Fodtrin på indendørsdøre?
Fra : THG

Dato : 02-01-07 19:32

Kan man få fodtrin til alm. indendørsdøre (Swedoor-Kilsgaard) som er bredere
end dørkarmen?

Mit problem er at jeg har lavet en ny dør i en væg imellem to rum, men
gulvene i de to rum er ca. 12-13 cm. fra hinanden og da dybden på karmen (og
dermed fodtrinet) kun er ca. 8-9 cm. betyder det at der er en 2-3 cm. dyb
sprække som ikke bliver dækket af fodtrinet i det ene rum, så det ser ikke
alt for smart ud, så spørgsmålet er om der findes et dybere fodtrin som
stadig passer i den mindre dybe karm?

Hvad med et specielt fodtrin til et badeværelse har jeg set på et tidspunkt
hvor selve "hakket" i trinet var trukket 1 cm. længere væk fra selve døren
end normalt så der kan komme luft under døren så der ikke bliver for fugtigt
på badeværelset. Hvor finder jeg dette og hvad hedder sådan noget?

Fra : Jan Raarup

Dato : 02-01-07 19:58

THG <ingen@ingen.dk> skrev:
> [...]
>trukket 1 cm. længere væk fra selve døren
>end normalt så der kan komme luft
>under døren så der ikke bliver for fugtigt

Hej

Få det lavet hos en snedker

Hilsen Jan

http://janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : J. E.

Dato : 02-01-07 21:41

"THG" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse news:3995b$459aa520$551833c3$29350@news.arrownet.dk...
> [...]
> et dybere fodtrin som stadig passer i den mindre dybe karm?

Jeg mener Swedoor har standardkarme op til 140 mm, men er ikke helt sikker.
Alternativt kan du som der bliver foreslået let få en lavet hos en snedker
eller en der har værktøjet til det.