Nuttede katte
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 05:23

Hej hej, her er jeg igen med en lille historie.

Min lille tilløber har altid et vindue stående på klem i huset, så han kan
komme ind og ud... Det har vildkatten i haven fundet ud af, og kommer nu på
besøg hver dag og får mad (hun får del i det Royal Canine mad, jeg giver
mullemusen) - men forsvinder ud af vinduet igen, når hun ser jeg kommer for
tæt på.

Jeg stod og lavede mad i aften, og kunne høre at hun dumpede ind af vinduet,
og så begyndte der at komme små, søde snakke-lyde frem inde fra stuen af. De
to kræ lå og rodede rundt på gulvet sammen, og legede, og det var bare
nuttet at se på.

Hun var inde hos os nytårsaften, da de begyndte at brænde krudt af udenfor,
og lagde sig til at sove inde under min sofa. Jeg lukkede naturligvis
vinduet da, for jeg ser nødig at de får stukket heksehyl op i rumpen eller
kommer ud for noget lignende... Man ved jo aldrig hvad folk kan finde på...

Ak ja, de er s'gu dejlige, de små kræ.

Fra : Siri

Dato : 03-01-07 11:30

> Hans Christian Vang skrev:
> Hej hej, her er jeg igen med en lille historie.
>
> mullemusen)
- de kære katte - hvad vi ikke kalder dem Gia kalder jeg spontant
for 'musling' - altså, når hun nu er en misling.... tsk tsk silly me
> [...]
De
> to kræ lå og rodede rundt på gulvet sammen, og legede, og det var bare

Årh hvor er de dejlige! Tak, fordi du fortalte det. Det er lige præcis
sådan noget, jeg håber på vil ske, når og hvis Gia en dag får en
legekammerat - at de vil lege og tumle og hygge sig sammen. Det vil nok
tage lidt tid - fra en hvæsende start(helt naturligt og normalt), til et
søskendeagtigt forhold en dag - håber jeg - når den rette kat dukker
op....

> [...]
> kommer ud for noget lignende... Man ved jo aldrig hvad folk kan finde på...

Folk er ikke rigtig kloge! Hverken med kattene, hinanden eller sig selv!
Vi skulle passe meget bedre på hinanden, skulle vi. Jeg var hjemme
nytårsaften for at passe godt på Gia hendes første nytår hos mig, og se,
hvordan hun tog det, så jeg evt kunne tage mine forholdsregler næste
år... Men hun tog alt bulder og brag i den indre by fuldstændig roligt,
og sov først i sofaen, og så på stuegulvet.
Arme de misser, der må være ude sådan en nat og være prisgivet de fulde
idioter, der vælter rundt og tror, at de er sjove. Ja, dem kan jeg blive
godt gal over. Holder mig selv langt væk, næh, der var rejer til Gia
(som hun ikke ville have - jeg overvejer nu, på baggrund af NG'ens gode
råd, at forsøge med lidt rå kylling at forkæle hende med - æhm, hvad med
salmonella, forresten? ) og bubbly til mig (som jeg gerne ville have )

> Ak ja, de er s\'gu dejlige, de små kræ.

-- Gu' er de så, og tak, fordi du skrev og fortalte. Det varmer om
hjertet - ligesom når man besøger venner med kat - eller møder en, der
er lige så vild med sine katte og at snakke om dem, som man selv er.
Bare skønt!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar