Neddrosling af Scooter 45.?
Fra : Robert Larsen

Dato : 30-12-06 11:22

Hej i Gruppen

Min knægt skal have en knallert og i den anledning har vi søgt annoncer
igennem til hudløshed.

De som vi har fundet er enten ulovlige, ramponeret, eller belagt med guld
(dyre) ellers er det scooter 45.

Jeg har kun et krav til den knallert han skal have og det er at den er
lovlig at køre på. Altså må ikke køre stærk.:)

Han har kun en knallert kørekort.

Nu er der en som har fortalt mig at man kan drosle er scooter 45 ned ved at
montere ( plumpen og hvis nok tandhjulet )

samt en fart begrænser og det skulle være lovlig.

Men er den form for modifikation ok.?
Og er det lovlig.?
Nogle der er blevedt stoppet med sådan en modifikation uden vidrer tiltale.?

På forhånd tak og godt nytår til alle.:)

Mvh
Robert

Fra : Trosborg

Dato : 30-12-06 13:17

"Robert Larsen" <robert@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at montere ( plumpen og hvis nok tandhjulet )
>
> samt en fart begrænser og det skulle være lovlig.

Hej Robert

Ubetinget ulovligt, forskellige typegodkendelser.
Lad være at prøve, det er for dumt at lave dette nummer, selvom det kan
gøres rent teknisk.

Poul

Fra : Ivar

Dato : 30-12-06 23:05

Robert Larsen skrev:

> Og er det lovlig.?

Jeg ved det ikke, men der er nogle knallerter der bliver solgt
som enten 30 eller 45. Man skulle tro, at det var muligt, at
skifte dele ud så det enten var det ene eller det andet. Jeg ved det
som sagt ikke.
I gamle dage havde knallerterne altid et TUM-nummer, havde de ikke det,
var det ikke en 30 km/t knallert.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : mfn

Dato : 31-12-06 11:18

> [...]
> som sagt ikke.
> I gamle dage havde knallerterne altid et TUM-nummer, havde de ikke det,

Ja rent fysisk er den ens, men du kan ikke "på papiret" skifte mellem 30 og
45

Fra : Ivar

Dato : 07-01-07 16:13

mfn skrev:

> Ja rent fysisk er den ens, men du kan ikke "på papiret" skifte mellem 30 og
> 45

Hvad er årsagen til dette? Er det forskelle i stelnumre eller hvad?
Mig bekendt har knallert-30 ikke noget der ligner registreringsattest,
så der er vel ikke noget papir det kan stå på.

Ivar Magnusson

Fra : Henning Lund

Dato : 07-01-07 18:51

Ivar skrev:

> Hvad er årsagen til dette? Er det forskelle i stelnumre eller
> hvad? Mig bekendt har knallert-30 ikke noget der ligner
> registreringsattest, så der er vel ikke noget papir det kan
> stå på.

På nogle modeller er der et bogstav eller et tal for om det er en
30 eller 45ér.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-01-07 18:53

Ivar skrev:
> [...]
> hvad? Mig bekendt har knallert-30 ikke noget der ligner
> registreringsattest, så der er vel ikke noget papir det kan

Forøvrigt, har knallerten været indregistreret, så figurerer
stelnummeret i CRM

Fra : Ivar

Dato : 07-01-07 20:24

Henning Lund skrev:

> Forøvrigt, har knallerten været indregistreret, så figurerer stelnummeret i
> CRM

Jeg kan ikke helt få forklaringerne til at hænge sammen. At producenten
i nogle tilfælde bruger forskellige stelnumre, er ikke nok til et
lovgrundlag. Så skulle det gælde for alle. At en knallert har
været indregistreret, behøves ikke være grund til at den kan
bruges uindregistreret. Jeg kender kun de gamle regler med TUM-numre.
Der var der intet til hindre for at indregistrere en knallert som
motorcykel, og derefter lave den "lovlig" igen.

Ivar Magnusson

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-07 16:02

Ivar skrev:
> [...]
> ikke nok til et lovgrundlag. Så skulle det gælde for alle. At
> en knallert har været indregistreret, behøves ikke være grund

Det er netop også det at folk har svaret på, en knallert der er
typegodkendt som 45 kan aldrig laves om til en 30ér.

Fra : Ivar

Dato : 08-01-07 16:54

Henning Lund skrev:

> Det er netop også det at folk har svaret på, en knallert der er typegodkendt
> som 45 kan aldrig laves om til en 30ér.

Jo, men mit spørgsmål er: Hvorfor? Hvad er det lige præcis at der gør
forskellen? Som sagt, kunne man tidligere uden problemer ændre en
indregisteret knallert (motorcykel) tilbage til almindelig knallert.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-07 21:39

Ivar skrev:

> Jo, men mit spørgsmål er: Hvorfor? Hvad er det lige præcis at
> der gør forskellen? Som sagt, kunne man tidligere uden
> problemer ændre en indregisteret knallert (motorcykel) tilbage
> til almindelig knallert.

Det er sikkert loven der er ændret siden vi fik begrebene lille
og stor knallert.
http://216.239.59.104/search?q=cache:FxTHQEeNGj4J:www.fstyr.dk/sw22289.asp%3Fart_id%3D898+lille+og+stor+knallert&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=6

Fra : Hekto

Dato : 09-01-07 12:35

Ivar has brought this to us :

> [...]
> forskellen? Som sagt, kunne man tidligere uden problemer ændre en
> indregisteret knallert (motorcykel) tilbage til almindelig knallert.

Fordi fabrikanterklæringen der skal følge med
hvert eksemplar er forskellig.
Man kan ikke ændre den ene model så den er magen
til den anden inden for de rammer. Når først den
er født som 45, dør den også som 45.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Robert Larsen

Dato : 31-12-06 12:30

Til alle.!

Tak for jeres svar.

Fandt en i Odense, som var lovlig og egentlig rimelig pænt at se på.
Var over og hente den i går og nu er knægten glad.:)

Godt nytår til alle.!

Mvh
Robert