APPLÅD Hvid fra IKEA? (I Nordjylland? :-)
Fra : Søren

Dato : 01-01-07 13:45

Hej!

Vi er ved at bygge nyt hus, og skal have valgt køkken. Det bliver fra IKEA.

Vi ved dog ikke rigtigt, om vi skal vælge det blanke Abstrakt eller det
matte APPLÅD.
IKEAS egen udstilling er nemlig elendig - det blanke køkken er udstillet i
et stort flot lokale, mens det matte er klemt sammen på 4 kvm.. Så vi kan
ikke danne os et ordentligt indtryk.

- Det allerbedste ville være, hvis vi kunne komme til at se det et sted i
Nordjylland. Har I APPLÅD køkken fra IKEA og evt. overtales til at lade os
kigge indenfor i 5 min...? Så vil vi være meget taknemmelige!

VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"I tried sniffing coke once, but the ice cubes stuck in my nose"

Fra : Henning

Dato : 01-01-07 14:35

On Mon, 1 Jan 2007 13:44:42 +0100, "Søren" <IGENSPAM@hotmail.TAK>
wrote:

>Hej!
>
>Vi er ved at bygge nyt hus, og skal have valgt køkken. Det bliver fra IKEA.
OT: Hvorfor skal det være fra Ikea? Du bliver rigtig ked af det om 4-5
år når det begynder at falde fra hinanden! Når du er ude i et stort
projekt med nyt hus, er det efter min mening et rigtig kedeligt sted
at spare!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-01-07 14:48

Henning wrote:

> [...]
> år når det begynder at falde fra hinanden! Når du er ude i et stort
> projekt med nyt hus, er det efter min mening et rigtig kedeligt sted

Hvorfra har du erhvervet den opfattelse, at Ikea's køkkener skulle være
dårligere end andres? De er opbygget på nøjagtig samme måde og med præcis
den samme kvalitet materialer som f.eks. HTH eller Invita. Hængslerne er
også de samme, så ...

Jeg har køkken fra Ikea og jeg er fuldt tilfreds.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 15:29

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> den samme kvalitet materialer som f.eks. HTH eller Invita. Hængslerne er

Der er blandt mange mennesker den opfattelse, at Ikea kun sælger
discountvarer, der stort set ikke er værd at bruge penge på.

Det er dog ikke helt ved siden af, idet Ikea også skulle sælge en masse
hø, som ikke er den rigtig gode kvalitet, men prisen er så også derefter.

Men når det er sagt, så har Ikea varer, der dækker et stort spektrum.
Der er både det billige skidt som nævnt ovenfor, men derudover er der
også møbler af langt højere og god kvalitet.

Jeg kender dog intet til deres køkkener.

Fra : Henning

Dato : 01-01-07 17:22

On Mon, 1 Jan 2007 14:47:51 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> [...]
>også de samme, så ...
>
>Jeg har køkken fra Ikea og jeg er fuldt tilfreds.
Vi flyttede for et halvt år siden, de forrige ejere af vores nye
lejllighed satte et Ikea-køkken op for 5 år siden. Lågerne hænger,
skufferne går trægt, alt er generelt slidt. Jeg satte et Invita-køkken
i min gamle lejlighed for 5 år siden, der er himmelvid forskel på
kvaliteten af de to køkkener! Javist, der er også en væsentlig
prisforskel, kan man leve med at nøjes, så værsågod

Fra : Elmer Fjort

Dato : 01-01-07 18:17

> [...]
> kvaliteten af de to køkkener! Javist, der er også en væsentlig
> prisforskel, kan man leve med at nøjes, så værsågod

Har du aldrig tænkt på, at det kunne være beboernes adfærd som
gør at det kommer til at se nedslidt ud på rekordtid??

Elmer

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-01-07 18:48

> [...]
> kvaliteten af de to køkkener! Javist, der er også en væsentlig
> prisforskel, kan man leve med at nøjes, så værsågod

Mon ikke det også handler om at de dyre køkkener sættes og indstilles af en
snedker, mens Ikea's sættes op med 10 tommelfingre? Mit Ikea-køkken hverken
hænger i lågerne eller har problemer med det fulde udtræk.

Mvh Maria

Fra : tom jensen

Dato : 01-01-07 23:45

> [...]
hverken
> hænger i lågerne eller har problemer med det fulde udtræk.

hej maria

jeg kan altså ikke lade være med at trække lidt på grine båndet hver gang
jeg læser et indlæg fra dig , for alt det du har i hjemmet eller har fået
bygget er altid det bedste af det bedste.

men det er jo også sundt og grine lidt , så keep up the good work

det er lidt som og læse om per henneberg og hans golf i dk.fritid.bil.
der er ikke den ting hans golf kan og har gjort , det eneste han mangler den
ikke kan er at den kan køre så stærk i en rundkørsel at han kan se sine egne
baglygter, men det kan være det kommer her i 2007

godt nytår .

