hardwarekrav for at spille WoW
Fra : Helge

Dato : 30-12-06 12:00

Hej, knægten har spillet WoW hos naboen og kunne rigtig godt tænke sig det,
men hvad kræver det er computeren...?? Jeg kan læse på nogle af de forrige
indslag om WoW, at det må noget af et heftigt program.., og hvis jeg har
forstået det rigtigt, skal man købe selve spillet for ca. kr. 150,- og
herefter betale kr. 100,- pr. månede..., for hvad...?? For at spille det
eller for at spille mod andre...??

Hilsen Helge

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 30-12-06 12:36

On Sat, 30 Dec 2006 12:00:20 +0100, "Helge"
<nyhedsGuL_BiLgrupper@hotmail.com> wrote:

> [...]
>forstået det rigtigt, skal man købe selve spillet for ca. kr. 150,- og
>herefter betale kr. 100,- pr. månede..., for hvad...?? For at spille det

Systemkravene er ifølge deres side:

Windows® System 2000/XP OS:
Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz
512 MB or more of RAM
32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as
NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above
DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers
6.0 GB available HD space
4x CD-ROM drive
A 56k or better Internet connection

<URL:http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html>

Og der kræver det selvfølgelig typisk alligevel en lidt bedre maskine
hvis det skal køre pænt (der står også et "recommended" systemkrav på
deres side).

Og ja, spillet koster hvad du nu kan finde det til (Sikkert 150 kr.)
og derefter skal du betale et fast beløb om måneden for at spille det,
du kan slet ikke spille det hvis ikke du spiller online mod/med andre.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Helge

Dato : 30-12-06 12:53

Tak for svaret, lyder egentlig ikke så slemt mht. hardwarekrav...

Hilsen Helge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-06 13:09

Helge wrote:

> Tak for svaret, lyder egentlig ikke så slemt mht. hardwarekrav...

Både og

Det kører fornuftigt på en P4 2.4Mhz, 1Gb Mem, ATI XT800GT
Den ældste har haft en lign maskinemen med ATI 9600Pro
På den maskine er der dømt slideshow big time når man flyver med (hvad er
det nu den ørn/fugl/ting hedder)
Men ellers er det spilbart når der ikke er for meget åbent terræn

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Helge

Dato : 30-12-06 13:29

Ok...., det vil sige, at hans amd 1ghz med 256 mb ram og 64 mb grafikkort
ikke ligefrem er overkvalificeret til jobbet....!!??

mvh. Helge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-06 13:51

Helge wrote:

> Ok...., det vil sige, at hans amd 1ghz med 256 mb ram og 64 mb
> grafikkort ikke ligefrem er overkvalificeret til jobbet....!!??

Ikke efter hvad jeg har set/oplevet

Mine to rødder har det dog med at skrue mere op for grafikken end kortet
reelt kan klare. så måske andre kan give et bud?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Simon [2610]

Dato : 30-12-06 14:32

> Mine to rødder har det dog med at skrue mere op for grafikken end kortet
> reelt kan klare. så måske andre kan give et bud?

mit bud er at det er for lidt.. men i kan da prøve at installere naboens wow
på jeres maskine og prøve at spille det på den,
hvis i kan leve med den kvalitet i skal ned i for at køre det, så er det jo
fint :) Men umiddelbart ville jeg ikke sige god for
den konfig.

held og lykke med det, og godt nytår !
mvh.Simon, der ikke længere spiller wow fordi det er stærkt vanedanende og
tager for meget af ens tid ;)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-06 22:39

> Mine to rødder har det dog med at skrue mere op for grafikken end kortet
> reelt kan klare. så måske andre kan give et bud?

kører helt fint her med et ATI 9600
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-06 22:46

sniper_Nolight wrote:

> kører helt fint her med et ATI 9600

Prøv at flyv en tur med Griffon :)
Men ja det meste kører da fint nok

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-06 22:56

Peter Lykkegaard wrote:

> Prøv at flyv en tur med Griffon :)
> Men ja det meste kører da fint nok

Med et 9600pro vil du opleve noget ala dette
http://www.youtube.com/watch?v=Oilh7Nuyvq0

Du skal højere op hvis du skal have noget ala dette
http://www.youtube.com/watch?v=ozNVKmNuHl8

- Peter

PS Jeg har checket med knægten :)

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-06 23:19

jeg spiller det ikke - det er sønnike og han siger han ikke har fløjet på
den endnu, så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om, men ser det så krævende
ud den flyvetur der?

Min knægt er dog ikke overdrevet obs på grafik bare det virker, så det er
mest mig der roder med det og jeg ved ikke hvordan indstillingerne står, da
det fra start kørte og så helt perfekt ud. (1024x768 mener jeg).

