m e g e t legesyg kat
Fra : Nynne Hansen

Dato : 02-01-07 13:31

Hej folkens

Jeg er blevet begavet med to skovkatte for 4 mdr siden, Robin, snart 2 og
Duchess, snart 3. Som navnene indikerer, en af hver, kastrater.

De er faldet godt til - men Robin er ekstremt legesyg og nogen gange
irriterende opsøgende. Han er ikke specielt god til at lege selv, til
gengæld m e g e t nem at aktivere, allerhelst med en af de der pinde med
skindfrynser. Det er som om han ofte vogter på om jeg bevæger mig, og letter
måsen lige så snart jeg rejser mig eller går rundt, uanset om han sover
eller spiser...

De kommer fra en opdrætter, der havde rigtig mange katte, han er avlet der,
og hun er importeret. Ellers et par søde og glade katte, som er meget nemme
at have med at gøre.

Hvad hulen stiller jeg op med Robin? Begge katte synes at frynsepindene er
sjove - men hvis jeg skal lege med dem begge, kan han ikke abstrahere fra
den pind, jeg leger med Duchess med.

Hvordan får jeg ham lidt ned på jorden - han kan jo ikke gøre for at jeg
bliver irriteret, følger bare sine instinkter - men gode råd modtages med
kyshånd!

Mvh Nynne, og de to skovtrolde

Rens kassen for at maile mig
"Don't drive faster than your angel can fly!"

Fra : Kari Eiffert

Dato : 02-01-07 14:56

"Nynne Hansen" <nynnesenRENS@KASSENhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ----------------
> Rens kassen for at maile mig
> "Don't drive faster than your angel can fly!"

Det lyder som om han helst skal have noget legetøj der bevæger sig Sådan
en har vi også, så vi købte sådan en her:
http://www.avifauna.dk/product_info.php?cPath=357_365_938&products_id=664

Den har virkelig været et stort hit. Musens "piven" gik dog i selvsving
sidst den fik et ordentligt dask, så den er stum nu. Men det er menneskene
her i huset nu ikke så kede af.
der var da også en der viste sådan en dims med batterier der svang en mus på
en pind rundt?

Ellers ingen gode forslag.

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 02-01-07 15:02

> der var da også en der viste sådan en dims med batterier der svang en mus
> på en pind rundt?

det var noget i denne stil jeg prøvede at forklare mig frem til:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D680%26PID%3D36870

Fra : Siri

Dato : 02-01-07 16:38

> [...]
letter
> måsen lige så snart jeg rejser mig eller går rundt, uanset om han sover

Hej Nynne
Desværre - jeg kender problemet lidt, og troede, at det var løsningen at
have 2 katte, så de kunne lege sammen - det har jeg bl a fået indtrykket
af ved at læse med her i gruppen, og på sites skrevet af katte-kyndige.
Men måske tager jeg fejl?
Du har jo to, og det løser åbenbart ikke sagen - eller er det mon bare
fordi han er en meget, meget ung hankat (drenge, altså )?
Jeg har selv en dejlig og højt elsket kat, Gia, der er vældig legesyg,
men netop som du beskriver: Hun leger ikke selv med legetøj såsom bolde
og diverse dimser, næh, der skal pædagog på dvs mig, med en pind med
noget elastik og fjer osv på....
Og hvad gør man så.... Jeg har det helt fint med, at hun følger mig som
en lille hund det er bare dejligt, at hun vil være med i alting, men
når hun vil lege, så mjaver hun indtil jeg parerer ordre (deraf
udtrykket 'katteslave' ) - evt giver hun op og lægger sig til at
sove, evt under sengen, og det var jo ikke meningen.
Jeg vil hende det godt, bedst muligt, og hvad gør man så?
Motion er jo godt, det er bare næppe nok, hvis det kun er mig, der kan
få hende i omdrejninger. Jeg havde forestillet mig, at hun og en mindst
ligeså social anden kat ville lege amok og spæne rundt og have det
sjovt, tumle og lege, evt med mus osv.
De to stykker legetøj, som Kari beskriver, ser helt fine ud, er der mon
nogen, der ved, om man kan købe dem i butikker - gerne i Kbh-området?
Jeg er så gammeldags, at jeg ikke handler på nettet. Grin bare....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-01-07 20:17

