanna

Fra : HA Aalborg

Dato : 06-01-07 16:43

Hejsa...

> Kom lige med nogle ideer til hvad jeg skal bruge nogle jordskokker, som
> jeg
> faldt over i dag, til. - De skal være tilbehør til nakkekoteletter.

Skær dem i 1mm skiver og smid dem i en gryde med varm olie og steg dem
til de er gyldne, og drys med salt., så har du nogle gode Franske
Jordskokker.

Har lige lavet det som tilbehør Nytårsaften og det var et hit..

Hilsen Andersen