Gulvet knirker - er dette en god ide ?
Fra : Calle

Dato : 30-12-06 19:59

Hej Gruppe -

Mit spånpladegulv knirker og knager i et område
hvor strøerne er savet igennem for at give plads
til nogle fjernvarmerør.
En bekendt har rådet mig til at sprøjte skum
ind under gulvet i området hvor det "støjer"
Er det en god ide? - kan det måske blive
værre af det ?
Er der nogen der har erfaring med ovenstående?

M.v.h.
Calle

Fra : Ejvind

Dato : 31-12-06 17:14

"Calle" <nordteknikspam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det en god ide? - kan det måske blive
> værre af det ?
> Er der nogen der har erfaring med ovenstående?

Hej Calle -

Jeg har ingen erfaring med skum under gulvet
men vil bare advare hvis du prøver.
Skum kan løfte gulvet når det ekspanderer,
sørg for kraftig afstivning op under loftet.
Kom med en melding når du har prøvet, hvis
du tør

M.v.h.
Ejvind.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-01-07 11:52

> [...]
> Er det en god ide? - kan det måske blive
> værre af det ?
> Er der nogen der har erfaring med ovenstående?

Jeg så i Gør Det Selv, en løsning, der måske kan hjælpe Jer. Tag et stykke
rundstok i en stor diameter, bor et hul gennem det, sav det over, og så en
gevindstang gennem det, med et par islagsmøtrikker. Så skal I bare bore et
hl der lige nøjagtig er så stort, at stokken kan gå igennem gulvet. Den
nederste del af rundstokken skal så ned på et fast underlag (jeg formoder i
har beton under lidt længere nede), og den øverste skal så limes fast lidt
under niveau. På den måde har I nærmest en omvendt skruetvinge. Du kan jo
vælge, om det skal være en bolt, eller du vil skære en kærv i gevindstangen,
og så justere det med en skruetrækker. For at se den nøjagtige løsning kan
jeg anbefale dig at købe Gør Det Selv nr. 1/2007. På side 65 er løsningen.

Mvh.

Jesper

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Calle

Dato : 01-01-07 20:18

> [...]
> gevindstangen, og så justere det med en skruetrækker. For at se den
> nøjagtige løsning kan jeg anbefale dig at købe Gør Det Selv nr. 1/2007. På

Hej til jer begge !

Tak for svarene -
Da der er støbt under gulvet, var det nok en god ide med at understøtte
som du beskriver, problemet er bare at der er et laminatgulv over spån-
pladerne , det vil i så fald betyde at der efterfølgende skal udskiftes en
laminatplade, og det er ikke så ligetil.
Jeg vil købe bladet du omtaler for at se hvad de skriver om problemet.
Løsningen med skum er jeg nok lidt fra i øjeblikket, for hvis gulvet hæver
sig, så opstår der et helt andet og større problem.
Som sagt tak for svarene og godt nytår.

Hilsen -

Calle

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-01-07 22:55

Jesper Jacobsen <Jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> jeg anbefale dig at købe Gør Det Selv nr. 1/2007. På side 65 er løsningen.

Sådan nogle kan man købe færdige, de hedder gulvjack. De er af metal, og
kræver et hulv i gulvet, som så kræver en prop af samme materiale som
gulvet.

http://www.unifast.dk/teknik/GulvJack/GulvJack.htm

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 02-01-07 14:46

"Ole Jensen" <infomail@website.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan nogle kan man købe færdige, de hedder gulvjack. De er af metal, og
> kræver et hulv i gulvet, som så kræver en prop af samme materiale som
> [...]

Den var smart, men ikke hjemmelavet . Det bliver den selvfølgelig ikke
dårligere af, men jeg vidste bare ikke sådan noget fandtes.