"Nynne Hansen" <nynnesenRENS@KASSENhotmail.com> wrote in message
> [...]
> ----------------
> Rens kassen for at maile mig
> "Don't drive faster than your angel can fly!"
Det er jo dejligt med en frisk og rørig dreng i huset

Jeg vil anbefale dig enten at lære ham at apportere (altså hente tingene til
dig) f.eks en papirkugle. Det kan han godt bruge lidt tid på at fatte.
Ellers findes der en simpel men fantastisk ting der er et stykke ståltråd
med papstykker på. Den er "levende" på den måde at når man rører ved den i
den ene ende, så bevæger den sig i den anden. Det giver spilopper og den er
ikke til at forudse. Den kan de lege med helt selv. Den kan fåes på
udstillinger eller dyrehandlere.
En papkasse med huller i kan også bruges til underholdning. Putter man en
bordtennisbold i, så er der gang i det hele
En vandhund kan få en bordtennisbold i en opvaskebalje.

En ting jeg bestemt ikke vil anbefale dig er at lege med "prikken"
(laserlys), selv om det er fristende med sådan en aktiv kat. Han lyder som
en af de katte der ikke kan styre det og stoppe det igen.

Held og lykke med at styre aktivitetsniveauet og vær glad for at du har
en dejlig frisk kat

Hilsen Nina

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : sulejma

Dato : 02-01-07 23:20

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med papstykker på. Den er "levende" på den måde at når man rører ved den i
> den ene ende, så bevæger den sig i den anden.

Det er en "catdancer" du mener ikke ?
Jeg synes nu den er svær at opdrive, har kunnet købes hos "Felismir" men hun
besvarer simpelthen ikke mine henvendelser.

Hvor kan man købe een ?

VH
Sulejma

Fra : Siri

Dato : 03-01-07 10:57

> sulejma skrev:
> Det er en Catdancer
> Jeg synes nu den er svær at opdrive, har kunnet købes hos Felismir

> [...]

Det ville jeg også vældig gerne vide, hvis nogen har set den til salg
her i DK? Jeg har holdt udkig efter den, for det ser ud som et rigtigt
hit til aktive, legesyge katte - men jeg har opgivet 'until further
notice'.
Catdancer, anyone?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-01-07 19:11

> [...]
> her i DK? Jeg har holdt udkig efter den, for det ser ud som et rigtigt
> hit til aktive, legesyge katte - men jeg har opgivet 'until further

Se mit svar ovenover.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-01-07 19:10

> [...]
> Jeg synes nu den er svær at opdrive, har kunnet købes hos "Felismir" men
> hun besvarer simpelthen ikke mine henvendelser.

Jep, det er den jeg mener.
http://www.felismir.dk/

Kr.26,-

Men hvis hun ikke svarer, så kunne man måske slå sig sammen og få
producenten til at sende en stak afsted, selv om de umiddelbart kun sælger i
USA/Canada
http://www.catdancer.com/

Eller overtale en anden forhandler til at tage en stak hjem

Fra : Siri

Dato : 03-01-07 19:44

> [...]
> USA/Canada
> http://www.catdancer.com/
>
> Eller overtale en anden forhandler til at tage en stak hjem

Go' idé, Nina - jeg har foreslået et 'homeparty' i den anden tråd om
emnet. Men hvis en shop ville ha' den - jeg vil nævne det i bl. a den
lille gode butik i Nrdr Frihavnsgade - han er smadderflink, og de har et
godt udvalg.