Kan man lodde på aluminium?
Fra : Preuthun

Dato : 03-01-07 23:23

Dette indlæg er sendt til dk.fritid.knallert, samt dk.fritid.motorcykel.

Kære NG.
At lodde på aluminium har jeg altid fået at vide er nærmest umuligt.
Men, fordi jeg var kommet med den påstand i en artikel på
www.veteranknallert.dk, fik jeg efter nogen tid en reaktion fra en
forhandler, som fortalte at han havde et produkt, der skulle kunne gøre
jobbet. Durafix hedder det.
Forhandleren ville gerne have mig til at anmelde det, og ønskede til gengæld
at jeg skulle linke til firmaets website.

A gammel vane var jeg meget skeptisk overfor den sag. Dels tænkte jeg, at
det sikkert var noget opreklameret gejl, og dels følte jeg at det var et
tilbud om at lave luder journalistik. (for jeg skulle modtage et loddesæt
uden beregning).
Men jeg synes alligevel det var relevant, så jeg lavede anmeldelsen. Hvis
nogen skulle være interesseret ligger den her:
http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : B & O

Dato : 04-01-07 18:51

Sådant et motordæksel eller lignende alu-del kan sagtens svejses. Også så
det bliver olie-tæt. Jeg har selv svejset forskellige motordele til både mc,
knallert og auto. Også dele som har været olievædet.
Det er ikke specielt dyrt at få lavet på et værksted som råder over det
nødvendige udstyr. Det tager som regel ikke længere end en halv times tid at
svejse, når først emnet er rengjort.

Mvh.
Ove Fogh Hansen
CBR 1100 XX

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 19:54

"B & O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke specielt dyrt at få lavet på et værksted som råder over det
> nødvendige udstyr. Det tager som regel ikke længere end en halv times tid

Jo, du kan sikkert, men det er ikke alle der kan svejse olietæt.
Har fået svejset cylinder på 2 værksteder, hvor de ikke var olietætte, det
ene var Holeby Diesel ( B&W-MANN)
Man på Strates Maskinfabrik, kan Jan Strate selv godt, han har ikke haft
ansatte der kunne.
Så rigtig let må det ikke være.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : B & O

Dato : 06-01-07 11:00

Det er nu ikke så svært. Men det skal tig-svejses for at man kan være sikker
på at det er olietæt.
Indtil 1st marts er jeg ansat ved Triostål i Odense, og derefter kan jeg
findes ved Viggo Clemmensen VVS i Odense.
Begge steder kan vi lave olietætte svejsninger, så der kan intereserede
henvende sig.

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 05-01-07 23:58

Hej
Jeg fik Alutite demonstreret på Herning Stumpemarked. Det er altså noget der
virker - og så er det supernemt at lave. Det er ikke en lodning, men en
svejsningart - altså det er ikke bare en overfladehæftning der sker. Det er
meget stærkt, man kan reparere gevind med det fx.
Prøv at kigge på hjemmesiden: http://www.alutite-world.com/swe/index.htm
Det eneste det kræver er en (flaske)gasbrænder.
Vh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 10:03

On Fri, 5 Jan 2007 23:57:41 +0100, S?ren H?yer Hansen wrote:

> Prøv at kigge på hjemmesiden: http://www.alutite-world.com/swe/index.htm
> Det eneste det kræver er en (flaske)gasbrænder.

Svejsning med en flaskegasbrænder ? Naeh, mon ikke blot at Du har fundet
samme produkt som Jan, under et andet navn

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-07 13:47

> [...]
> Men jeg synes alligevel det var relevant, så jeg lavede anmeldelsen. Hvis
> nogen skulle være interesseret ligger den her:

Det ser sku lidt spændene ud, kan det mon også holde olietæt, som jo kan
være et problem hvis det svejses.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc