hvor er en kat bare dejlig
Fra : Snuden

Dato : 03-01-07 00:28

Ja, jeg må bare fortælle hvor glad jeg er for Simba. En rødlig kastreret
hankat på 4 år. Han er inde/ude kat ude på landet. Om aftenen kommer han med
ind (hvis han da ikke er på jagt) og han har sin egen stol ved siden af mit
skrivebord. Der ligger han ofte, når jeg sidder ved computeren hvis han da
ikke slænger sig på skrivebordet mellem mig og tastaturet

Når det er sengetid, lægger jeg mig til rette under dynen (er ungkarl) og
kort tid efter hører jeg Simba hoppe ned fra stolen for at gå ud i køkkenet
for at tage sig lidt natmad. Jeg kan endog høre når han lapper vand i sig.
Derefter kommer han luntende ind i soveværelset og springer op på dynen lige
ovenpå mit bryst. Så nusser jeg ham og kysser og kæler med ham og pludselig
trykker han sit hovede ned mod mit og lægger sig tilrette lige ovenpå mig.
Han putter sit hovede ovenpå min hage eller kind, og langsomt falder han i
søvn. Hans knurhår kildrer lidt på min hals men det er bare så hyggeligt.
Hans åndedræt fra hans små bor kan tydeligt mærkes på kinden, og nogle gange
ligger han, så han blæser lige ned i mit øre Så ligger vi der og sover,
og i nattens løb når jeg engang skal vende mig lægger han sig lige ved siden
af hovedpuden. Det er bare så fantastisk dejligt med en kat..Specielt når
man føler at han er så tæt knyttet og den samhørighed der er mellem os er
ubeskrivelig. Ja, det var bare det jeg lige ville dele med jer..

Snuden

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-01-07 00:51

Snuden wrote:
> [...]
> han er så tæt knyttet og den samhørighed der er mellem os er
> ubeskrivelig. Ja, det var bare det jeg lige ville dele med jer..

Tak fordi du ville dele, det er altid dejligt at høre når nogen elsker
deres kat, og ja jeg er 200% enig med dig - de *er* dejlige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Denise

Dato : 03-01-07 10:41

Snuden wrote:
> [...]
> tæt knyttet og den samhørighed der er mellem os er ubeskrivelig. Ja,
> det var bare det jeg lige ville dele med jer..

Tak fordi du delte dine tanker med os, ja din kærlighed lyser ud af dit
indlæg og jeg forståe det til fulde. Katte er de skønneste dyr.
Vores Molly, som blev 18 år i går, sover mellem os om natten og vågner man
så lægger man armen om hende og så spilder hun og man falder i søvn til
hendes rolige spinden. Om morgenen bliver man vækket af den anden mis
Blonde, det er ikke altid lige blidt, sådan lidt træden på håret og lidt
klap på kinden, lidt næsevaskeri, men hyggeligt alligevel, Den tredie mis
står i pit, så når Blonde er færdig kommer Dino og nusser mig i ørerne og
touperer mit hår. Så lægger han sit ansigt på samme måde som din, af og til
er hans øre er ud for min næse, så når jeg puster ud ligger han og blafrer
med øret fordi det kilder hihi
Jo det bedste er nogle varme kærlige misser.

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 03-01-07 11:17

> Snuden skrev:
> Ja, jeg må bare fortælle hvor glad jeg er for Simba. En rødlig kastreret
> hankat på 4 år.
Ja, så vidt jeg ved, betyder Simba 'løve', så det passer jo fint

> Når det er sengetid, lægger jeg mig til rette under dynen (er ungkarl)
---Ditto her - og så er det altså særlig dejligt at have en kat at holde
af og passe.
. Jeg kan endog høre når han lapper vand i sig.
--- Ja, er det ikke bare en skøn lyd - når misser har fået frisk vand og
labber lystigt i sig - mmm, dejligt vand.

> [...]
> Han putter sit hovede ovenpå min hage eller kind, og langsomt falder han i
-- Ih, hvor jeg glæder mig til, at Gia måske vil putte sig sådan ind til
mig en dag

> [...]
> man føler at han er så tæt knyttet og den samhørighed der er mellem os er
> ubeskrivelig. Ja, det var bare det jeg lige ville dele med jer..

Åh, hvor er det dejligt at læse.
Det er en af de ting, jeg er så glad for ved gruppen her, man kan dele
sine glæder (og af og til sorger) over de vidunderlige misser, og det er
helt OK at gå i komplet vrøvlecoma over dem.... Hvor mange fjollede
kælenavne kan man få kaldt sin lille skattekat? Mange! Fjollede! Men
kærlige...
Jeg må snart have drevet alle mine kære venner til vanvid ved at snakke
om Gia, der bare bliver mere og mere dejlig med tiden. Hun er blevet
mere kælen den sidste månedstid, og vi hygger sådan - jeg er jo komplet
forelsket i den kat, og har været det, lige fra hun kom ind ad døren -
ja, fra jeg så hendes billede på vildkat, og mailede med ejerne om hende.
Jeg nyder især, når hun ligger i sit sofahjørne og bobler ved siden af
mig - og når jeg kommer hjem 1) først på dagen, så ligger hun som et
rodet uldbundt midt i min seng og glor søvnigt på mig - den lille
nusling! 2) hen på dagen - hvor hun er vågen, og kommer mig luntende i
møde - vil kløes og nusses og have ordnet bakke og vandskål (det får hun
nu flere gange dgl), og 3) Hvis jeg har været ude en aften, og hun
venter indenfor døren, ivrigt parat til leg og evt en tur ud at snuse,
med sele på - uh, så er hun lutter øjne og næse og spændt
forsigtighed... Enormt kær!
Og allermest, at hun nu stort set altid sover i min fodende - at hun
(som oftest) er holdt op med at sidde ved fodenden og 'spørge om lov'
til at hoppe op (åh lille kat - selvfølgelig må du da det, kom kom), men
bare hopper op, når jeg går i seng - og at hun tidligt i morgenmørket
kommer spindende og vil aes. Det bliver hun så i flere omgange, med
'fællesbobleri' ind i mellem.
Det er også en ren fornøjelse at give hende det foder, hun nu er gladest
for (div. RC) - det skifter jo lidt - og håndfodre, så hygger vi! Også
ved den daglige frisering, der jo helst skal være så rar som mulig -
mest kæmning under hagen, om kraven og på ryggen
Hun er langt mere, end jeg nogensinde havde regnet med af en kat - en
nysgerrig, intelligent og kærlig lille personlighed, der er en daglig
lykkeoplevelse.
Sådan een passer man ærke-godt på - hun fortjener det bedste!
Min lille musling-Gia-misseven, det lille uldbundt
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS Imorgen aften skal hun igen med på en fredelig cafe, i sele og kurv,
hun elsker busturen og at udforske et nyt sted - helt uanfægtet glad er
hun - mislingen.... smelte....