Gulvvarme med vandrør
Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 02-01-07 12:03

Hej NG,

Jeg skal ha' støbt nyt gulv i mit køkken og entre. Jeg har netop
fjernet det gamle støbte gulv og står nu med et støbt lag (det
allernederste af hus før jord). Jeg har ca. 150mm. op til gulvniveauet
i resten af huset, så det er ikke meget der er plads til. Hvordan
ville I opdele lagene.
Jeg regner med at lægge 50mm terræn-batts fra Rockwool, rionet med
på-stripset rør til gulvarme-rør, for til sidst at støbe 100mm
ovenpå, men er det den bedste kombination? Ville det evt.være bedre
med en fordeling på 75mm isolering og 75mm beton?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-01-07 13:35

t@vicki-thomas.dk wrote:
> [...]
> ovenpå, men er det den bedste kombination? Ville det evt.være bedre
> med en fordeling på 75mm isolering og 75mm beton?

Det er slet slet ikke nok isolering.
Du skal have mindst 220 mm isolering, som også virker som
kapilarbrydende lag.
Så grav / hak videre....

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 14:39

t@vicki-thomas.dk wrote:
> [...]
> ovenpå, men er det den bedste kombination? Ville det evt.være bedre
> med en fordeling på 75mm isolering og 75mm beton?

Jeg gravede og hakkede mig ned til 350 mm under gulvniveau før mureren var
tilfreds.

Stig Bang-Mortensen

Fra : JJFL

Dato : 02-01-07 16:44

Så vidt jeg ved er lovkravene til isolering 220 flamingo når der moteres
gulvvarme så der kun en vej og det er ned.. Er det rockwool eller isoler
mener jeg det er 175 uden at være sikker på det
FC

Fra : Schnitzer

Dato : 02-01-07 15:18

Christian B. Andresen skrev:

> Det er slet slet ikke nok isolering.
> Du skal have mindst 220 mm isolering, som også virker som
> kapilarbrydende lag.
> Så grav / hak videre....
>
> --
> Christian.....MSN: spørg...
> http://www.yee-haw.dk
> ---------------------------------
> http://www.rydungdomshuset.dk

Nu snakker i jo ikke om de samme ting, gulvbats isolerer bedre end
flamingo.. Men jeg ville gå 320mm ned under færdig gulv. Ligge 220
mm flamingo godt ud, skumme evt revner ved samlinger. få smeden til at
ligge gulvvarme ud på flamingoen ( Der er kommet en ny slags "
hårnale" til det formål. Evt rionet og så 7 cm klaplag og 3 cm
slidlag ( evt 10 cm beton/vibreton )

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 02-01-07 17:07

Det jeg er gået udfra er denne artikel fra "Gør det selv", hvor de
har 180mm til rådighed og bruger terrænbatts på 75mm og resten
cement.

http://www.vicki-thomas.dk/gulv.pdf

, men de er måske helt forkert på den?

Så må jeg i gang med at grave igen