nye låsecylindre
Fra : Onix

Dato : 30-12-06 14:34

Hej

Skal flytter ind i nyt brugt hus snart. Ser nogen steder man anbefaler at få
nye låse installeret. Ved nogen af Jer hvad det koster, der er tale om 2
døre i så fald.

Onixz

Fra : J. E.

Dato : 30-12-06 15:11

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse news:45966ab8$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Skal flytter ind i nyt brugt hus snart. Ser nogen steder man anbefaler at få nye låse installeret. Ved nogen af Jer
> hvad det koster, der er tale om 2 døre i så fald.

Det kan ingen svare på ud fra dine oplysninger, da det kommer helt an på hvad du har nu og hvad
du ønsker.
Er det kun cylindre og ikke låsenkassen og slutblik ?
Kan du bruge de gamle låsekasser med slutblik kan du sikkert selv skifte cylindrene.
I nogle tilfælde vil en ny låsekasse passe i den gamle udfræsning men skal du også
have skiftet til f.eks. sikkerhedsslutblik kan der måske komme noget udstemning til
den på tale.
Det letteste er måske at montere en ekstra godkendt lås.

Fra : kjaer

Dato : 30-12-06 17:28

Onix wrote:
> [...]
> anbefaler at få nye låse installeret. Ved nogen af Jer hvad det
> koster, der er tale om 2 døre i så fald.

Hvis det er almindelige ovale Ruko-cylindere, så er de meget lette at skifte
selv. Hvis det er gamle runde, så er det lidt mere teknisk.
De fleste steder kan man købe to ovale ruko-cylindere med samme nøgle,
udskiftningen giver næsten sig selv når du begynder at skille det ad.
Kasse-låse (de sorte der er monteret med et hul igennem døren) og runde
cylindere er en anden snak.
Selve låsen skal man nok slet ikke røre, kun cylinderen.

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-12-06 17:54

> [...]
>
> Skal flytter ind i nyt brugt hus snart. Ser nogen steder man anbefaler
> at få nye låse installeret. Ved nogen af Jer hvad det koster, der er

Kan du ikke bare få en låsesmed til at lægge låsene om?

mvh
Preben

Fra : JJFL

Dato : 31-12-06 10:09

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare få en låsesmed til at lægge låsene om?
>
> mvh
> Preben
>Billigste løsning er at tage låsecylenderen ud tage til nermeste
>byggemarked og få låsen kodet om du skal bare have en nøgle med som passer
>i låsen. Heromkring koster det ca 50 kr pr cylender
FC

Fra : kjaer

Dato : 31-12-06 20:57

JJFL wrote:

> FC

Omlægning er når man vil have nye låse der passer til en gammel nøgle. Eller
en lås mere, der virker med en eksisterende nøgle.
Hvis man vil have ny nøgler til huset, så er det meget bedre at købe to nye
cylindre med den samme nøgle. Så får man også nogen der ikke lige kan åbnes
med en bankenøgle.
Hvis man bestiller en "omlægning" hos en låsesmed så trækker han på
skulderne, og kommer med to nye cylindre. Så kan han skrive en time eller to
på regningen under omlægning!
PS: jeg ved hvad jeg snakker om (I modsætning til visse andre)

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 03-01-07 20:35

"kjaer" <aavillyknaa@greennet.gaal> skrev i en meddelelse

> [...]
> to på regningen under omlægning!
> PS: jeg ved hvad jeg snakker om (I modsætning til visse andre)

Hej Kjaer

Nu skriver du jo, at du ved hvad du taler om.

Har du selv prøvet at bruge en bankenøgle??

Ud fra hvad jeg har prøvet, så er det næsten ligegyldigt om det er 5 eller
6, nye eller gamle låse. Max 10 slag, så er de åbne.

Jeg prøvede på min næsten nye 6 stiftede ruko. (brugt max 30 x).
Det var lidt skræmmende, men på 5. forsøg, gik den op.

Hvis man vil have noget der ikke kan bankes op, så skal der være sidestifter
i låsen.

Men som jeg plejer at sige. Låsen skal kun holde de almindelige mennesker
ude. Hvis tyven vil ind, kan han bare åbne ruden med en sten.

Mvh
Mads

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 01-01-07 12:32

> [...]
>
> "Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare få en låsesmed til at lægge låsene om?

At lægge låsene om, gør dem jo ikke mere sikre end de var før. Sådan som jeg
forstår Onix, er det for at få de nyere låse, med den - mener det er - 6
kantede Ruko nøgle, og så er der nok ikke anden udvej, end at kontakte den
lokale låsesmed, hvis man ikke ved om et kan lade sig gøre. Der er jo en del
forskellige låsetyper i husene, alt efter hvor gamle låsene er.

Jesper

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-01-07 10:44

"Jesper Jacobsen" <Jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4598f12e$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> at kontakte den lokale låsesmed, hvis man ikke ved om et kan lade sig
> gøre. Der er jo en del forskellige låsetyper i husene, alt efter hvor

Sådan forstod jeg ikke hans indlæg, for mig så det ud som om, han ville
skifte fordi den tidligere ejer måske havde glemt at aflevere alle
nøgler.
Bortset fra det, er det selvfølgelig godt at montere dirkefri låse, hvis
de ikke findes i forvejen.

mvh
Preben