13 mm hvid melamin...
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 17:12

Hejsa.

Jeg har et (billigt) skab, hvori jeg godt vil have nogle ekstra hylder.

De eksisterende er lavet i 13mm hvid melamin - hvor får jeg fat på det i
denne tykkelse henne?

Jeg har været i Bauhaus - men alt det de har er 16 mm.

Anyone?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-12-06 17:21

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> i denne tykkelse henne?
>
> Jeg har været i Bauhaus - men alt det de har er 16 mm.

Køkkenfirmaer?

mvh
Preben

Fra : J. E.

Dato : 30-12-06 19:11

> [...]
>
> Jeg har været i Bauhaus - men alt det de har er 16 mm.

Det får du da på enhver tømmerhandel der er bare lidt velassorteret -
oven i købet med kanter på den ene langside og 60 cm. i bredden.
Bauhaus er et byggemarked for private og har kun de mest "gængse"
byggematerialer.

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 22:18

On Sat, 30 Dec 2006 19:10:45 +0100, "J. E."
<offentlig@post.cybersity.dk> skrev:

> [...]
>oven i købet med kanter på den ene langside og 60 cm. i bredden.
>Bauhaus er et byggemarked for private og har kun de mest "gængse"

jeg har nu aldrig set 13 mm melaminplade, på trælaster, og jeg er da
kommet på et par stykker. kan du henvise til en?

Vh Per

På med Skype.

Fra : J. E.

Dato : 01-01-07 13:14

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse news:3qldp29192hvsgu83d9qibnto5c2arfuk0@4ax.com...
> jeg har nu aldrig set 13 mm melaminplade, på trælaster, og jeg er da
> kommet på et par stykker. kan du henvise til en?

Nej, 13 mm tror jeg heller ikke og det tror jeg måske heller ikke Runes plade er.
Ca. 12 mm er standard og det er normalt ikke noget problem. Både MSK og DLH
har dem.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-01-07 10:41

Per H skrev:

> jeg har nu aldrig set 13 mm melaminplade, på trælaster,

Det har jeg heller ikke. Men 12 mm belagt med melamin eller folie
har jeg dog - godt nok ikke lige på det seneste.

Det folk tager fejl af, er nok, at en 12 mm spånplade belagt med et
eller andet giver hen ad de 13 mm. Jeg har selv noget, der er belagt
med folie, og det måler 12,6 mm.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-06 19:14

> De eksisterende er lavet i 13mm hvid melamin - hvor får jeg fat på det i
> denne tykkelse henne?
>
> Jeg har været i Bauhaus - men alt det de har er 16 mm.

Gør ingen forskel. Sæt du bare 16 mm hylder i.

Mvh Maria

Fra : J. E.

Dato : 30-12-06 19:35

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:4596ad16$0$1364$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Gør ingen forskel. Sæt du bare 16 mm hylder i.

Hvordan kan du vide om det gør en forskel for manden når han
nu har lavet et indlæg hvor han spørger på 12 mm ?
På den måde er du jo i stand til at "hjælpe" alle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-06 20:16

> Hvordan kan du vide om det gør en forskel for manden når han
> nu har lavet et indlæg hvor han spørger på 12 mm ?
> På den måde er du jo i stand til at "hjælpe" alle

Ja ok. Jeg ville sætte 16 mm i fordi det holder bedre, er nemmere at få fat
i og ikke betyder en døjt i et skab, hvor hylderne er gemt væk. Bedre?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 21:14

> Ja ok. Jeg ville sætte 16 mm i fordi det holder bedre, er nemmere at få
> fat i og ikke betyder en døjt i et skab, hvor hylderne er gemt væk. Bedre?

Jeg går nu specifikt efter 13 mm idet jeg gerne vil have alle hylderne til
at fremså ens, når man kigger ind i skabet (har bunker af 16 mm liggende fra
da jeg levede køkken).

Jeg prøver hos en tømmerhandel. Havde dog blot forventet at det var
lagervare i Bahuhaus også.

Tak for svar.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Ivar

Dato : 30-12-06 22:56

Rune Nicolajsen skrev:

> Jeg går nu specifikt efter 13 mm idet jeg gerne vil have alle hylderne til at
> fremså ens, når man kigger ind i skabet (har bunker af 16 mm liggende fra da
> jeg levede køkken).

Hvis blot alle hylderne har samme tykkelse i et skab, er der ingen der
bemærker noget. 13 mm lyder tyndt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 23:29

> Hvis blot alle hylderne har samme tykkelse i et skab, er der ingen der
> bemærker noget. 13 mm lyder tyndt.

Hylderne sidder med ca. 20 cm mellemrum - så de 3 mm i forskel kan faktisk
sagtens ses.

Hylder er kun 20 cm bredde og 25 cm dybe. Derfor er 13 mm ikke et problem
for stabiliteten.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Carsten Keller

Dato : 04-01-07 12:56

<Rune Nicolajsen> wrote in message
> Jeg går nu specifikt efter 13 mm idet jeg gerne vil have alle hylderne til
> at fremså ens, når man kigger ind i skabet (har bunker af 16 mm liggende
> fra da jeg levede køkken).

Hvad med at bruge nogle af bunkerne til at lave nye hylder af, altså skifte
dem alle sammen? Så er de da samme tykkelse. Har selv bestykket et skab fra
IKEA med hylder efter den metode, da jeg syntes de tog lige lovlig hårdt fat
for et stykke melamin i en papkasse med et svensk navn.

Keller

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 22:20

On Sat, 30 Dec 2006 17:12:12 +0100, <Rune Nicolajsen> skrev:

>Hejsa.
>
>Jeg har et (billigt) skab, hvori jeg godt vil have nogle ekstra hylder.
>
>De eksisterende er lavet i 13mm hvid melamin - hvor får jeg fat på det i
>denne tykkelse henne?

ved du hvor skabet er købt?
ellers tror jeg du får lidt svært at skaffe så tynde hylder.

Men en snedker kan lave det

Vh Per

På med Skype.