Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
K6-2 550 mhz og TNT 2 ultra sammen?
Fra : Lars

Dato : 27-06-01 15:28

Hejsa!

Jeg har solgt mit gamle tnt2 ultra til en gut, som har en K6-2 550 mhz, men
han kan ikke få det til at virke. Det virkede udmærket i min gamle computer
med en celeron 1 og nu min nyere t-bird.

Men så var det jeg kom til at tænke på om der ikke var et eller andet engang
med at K6-2 og TNT2 ikke rigtig ville sammen? husker jeg rigtigt eller hva'?
og hvad kan man evt. gøre...?

MVH Lars

Fra : Mit Navn Det Står Me~

Dato : 27-06-01 16:11

Lars <ledj@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hcqbc$c4p$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
engang
> med at K6-2 og TNT2 ikke rigtig ville sammen? husker jeg rigtigt eller

Hmmm jeg har haft et TNT2 Vanta PCI og det kørte fint sammen med en K6-2 500
mzh på et Asus TX97-X bundkort.......Hvad er der konkret galt????

Fra : Artwolf

Dato : 27-06-01 19:40

Jeg havde da engang en K6-2 400 Mhz med et Riva TNT 2 Grafikkort. Det
virkede perfekt!!!

Fra : Henrik

Dato : 27-06-01 20:38

Prøv at opdatere bios´en.

TNT 2 kræver understøttelse af PCI 2.1.

Der er desuden nogle ting, som skal slåes til/fra i bios´en. Se fabrikantens
hjemmeside for oplysninger, om hvad der skal ændres.

mvh
Henrik

Fra : Hellfire

Dato : 27-06-01 23:03

"Henrik" <henrik_krisser@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
fabrikantens
> hjemmeside for oplysninger, om hvad der skal ændres.

Ang BIOS.... Led efter noget i retningen af AGP Read Burst, AGP Fast Writes
ell. lignende og slå det fra. Mobo skulle vel aldrig være med ALI chipset?

Fra : Lars

Dato : 28-06-01 12:15

> Ang BIOS.... Led efter noget i retningen af AGP Read Burst, AGP Fast
Writes
> ell. lignende og slå det fra. Mobo skulle vel aldrig være med ALI chipset?

jeg ved ikke om der er ali på ASUS P5A?

Fra : raven

Dato : 28-06-01 12:19

On Thu, 28 Jun 2001 13:15:04 +0200, "Lars" <ledj@privat.dk> wrote:

>Writes
>
>jeg ved ikke om der er ali på ASUS P5A?

Ja.

Så er det ikke et via mvp3 chipset, og du må endelig ikke installere
via's 4-in-1 drivere.

Du bør istedetfor forsøge med driveren fra

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

ali-i104

Ellers skal jeg ikke kunne sige om ikke TNT2 chipset grafik kan køre
på ali chipset. TNT kan !

hilsen

John

Fra : Hellfire

Dato : 28-06-01 23:56

"Lars" <ledj@privat.dk> wrote in message
> Writes
>
> jeg ved ikke om der er ali på ASUS P5A?

Jeg har selv haft et P5A kombineret med et Creative TNT2-Ultra. Til at
starte med havde jeg de samme problemer som du har nu. Problemet blev løst
v.h.a. førnævnte bios setting, og ALIAGP v.1,54e. Det er ikke den nyeste,
men den virkede upåklageligt med mit setup (hvad man ikke kan sige om nyere
versioner). Hold dig langt væk fra Via 4in1, da mobo _er_ med ALI chipset,
heraf A'et i P5A, ALLADIN 5 for at være helt præcis. Alle Asus' bundkort
(ihvertfald til AMD CPU'er) hedder noget med A for ALI (P5A, A7A266), V for
VIA (K7V, A7V) eller M for AMD (K7M, A7M266). Hvis det skulle have nogen
interesse, kan jeg maile AGP driveren til dig (fylder 717 KB).

Fra : Lars

Dato : 29-06-01 17:28

Tak for svarene, nu håber jeg bare ham, der har købt kortet kan få det til
at virke...

/lars