Ovn med trin..
Fra : PS SUNSITE

Dato : 03-01-07 11:39

Jeg håber dette spørgsmål falder inden for kategorien...

Jeg har en ovn som i stedet for angivelse af temperatur på
reguleringsknappen angiver nogle trin fra 1-11.
Ovnen er en Gorenje, købt brugt og jeg har ingen brugsanvisning. Det er et
gaskomfur med el-ovn. Den virker sådan set fint..

Hidtil har jeg klaret mig med at formode, at maximum er 250 (som på de
fleste ovne) og dividere med 11. Så vd jeg hvad temperaturen ca. er pr.
trin.
F.eks. 250/11=22,7. Så er trin 5=5*22,7=113,63 grader (ja, jeg ved godt at
der er ca.-tal...) Jeg kunne også få mig et termometer og dermed finde ca.
værdier og lave en tabel til at have liggende i køkkenet. Men hvad er
meningen med ikke at have grad-tal på knappen ?

Jeg har et par spørgsmål:

1. Kan nogen forklare hvorfor man har opfundet en sådan "trin-ovn" ? For at
genere os ?

2. Efter trin 11 kommer der nogle kendte symboler: firkant med streg i
toppen, firkant med streg i bunden, og firkant zig-zagstreg i toppen.
Normalt ville disse symboler være at finde på en separat knap og have de
gængse betydninger: Overvarme, undervarme, grill.
Men på min ovn sidder symbolerne som en efterfølgning af trin 11 på samme
knap, dvs. man kan dreje op til trin 11 og derefter hen på et af disse tre
symboler.
Kan nogen fatte hvad meningen med det er ? På denne måde kan jeg vel ikke
f.eks.både have ovnen på trin 5 og have kun undervarme, da ovnen vil være

trin 11 før man kommer til symbolerne. Jeg håber jeg har forklaret mig
nogenlunde klart.

Mh,

P.

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 03-01-07 12:40

"PS SUNSITE" <ingenspamtilmigpstrom@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Ovnen er en Gorenje, købt brugt og jeg har ingen brugsanvisning. Det er et
> gaskomfur med el-ovn. Den virker sådan set fint..

Hvorfor starter du en ny tråd?

Fra : peterstromgren@gmail~

Dato : 09-01-07 02:48

> Hvorfor starter du en ny tråd?
Fordi jeg ikke har kunnet se mine egne indlæg i Outlook Express.
Derfor gentog jeg det. (Jeg startede ikke en ny tråd for at genere
følsomme sjæle...).
Det er først nu da jeg går på Google at jeg kan se mit eget indlæg.