skydedøre
Fra : Mette og René

Dato : 30-12-06 00:58

Hejsa

Er det muligt og købe skydedøre løse?, det jeg tænker på er at jeg ikke skal
bruge skabet, men dørene og skinnerne alene.

René

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 01:11

On Sat, 30 Dec 2006 00:57:48 +0100, "Mette og René"
<dsl289289@(slet)vip.cybercity.dk> skrev:

>Hejsa
>
>Er det muligt og købe skydedøre løse?, det jeg tænker på er at jeg ikke skal
>bruge skabet, men dørene og skinnerne alene.

Ja i silvan bestiller du det du ønsker

Vh Per

På med Skype.

Fra : Mette og René

Dato : 30-12-06 09:34

> Ja i silvan bestiller du det du ønsker
>
> Vh Per
>
> På med Skype.

ok, takker

kender du nogen priser?
jeg ved godt det kan være svært og sige, men har du eks. fået lavet noget
der?

MVH René

Fra : Per H

Dato : 30-12-06 11:58

On Sat, 30 Dec 2006 09:34:09 +0100, "Mette og René"

>ok, takker
>
>kender du nogen priser?
>jeg ved godt det kan være svært og sige, men har du eks. fået lavet noget
>der?

Skydedøre der dur er ofte i den dyre ende, alt efter hvilken front du
ønsker. spejlfront er sikkert den dyreste, Jeg købte for nogle år
siden i spec.mål, men husker slet ikke prisen mere.

Men du skal ikke spare på rulle kvaliteten, for en skydedør der ikke
kører perfekt, vil kun irretere dig.

Husk at montere topskinnen først, og derefter kan du justere
bundskinnen, Denne kan sættes fast med Dobbeltklæbende tape,

dørrene justeres med en skrue i bunden, så de passer til væggen

Vh Per

På med Skype.

Fra : CC

Dato : 30-12-06 11:52

"Mette og René" skrev i en meddelelse ..
> Hejsa
>
> Er det muligt og købe skydedøre løse?, det jeg tænker på er at jeg ikke
> skal bruge skabet, men dørene og skinnerne alene.
>
> René
Jeps - Du kan sagtens købe en eller flere skydedøre med og uden skinner samt
med og uden indretning.
Check med køkken leverandøre hth, "gør det selv" køkken, svane etc. Der ud
over har mange byggevaremarked også skydedøre. Er det her og nu har fx. kvik
www.kvik.dk en prisliste listet liggende på www

Læg fx. mærke til, at det er en standardhøjde. Ønsker du skydedøre fra gulv
til loft, så er prisen anderledes.
Du bliver mest glad for døre fra gulv til loft (med mindre du har mere end 3
m til loftet), så undgå nedbygningspaneler.

Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen. Endvidere er prisen også
afhængig af tværgående sprosser, farve, spejle etc.

Fra : Mette og René

Dato : 30-12-06 14:24

> [...]
>
> Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen. Endvidere er prisen også
> afhængig af tværgående sprosser, farve, spejle etc.

super, tak for svar, jeg vil prøve kvik.d, og se hvad prisen på standard er,
ang. kvalitet, så er det skydedøre til fyret som står i bryggerset, så det
er ikke skydedøre vi skal bruge dagligt, men måske 1 - 2 gange om året, men
det skal selvfølgelig være pænt, og konen vil have spejl på den ene og birk
på den anden da bordene på elementerne i bryggerset er birk.

men tak for svarene...
MVH René

Fra : CC

Dato : 30-12-06 14:48

> [...]
> ene og birk på den anden da bordene på elementerne i bryggerset er birk.

Jeg brugte standard skydedøre foran vaskesøjlen i bryggerset. Jeg var lige
ved (reddet i sidste øjeblik) at, monterer skyddørene sådan, at vi ikke
havde adgang til lågen og sæbeskålen på vaskemaskinen samme tid.

Så tænk lidt over hvordan indretningen bag lågerne skal være i forhold til
døråbningerne.
(Hvordan oliefyret står/hænger, skal der tages en hvid kapper af oliefyret -
der skal ud gennem døren, kan oliefyrsmontøren få den fornødende
arbejdplads, når brænderen er afmonteret etc.)

Fra : Mette og René

Dato : 30-12-06 14:51

> [...]
> oliefyret - der skal ud gennem døren, kan oliefyrsmontøren få den
> fornødende arbejdplads, når brænderen er afmonteret etc.)

hej igen

Der skal være skyde døre og så skal der være en foldedør foran brænderen,
jeg kan se på kvik at højden er 227cm, men vi har kun 222,5cm, saver man så
bare det overskydene af?.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-06 16:08

> Er det muligt og købe skydedøre løse?, det jeg tænker på er at jeg ikke
> skal bruge skabet, men dørene og skinnerne alene.

Jep, prøv det lokale byggemarked. Silvan, Bauhaus, Råd og Dåd har alle en
løsning. Prøv at rulle med dørene, så får du hurtigt en fornemmelse for det.
Prisen er rimelig - mener vi gav 8000 for ialt 5,5 meter døre for nogle år
siden.

Mvh Maria

Fra : Mette og René

Dato : 30-12-06 16:46

> [...]
> det.
> Prisen er rimelig - mener vi gav 8000 for ialt 5,5 meter døre for nogle år

Ja

jeg må på rov på Tirsdag..., dørene skal bare kunne rulle nogenlunde, men
det skal selvfølgelig også være pæne døre, der er ikke andet for jeg må ud
og se hvad de har, konen mener at ikea også skulle have skydedøre

René

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-06 19:17

> og se hvad de har, konen mener at ikea også skulle have skydedøre

Det har de ikke - ikke i løs form.

Mvh Maria