Jeg vil dog af ren nysgerrighed se det når han en dag napper en tur på den

--
sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-01-07 18:32

> Med et 9600pro vil du opleve noget ala dette
> http://www.youtube.com/watch?v=Oilh7Nuyvq0
>
> Du skal højere op hvis du skal have noget ala dette
> [...]

Nu har vi fløjet.

Grafikkort

Ati 9600 med 256 mb ram.

se min egen video her:
http://www.youtube.com/watch?v=HuTgV3YK4yk (den er slemt komprimeret af
youtube, men frameraten kan du sagtens se, jeg har osse forkortet den pga.
af filstr.)
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-01-07 21:18

sniper_Nolight wrote:

> Nu har vi fløjet.

Det fungerer sgu da ok
Er det et 9600XT kort?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-01-07 21:35

> Det fungerer sgu da ok
> Er det et 9600XT kort?

Nu måtte jeg lige op og tjekke.

det er en ældre shuttle jeg har smidt et 9600 i og det er XT så det er da i
den gode ende når det endelig skal være.

CPU: Athlon XP2400+

Ram: 1GB som vistnok er pc2100 (jeg har blandet pc2100 og pc2700 ram såvidt
jeg husker, så det trækker jo seføli ned)

Jeg synes faktisk spillets default indstilling er rigtig flot - lige nu
løber han rundt med en stor hvid tiger ved sin side og det ser rigtig godt
ud, med flotte lyseffekter og det hele - helt uden hakkeri overhovedet, så
jeg har valgt at holde mig fra display options.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-01-07 22:50

sniper_Nolight wrote:

> det er en ældre shuttle jeg har smidt et 9600 i og det er XT så det
> er da i den gode ende når det endelig skal være.

Ok knægten havde et 9600Pro så det kan godt give forskellen

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-01-07 22:20

> Mine to rødder har det dog med at skrue mere op for grafikken end kortet
> reelt kan klare. så måske andre kan give et bud?

efter at have gransket indstillingerne kan jeg nu godt forstå hvis maskinen
kan bringes i knæ - der er jo nogle seriøse indstillinger derinde, men dem
har jeg som sagt ikke rørt
--
sniper_Nolight

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-12-06 14:38

Helge skrev:
> Ok...., det vil sige, at hans amd 1ghz med 256 mb ram og 64 mb grafikkort
> ikke ligefrem er overkvalificeret til jobbet....!!??

Da mindstekravet til ram er 512 Mbyte, saa vil det nok ikke vaere det
bedste bud...

Og spoergsmaalet er ogsaa om krafikkortet kan vaere med, jeg tvivler...

> mvh. Helge

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-12-06 14:48

Lars Jensen skrev:
> Helge skrev:

> Og spoergsmaalet er ogsaa om krafikkortet kan vaere med, jeg tvivler...

Krafikkort?

Og saa er jeg ikke engang fuld...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-06 15:07

Lars Jensen wrote:

> Krafikkort?
>
> Og saa er jeg ikke engang fuld...

Det kunne måske blive til krakskort efter et par genstande?

Hehe - godt nytår

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-12-06 16:59

Peter Lykkegaard skrev:

> Det kunne måske blive til krakskort efter et par genstande?

Eller det der er vaerre, hehe

> Hehe - godt nytår

Tak i lige maade Peter...

> - Peter

Lars B

Fra : Simon [2610]

Dato : 30-12-06 14:29

> Tak for svaret, lyder egentlig ikke så slemt mht. hardwarekrav...

De er også det absolutte minium, jeg kørte det selv på en P4 2.4GHz m. 2gb
ram og et Radeon 9800pro med 128mb ram,
det kørte fint nok på den, men det var ikke med de højeste indstillinger..
jeg vil anbefale minimum 1gb ram og et ikke alt for gammel gfx kort.
mvh.Simon

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-12-06 16:39

On Sat, 30 Dec 2006 12:36:00 +0100, Martin Mouritzen wrote:

> Og der kræver det selvfølgelig typisk alligevel en lidt bedre maskine
> hvis det skal køre pænt (der står også et "recommended" systemkrav på
> deres side).

Min erfaring er min. 1GB ram for at det kører fornuftigt hvis man også
gerne vil installere lidt addons (det vil de fleste når de får lært det
lidt at kende). 1GB kører fint med lidt lag i de større byer hvor der er
mange mennesker. Mht. grafikkort og processor ved jeg ikke, men det er
trods alt ikke en af de mest avancerede grafiske spil, så jeg tror ikke
kravene er så gale i den retning.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-12-06 16:44

On Sat, 30 Dec 2006 16:39:29 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> trods alt ikke en af de mest avancerede grafiske spil, så jeg tror ikke
> kravene er så gale i den retning.