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-07 15:15

> jeg kan altså ikke lade være med at trække lidt på grine båndet hver
> gang jeg læser et indlæg fra dig , for alt det du har i hjemmet eller
> har fået bygget er altid det bedste af det bedste.

Nja, men ikke så ringe, som det bliver gjort til. Især Ikea har en lidt
mystisk ry som dårlige varer, der ikke er til at samle, og det er altså ikke
min erfaring, tvært imod.

> [...]
> mangler den ikke kan er at den kan køre så stærk i en rundkørsel at
> han kan se sine egne baglygter, men det kan være det kommer her i

Sådan havde jeg det med min Berlingo - den er meget savnet, og selv om jeg
godt kan se at der er mere luksus i den nye Getz, så var Berlingoen bedre

Mvh Maria

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-07 15:58

In article <459a6980$0$1331$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Nja, men ikke så ringe, som det bliver gjort til. Især Ikea har en lidt
> mystisk ry som dårlige varer, der ikke er til at samle, og det er altså ikke
> min erfaring, tvært imod.

Heller ingen problemer her.

Men hvis folk ikke kan kende forskel på en skruetrækker og en hammer så
skal det jo gå galt og det er jo ikke dem det er galt med - det er jo
produktet! ;-/

> Sådan havde jeg det med min Berlingo - den er meget savnet, og selv om jeg
> godt kan se at der er mere luksus i den nye Getz, så var Berlingoen bedre

Hvordan kan man savne en Berlingo???

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Anders Majland

Dato : 02-01-07 17:23

> Hvordan kan man savne en Berlingo???

Når man har været uforsigtig at erstatte den med en vitz (getz)

/A

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-07 18:37

> Når man har været uforsigtig at erstatte den med en vitz (getz)

Det eneste gode (næsten) ved en Getz er at den kun skal bruge nogle få cm
ekstra i hver ende for at kunne parkere, og den kan vende på smalle veje. Og
så er den billig.
En berlingo er en BIL. Der er plads til kort, sodavand, 3 unger, barnevogn,
sengetøj, julegaver og 4 blomster uden at man sidder klemt af den grund. Den
kan køre bjerge af byggematerialer og affald til lossepladsen uden
dikkedarer - og der kan være mere end en kasse øl i bagagerummet. Uh, jeg
savner den.

Mvh Maria

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-07 19:05

In article <459a98c0$0$1359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> En berlingo er en BIL.

Nej.. det er en container.

> [...]
> kan køre bjerge af byggematerialer og affald til lossepladsen uden
> dikkedarer - og der kan være mere end en kasse øl i bagagerummet. Uh, jeg

Hmm ja okay...

Undskyld jeg smiler lidt.. men det er godt nok den mest kiksede af
slagsen. Eneste (!) grund til den har været så populær er prisen.. folk
æææælsker den slags biler til den pris.

Havde den kostet 100kkr mere så skal du bare se et flop den var blevet.

Folk køber bil ud fra prisen og så vælger det som naboen vælger og
straks har vi en lavine effekt uden tankevirksomhed bag.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-07 20:18

> Undskyld jeg smiler lidt.. men det er godt nok den mest kiksede af
> slagsen. Eneste (!) grund til den har været så populær er prisen..
> folk æææælsker den slags biler til den pris.

Vi valgte den for 10 år siden fordi det var stort set den eneste bil, hvor
man kunne være 4 voksne i. I dag er der mange andre muligheder, men det var
der ikke dengang. Vi fik i øvrigt en af de første, der kom til landet -
forhandleren mente ikke at der var grund til at tage dem hjem, for hvem
ville købe sådan en? Nu har stort set hver eneste mærke en model i samme
stil.

Mvh Maria

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-07 20:37

In article <459ab006$0$1317$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> [...]

> man kunne være 4 voksne i. I dag er der mange andre muligheder, men det var

Den sælger jo stadigvæk...

> [...]
> forhandleren mente ikke at der var grund til at tage dem hjem, for hvem
> ville købe sådan en? Nu har stort set hver eneste mærke en model i samme

Hehe de ord har han vist måtte æde i sig mange gange.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-07 19:03

In article <459a86d4$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote:

> Når man har været uforsigtig at erstatte den med en vitz (getz)

Ah.. Getz'en kører fanme godt af en discountbil at være..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-07 00:51

Henning wrote:

> Vi flyttede for et halvt år siden, de forrige ejere af vores nye
> lejllighed satte et Ikea-køkken op for 5 år siden. Lågerne hænger,
> skufferne går trægt, alt er generelt slidt.

Historien fortæller ikke noget om, hvorvidt køkkenet nogensinde har fungeret
korrekt (har været monteret håndværksmæssigt korrekt). Ej heller noget om,
om pågældende har decideret mishandlet deres køkken (ungerne har hængt og
svinget i lågerne?).

