Stress efter juleferie på pensionat
Fra : Susanne Harbo

Dato : 29-12-06 20:00

Min kat har været på pensionat i 3 dage ifm. juleferien. Han har
tidligere været på samme pensionat (hos dyrlægen) - har ikke været vildt
begejstret men har haft det okay.

Denne gang er han stresset efter opholdet - finder ikke ind i sin
daglige rytme med at være inde og ude, spiser kun begrænset og sover
meget - men spinder og er meget kælen og ind imellem også fræk.

På pensionatet har han haft et meget stort bur med flere hylder, haft
sin egen kurv, eget tæppe, egen mad, eget legetøj. Der var andre katte i
andre bure, men sædvanligvis er han nysgerrig efter og glad for andre
katte. Dog var der en kat, der hele tiden jamrede frygteligt.

Har andre haft samme oplevelse...?

Med venlig hilsen
Susanne Harbo
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-12-06 22:36

Susanne Harbo wrote:
> [...]
> andre bure, men sædvanligvis er han nysgerrig efter og glad for andre
> katte. Dog var der en kat, der hele tiden jamrede frygteligt.

Susanne,
Jeg har ikke haft samme oplevelse... men mht din stressede kat - giv ham
ro! hold ham inde, indtil han er faldet til ro inde - måske en feliway i
stikkontakten kan hjælpe?
mvh Camilla

Fra : tina larsen

Dato : 31-12-06 11:33

Der har jeg aldrig oplevet når mine har vært i katte pension.når jeg har
hente mine katte hjem, har de vært super glad og meget kontakt søgne og
vil nusse hele tiden den første dag.

tina larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Susanne Harbo

Dato : 01-01-07 19:03

Nu har min kat det godt igen - på trods af nytårsfyrværkeriet. Den anden
nat hjembragte den et bytte og var meget stolt - så jeg tror ikke, at
den er stresset længere - heldigvis.

Næste gang vil jeg prøve at have en Feliway klar, hvis den igen skulle
blive stresset efter et pensionatsophold.

Hilsen - og godt nytår - Susanne Harbo