ny guitarist tråd...
Fra : Thomas

Dato : 31-12-06 02:49

Hej

Syntes lige i skulle se dette klip...
http://www.youtube.com/watch?v=veFLvVMTCBA&mode=related&search=

(I skal nok bruge copy-paste, da det sidste "=" aldrig vil med i linket - så
Det dur nok ikke bare at trykke på linket)

Guitaristen er 'Buckethead' (Som i en periode var med i Guns N' Roses).

Den mand kan (om ikke andet) finde ud af at flytte fingrene hurtigt....
check f.eks. fra ca. 1.20 inde i klippet - indtil ca. 2.50... Det går sgu
hurtigt
til tider

Mvh. Thomas

Fra : Stig Brun

Dato : 31-12-06 06:05

"Thomas"

> Den mand kan (om ikke andet) finde ud af at flytte fingrene hurtigt....
> check f.eks. fra ca. 1.20 inde i klippet - indtil ca. 2.50... Det går sgu
> hurtigt
> til tider

Og så har han osse en spand på hovedet!

Per

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 31-12-06 14:44

"Stig Brun" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas"

> Og så har han osse en spand på hovedet!
>
> Per

Ja han er uden tvivl rigtig dygtig, men Michael Romeo er hans overmand...

Desværre er der ikke rigtig nogle gode videoer med ham...
http://www.youtube.com/watch?v=EctNg0BcTvk

http://www.youtube.com/watch?v=WhxWHePxADs

Noget af det bedste jeg kunne finde

Fra : Trist

Dato : 31-12-06 18:41

"Thomas" <Thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in

> [...]
>
> Den mand kan (om ikke andet) finde ud af at flytte fingrene
> hurtigt.... check f.eks. fra ca. 1.20 inde i klippet - indtil ca.

Bare synd at han ikke evnede at spille ligeså godt som Slash.
Hurtighed er ikke alt!

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 01-01-07 14:58

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <Thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in

> Bare synd at han ikke evnede at spille ligeså godt som Slash.
> Hurtighed er ikke alt!

Slash er en meget overvurderet guitarist... Grimt hår kan heller ikke gøre
det...

Fra : Thomas

Dato : 05-01-07 04:16

"Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Bare synd at han ikke evnede at spille ligeså godt som Slash.
> Hurtighed er ikke alt!

Jeg er fuldstændig enig med dig...
Ordsproget som jeg engang hørte:

At være en god guitarist handler ikke kun om at kunne spille det man
tænker...
Det handler også om at tænke det fede....

Oversat - Det nytter ikke at have teknikken til at spille lige præcis hvad
man
vil - Hvis man ikke kan 'tænke' nogen gode melodier frem

Slash er ikke den bedste eller hurtigste tekniske guitarist... Til gengæld
er han
(efter min mening) den bedste guitarist/komponist nogensinde....
Han har lavet nogen af de fedeste solier nogensinde... Derfor er han (i
mine
øjne) verdens bedste guitarist nogensinde....

Mvh. Thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-07 09:04

"Thomas" <Thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine
> øjne) verdens bedste guitarist nogensinde....

Tror nu hellere jeg ville foreslå Larry Coryell.
Har en lumsk anelse om, at han kan blæse Slash langt væk, allerede inden han
sætter strøm til guitaren. Men OK, han spiller jo godt nok ikke rock....
Men alligevel.

M.V.H....Benny..