Svejseværk konvertering.
Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 16:07

Hejsa Alle.

Jeg har et cebera 130Turbo svejseværk, men pistolen er gået i stykker, så
jeg ville konvertere det til euro tilslutning.. jeg har fundet delene, men
har lige et spørgsmål..

Mit svejseværk har følgende op til pistolen:

slange til co2.
tykt powerkabel til svejsestrøm,
tynd ledning til kontakten.

Men som jeg kan se det har en euro tilslutning:

slange til co2.
tykt powerkabel til svejsestrøm,
2 x tynd ledning

Hvorfor 2 tynde ledninger? hvad bliver den anden brugt til?

Er der en der har et godt indblik i svejse værk?

Mvh
Morten **som skal ha gjort sin cabriolet sommerklar..**

Fra : Kurt

Dato : 01-01-07 16:21

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der en der har et godt indblik i svejse værk?
>
> Mvh
> Morten **som skal ha gjort sin cabriolet sommerklar..**
De tynde ledninger er til kontakten på pistolen, når der kun er en, bliver
kabel til svejsestrøm, brugt som den ene ledning.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 16:50

> De tynde ledninger er til kontakten på pistolen, når der kun er en, bliver
> kabel til svejsestrøm, brugt som den ene ledning.

Hej Kurt

Dvs, at jeg bare kan tilslutte den ene af de små tilsvejsestrømmen, og den
anden til den gamle ledning i svejse værket, burde det så ikke virke ?

Mvh
Morten

Fra : Kurt

Dato : 01-01-07 17:11

> [...]
>
> Dvs, at jeg bare kan tilslutte den ene af de små tilsvejsestrømmen, og den
> anden til den gamle ledning i svejse værket, burde det så ikke virke ?

Ja det burde virke

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 19:57