Jeg satte mit Ikea-køkken op for 3 år siden og det er stadig som nyt og
velfungerende overalt.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-01-07 15:22

> [...]
> år når det begynder at falde fra hinanden! Når du er ude i et stort
> projekt med nyt hus, er det efter min mening et rigtig kedeligt sted

Ikeas køkkener er bedre end de fleste. Bl.a. er der tykkere laminat på, og
nej, det bliver ikke grimt i løbet af få år. Vores er stadig som nyt.
Jeg vælger Ikea også næste gang (hvis vi ellers nogensinde får det slidt
op).

Mvh Maria

Fra : Anders Majland

Dato : 02-01-07 13:26

> [...]
> år når det begynder at falde fra hinanden! Når du er ude i et stort
> projekt med nyt hus, er det efter min mening et rigtig kedeligt sted

Vores Ikea Ståt er nu 4,5år og der er ikke antydning af problemer endnu. Så
jeg tør godt anbefale det (Dvs deres malede pdf plader - mange er de massive
er for nemme at lave ridser i)

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-01-07 15:57

On Mon, 1 Jan 2007 15:22:13 +0100

> [...]
> på, og nej, det bliver ikke grimt i løbet af få år. Vores er stadig
> som nyt. Jeg vælger Ikea også næste gang (hvis vi ellers nogensinde

Desværre følger de ikke standardmål som alt andet, så det er svært lige
at købe andet og sætte sammen med det.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-01-07 17:03

On Mon, 1 Jan 2007 16:49:25 +0100
"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> wrote:

> Desværre følger de ikke standardmål som alt andet, så det er svært
> lige at købe andet og sætte sammen med det.
>
> Hvad er standard mål??

afstand mellem huller til hylder, greb osv. f.eks.

> Alle de forskellige køkken producenter har hver deres "standard"
> f.eks passer Dania og Svane køkkener ikke i højden. Svanen's er ca 1
> cm højere.
> Ikea's mål er nøjagtigt lige så meget standard som alle andres.

Da vi var ude at kigge på køkken sidst der var f.eks. kvik, svane,
Vordingborg og et par andre med samme mål - såfrem man valgte den rette
sammensætning af skabselementer, sokler osv.

> Selve elementet er nøjagtigt lige som alle andre firmaers.
> Undtaget Kvik køkkeners, som er elendige at samle.

hvad er der med kvik's elementer? de er super simple at samle og
kvalitetsmæssigt er de fint på højde med alle de andre produkter vi har
kigget på - ja faktisk en del bedre end kvaliteten (eller manglen på
samme) vi oplevede hos HTH. Eneste jeg ikke kan lide ved kvik er deres
elendige lagerføring. De er elendige til at få alle dele ud til kunden
på en gang så man skal ofte tilbage og hente ekstra ting de ikke lige
havde fået pakket med i første omgang.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-01-07 13:27

Henning wrote:

> [...]
> år når det begynder at falde fra hinanden! Når du er ude i et stort
> projekt med nyt hus, er det efter min mening et rigtig kedeligt sted

Der er 10 års garanti, desuden så laves korpuserne fra stort set alle
køkkenfirmer på den samme fabrik mener det er i Italien.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-07 13:55

Hej

Christian B. Andresen wrote:
> Der er 10 års garanti, desuden så laves korpuserne fra stort set alle
> køkkenfirmer på den samme fabrik mener det er i Italien.

Det er tyskland der leverer korpus, men blot fordi de kommer fra samme
fabrik betyder det ikke at det er samme kvalitet.

En Toyota Aygo og en Lexus LS 400 kommer også fra samme firma, men der
er himmelvid forskel i kvaliteten.

Vi har selv lige fået nyt køkken og fravalgte Ikea alene på grund af den
ringe finish af korpus.

Ethvert køkken der behandles pænt forbliver pænt i mange år og næsten
uanset hvad, så kan man få alle låger og skuffer til at hænge lige. Men
Ikea er ikke noget topkøkken. Det er billigt og det er der en grund til.
Et Wega ligger i den anden ende og er noget af det bedste du kan få, men
om det er de 50% mere værd end et HTH køkken tvivler jeg på. Omvendt har
HTH skam også noget skrammel som ikke er spor bedre eller ringere end
Ikea's.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-01-07 14:12

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> fabrik betyder det ikke at det er samme kvalitet.
>
> En Toyota Aygo og en Lexus LS 400 kommer også fra samme firma, men der

Samme firma ja, men ikke samme fabrik og de samme maskiner.
OT: En rigtig Toyota som en Avensis har samme kvalitet som en Lexus,
det er jeg helt sikker på. Aygo er jo lavet sammen med PSA, og er ikke
en fuldblods Toyota.
Med hensyn til køkkenkorpuserne er der tale om samme fabrik.

Utvivlsomt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-07 14:51

Hej

Christian B. Andresen wrote:
> Med hensyn til køkkenkorpuserne er der tale om samme fabrik.

De bruger stadig forskellige kvaliteter til pladerne. En spånplade fås i
mange forskellige kvaliteter. Det samme gælder MDF.