Grrr træt af BF2 og ping allerede...
Fra : Jakob

Dato : 01-01-07 21:34

OK jeg har netop prøvet at installere BF2 på min nye hjemmepc en P4 2.8
med 1.5 gb ram og et radeon 9800 pro.

Jeg er dog løbet ind i adskillige problemer og jeg vil lige høre om i
kan hjælpe med at opklare. Jeg har på problemet at en del skyldes
amatørerne hos DICE og noget skyldes måske for sløvt hardware.

Jeg spiller over wifi og har aldrig haft problemer med BF vietnam i den
sammenhæng. Jeg har en 1024 / 256 forbindelse. Det ser ud til at
graffikortet er i underkanten men jeg gider ikke bruge mere på det før
jeg finder ud af at løse et ping problem.

Der sker nemlig det at min ping flyver op og ned, kører ok med 20-40 men
så ligepludselig ryger den af h til op på 200-500 med mega lag til
følge. Det er selvfølgeligt totalt ubrugeligt. Jeg tænker om det kan
være pga wifi ???

En gamer fortalte mig at spillet håndterer forbindelses-delen meget
ringe, er det også jeres opfattelse ??

Hvad har i af forbindelse, hvad skal der til for at det spiller godt og
er der nogen af jer der spiller via wifi ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hagar

Dato : 02-01-07 00:45

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad har i af forbindelse, hvad skal der til for at det spiller godt og
> er der nogen af jer der spiller via wifi ?

Nu kender jeg ikke til wifi, men en af vennerne har en 512/128 forbindelse,
og han kører fint. Hvilken server har du været inde på, for der er flere som
ikke kører særligt godt. Jeg med mine 2048/128 kan også ryge af, men det er
fordi jeg er oppe i mod en server der ligger langt væk, eller at der bliver
pillet ved serveren mens der spilles. Jeg plejer at spille på TV2 servere,
og der ryger man kun af når de piller ved noget, så prøv en af dem.
Før du går ind og spiller, så prøv at luk alt ned der kører i baggrunden,
undtagen din firewall, det er ofte programmerne søger efter opdateringer, og
sker det, så ryger man som regel også af. Scan eventuelt også for stygheder
på din maskine, og med mere end ét program, jeg bruger 4 forskellige, for ét
program finder ikke alt der måtte være af spyware.
Uden at jeg skal skylde din wifi for at være synderen, men så er der skrevet
i andre grupper at der er problemer med en "flydende" forbindelse, hos
enkelte, så prøv det jeg har skrevet først før vi giver wifi skylden.

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 02-01-07 12:02

In article <45999ce0$0$84796$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> [...]
> pillet ved serveren mens der spilles. Jeg plejer at spille på TV2 servere,
> og der ryger man kun af når de piller ved noget,

OK jeg sorterer altid efter ping når jeg vælger servere og det var
faktisk også en dansk jeg spillede på. Jeg oplevede det på to
forskellige og derfor har jeg fået opfattelsen af at det er her det
ligger.

Jeg har det ikke i samme grad i BF vietnam. Jeg lagde mærke til at jeg
kun kunne finde få servere med lav ping, når jeg er på netcafe er der
langt flere at finde.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : KillerAdmin

Dato : 02-01-07 03:55

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message
> En gamer fortalte mig at spillet håndterer forbindelses-delen meget
> ringe, er det også jeres opfattelse ??

Jeg syntes generalt set at mit fungerer fint. Jeg har dog ikke spillet
det i noget tid.

> Hvad har i af forbindelse, hvad skal der til for at det spiller godt og
> er der nogen af jer der spiller via wifi ?

Jeg har forsøgt lidt at spille via trådlåst netværk og jeg syntes ikke at
det fungerede godt. Især ikke hvis man har flere ind-/udgående
forbindelser på en gang. F. eks til spil og teamspeak på samme tid.
Der havde jeg ihvertfald mange problemer med lag og tit blev jeg
smidt af også. Jeg er gået over til kabel sidenhen og har nu ingen
problemer længere.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Jakob

Dato : 02-01-07 12:03

In article <mLidnXPkquvFVATYnZ2dnUVZ8s2mnZ2d@giganews.com>,
hemmelig@email.virker.ikke.dk says...
> [...]
> Der havde jeg ihvertfald mange problemer med lag og tit blev jeg
> smidt af også. Jeg er gået over til kabel sidenhen og har nu ingen

OK det skal da prøves så. Damn jeg skal trække det gennem noget
etageadskillelse så det er jo lidt et projekt :0).

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 12:06

Jakob wrote:

> OK det skal da prøves så. Damn jeg skal trække det gennem noget
> etageadskillelse så det er jo lidt et projekt :0).

Jeg har trukket kabel ovenpå for et par måneder siden af samme grund :(
Men så kan jeg da have det trådløse for mig selv :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-01-07 08:12

Jakob wrote:

> Jeg spiller over wifi og har aldrig haft problemer med BF vietnam i
> den sammenhæng. Jeg har en 1024 / 256 forbindelse.

Vi har 1024/512
Der er to der spiller online - dog ikke BF2 mere
De kører teamspeak, hamachi, xfire, steam etc ved siden af

> [...]
> men så ligepludselig ryger den af h til op på 200-500 med mega lag til
> følge. Det er selvfølgeligt totalt ubrugeligt. Jeg tænker om det kan

rent teoretisk burde det fungere men praksis viser noget andet
Prøv at starte en command prompt (start -> run -> skriv cmd)
Prøv med fx ping -t www.google.com
Hold øje me hvordan ping tiderne opfører sig

Der kan evt være andre wifi anlæg hos naboer etc der forstyrrer

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jakob

Dato : 02-01-07 12:06

In article <459a05d2$0$1332$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
plykkegaard@gmail.com says...
> ping -t www.google.com

Det er mærkeligt men jeg kan simpelthen ikke pinge fra nogen af mine
maskiner. Jeg får hele tiden beskeden, "ping timed out". Kan det være
noget med routeropsætning at gøre ?

Eller er det pga firewall. Er ikke meget for at lukke den ned.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-01-07 14:36

> [...]
> så ligepludselig ryger den af h til op på 200-500 med mega lag til
> følge. Det er selvfølgeligt totalt ubrugeligt. Jeg tænker om det kan

Ved ikke om det kan være det, men check lige der er sat hak ud for DSL i
opsætning. Der var vist problemer med at en update ændrede det til lan, og
at det efterfølgende kunne give performance problemer. Har dog selv ikke
haft samme grove lag, selvom jeg har kørt med wifi uden den rigtige
opsætning. (lidt lag er der dog altid med wifi)

Bjarne K.