Kan tilføje det er fint spilbart på min bærbare med et Mobility Radeon X700
grafikkort + en eller anden intel processor + 1GB Ram.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-06 16:54

Thomas Jespersen wrote:

> Kan tilføje det er fint spilbart på min bærbare med et Mobility
> Radeon X700 grafikkort + en eller anden intel processor + 1GB Ram.

Hvordan performer det når/hvis du flyver med Griff?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-12-06 17:02

On Sat, 30 Dec 2006 16:53:39 +0100, Peter Lykkegaard wrote:

> Hvordan performer det når/hvis du flyver med Griff?

Den lagger hver gang jeg ankommer/forlader en større by såsom Stormwind.
Men i normalt gameplay spiller den fint.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-12-06 10:25

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i
1oodxssuyz01p$.1i2m4n2fwaj46$.dlg@40tude.net :

> Den lagger hver gang jeg ankommer/forlader en større by såsom
> Stormwind. Men i normalt gameplay spiller den fint.

Processor: P4 - 3gHz
Grafikkort: BFG GeForce 7800GS (OC) AGP
Hukommelse: 2 gb PC3200/DDR400 Dual Channel

Samt en harddisk og et bundkort der understøtter ovenstående
og tillader fuld udnyttelse heraf...

Alt i spillet er skruet op på fuld kværn, og der er meget
sjældent lag... Tilsyneladende lige på grænsen for system
krav til fuld udnyttelse af spillet...
Processoren er måske enda en tand kraftigere end nødvendigt.

RAM er meget vigtigt. 1 gb VIL give lag. 512 Mb vil gøre
det uspilleligt, 256 Mb vil jeg slet ikke forsøge at køre
spillet med.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-06 12:11

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> RAM er meget vigtigt. 1 gb VIL give lag. 512 Mb vil gøre
> det uspilleligt, 256 Mb vil jeg slet ikke forsøge at køre
> spillet med.

Hmm det eneste sted jeg har set seriøse problemer er ved en flyvetur med
Griffon
Desuden kan der være problemer ved ankomst til byerne

Det er på en maskiner med 512Mb mem med 9600Pro kort
Med et X800GT ser det ud til at fungere rimeligt

Jeg kan desværre ikke huske om alt er sat til max og ved hvilken opløsning
der blev spillet
Det er ikke så tit det bliver spillet - lige nu er det DOD:S, Garys Mod samt
Commander of Heroes der farer hen over skærmen

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter T.

Dato : 01-01-07 15:35

Thomas Hejl Pilgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Processor: P4 - 3gHz
> Grafikkort: BFG GeForce 7800GS (OC) AGP
> Hukommelse: 2 gb PC3200/DDR400 Dual Channel

Har næsten identisk setup, bortset fra P4/2.6 og kun 1 gig ram.

> RAM er meget vigtigt. 1 gb VIL give lag.

Og jeg oplever absolut intet lag og alt grafikgejl er i maks og i en
opløsning på 1280x1024.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-01-07 12:45

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i
Xns98AB9E92BB059muh@130.225.247.90 :

> Har næsten identisk setup, bortset fra P4/2.6 og kun 1 gig ram.

> Og jeg oplever absolut intet lag og alt grafikgejl er i maks og i en
> opløsning på 1280x1024.

Skummelt. Jeg havde lag da jeg kørte med kun den ene stang RAM...
Ikke meget, men lidt i ny og næ, f.eks. ved store forsamlinger af
spillere og specielt ved intro-sekvensen når man havde lavet en
ny figur...

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-01-07 12:52

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i
HArmh.14$xW4.8@news.get2net.dk :
> [...]
> Ikke meget, men lidt i ny og næ, f.eks. ved store forsamlinger af
> spillere og specielt ved intro-sekvensen når man havde lavet en

Jeg skal måske præcisere at jeg med lag her mener små hak i animationen.

Fra : Peter T.

Dato : 02-01-07 18:28

Thomas Hejl Pilgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg skal måske præcisere at jeg med lag her mener små hak i animationen.

Det har jeg ikke oplevet endnu. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : PerX ...

Dato : 31-12-06 22:37

In article <459646c0$0$49201$14726298@news.sunsite.dk>,
nyhedsGuL_BiLgrupper@hotmail.com says...
> Hej, knægten har spillet WoW hos naboen og kunne rigtig godt tænke sig det,
> men hvad kræver det er computeren...?? Jeg kan læse på nogle af de forrige
> indslag om WoW, at det må noget af et heftigt program..,

Hvis du har noget bedre end en modem forbindelse, så kan du prøve en
gratis 10 dages test her:

http://teaser.wow-europe.com/

>... og hvis jeg har
> forstået det rigtigt, skal man købe selve spillet for ca. kr. 150,- og
> herefter betale kr. 100,- pr. månede..., for hvad...?? For at spille det
> eller for at spille mod andre...??

Ja du abonnere for at få bruge deres servere, man kan oprette 50 figurer
i det hele, der kan være 10 pr server.

Fra : Helge

Dato : 01-01-07 12:34

Hej, tak for svaret..., fulgte linket og blev registreret og det hele, men
stoppede da den begyndte at downloade...., 3,2 GB, skønnet downloadtid: 20
timer...

Er der nogen som ved, om vi evt. kan installere naboknægtens spil og så på
den vej opnå 10 dages test...??, eller skal vi så stadig download en hel
masse...??

mvh. Helge

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-01-07 12:54

> Er der nogen som ved, om vi evt. kan installere naboknægtens spil og så på
> den vej opnå 10 dages test...??, eller skal vi så stadig download en hel
> masse...??

ifølge vores nyindkøbte spil kan vi låne det ud til en ven og bruge den
medfølgende 10-dages gæstekode hos vedkommende, så ja, det vil jeg tro -
cd'erne skal kun bruges en gang. Om du så skal igennem den over 1 gb store
update som vi var ved jeg ikke, men det vil jeg tro og det tager altså osse
lidt tid.... desuden tror jeg du efter de 10 dage skal købe dit eget spil
for at få en ny kode du kan installere fra igen - du kan ikke bare købe ny
spilletid på det du har installeret fra det lånte spil - TROR jeg...
Blizzard vil garanteret gerne have du køber både spil og spilletid efter dit
gæsteophold udløber.
--
sniper_Nolight

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-01-07 12:49

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i
4598f63f$0$3519$edfadb0f@dread11.news.tele.dk :

> [...]
> installeret fra det lånte spil - TROR jeg... Blizzard vil garanteret
> gerne have du køber både spil og spilletid efter dit gæsteophold

1. Man kan ikke spille med mindre spillet er fuldt opdateret.
Altså skal man igennem alle patches. De kan dog downloades
fra mirror sites, hvis Blizzards downloader er langsom.

2. Man kan opdatere en trial account ved at indtaste koden fra
et købt spil. Dermed kan man altså spille videre på de figurer
man har startet på.

Ville blot lige udpensle disse facts.

Fra : Peter T.

Dato : 01-01-07 15:36

Helge udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hej, tak for svaret..., fulgte linket og blev registreret og det hele,
> men stoppede da den begyndte at downloade...., 3,2 GB, skønnet
> downloadtid: 20 timer...

Du kan også smutte i FONA og købe wow-trial på dvd til en flad 20er og med
14 dages prøvetid.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Helge

Dato : 01-01-07 16:25

Hej Peter, det lyder som en rigtig god løsning..., tak for det...

mvh. Helge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-01-07 19:31

Helge wrote:

> Hej Peter, det lyder som en rigtig god løsning..., tak for det...

NB - der skal stadig hentes nogle opdateringer patches - svjv

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Erik Dan

Dato : 01-01-07 21:52

Peter Lykkegaard wrote:

> NB - der skal stadig hentes nogle opdateringer patches - svjv
>
> - Peter

Opdateringer kan eventuelt hentes her , betydeligt hurtigere end hos
Blizzard , kræver at man melder sig ind , det er dog gratis.
http://download.boomtown.net/da_dk/dl/page.php?what=az;sid=1343;gid=1670

jeg kører WoW fuldt tilfredsstillende med flg spec.
Pentium 4 1.8 @ 2.4
Nvidia GeForce 6800GT
Ram 1 GB
Og så har jeg ellers fulgt rådene fra denne side
http://www.goblinworkshop.com/forums/archive/index.html?t-1132.html

/ Dan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-01-07 22:51

Erik Dan wrote:

> jeg kører WoW fuldt tilfredsstillende med flg spec.
> Nvidia GeForce 6800GT

Der er også lidt muskler i det kort :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : PerX ...

Dato : 02-01-07 07:51

In article <4598f189$0$49205$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> stoppede da den begyndte at downloade...., 3,2 GB, skønnet downloadtid: 20

Du kan vel lade den køre natten over? :)

> Er der nogen som ved, om vi evt. kan installere naboknægtens spil og så på
> den vej opnå 10 dages test...??, eller skal vi så stadig download en hel
> masse...??

Det vil jeg tror du kan hvis du har fået oprettet en login konto.