E-Mail
webnoob 5265
[INN] "@alt.*" fungerer ikke i incoming.co~
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-12-06 09:03

Hej gruppe

Jeg kører egen INN, og har sat

patterns: "*,@*.bina*,@alt.*"

for alle peers i incoming.conf. Alligevel ser jeg ofte artikler med
en gruppeliste som fx

Newsgroups: rec.food.sourdough,alt.bread.recipes

Hvorfor slipper den igennem? Gør jeg noget galt, eller er det en bug
i INN (v2.4.2)?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh,
Klaus.

PS: FUT er sat til dk.edb.internet.software.mail+news.
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-12-06 21:51

I går skrev jeg:

> Jeg kører egen INN, og har sat
>
> patterns: "*,@*.bina*,@alt.*"
>
> for alle peers i incoming.conf. Alligevel ser jeg ofte artikler
> med en gruppeliste som fx
>
> Newsgroups: rec.food.sourdough,alt.bread.recipes
>
> Hvorfor slipper den igennem?

Hvis man skal tro en tråd dmed titlen »wildmat expressions in
storage.conf« i debatgruppen news.software.nntp [¹], kunne en
løsning være at undlade det første '*', og altså benytte

patterns: "@*.bina*,@alt.*"

jeg synes blot at det strider mod incoming.conf(5), som siger at

#v+
patterns:
This key requires a string value. It is a list of news-
feeds(5)-style list of newsgroups which are to be accepted from
this host. (default="*")
#v-

Det karakteristiske for newsfeeds(5) er nemlig at det er det sidste
udtryk der vinder. Hvis det viser sig at hjælpe at den første '*' er
fjernet, bliver jeg vist nødt til at konkludere at der er fejl i INNs
dokumentation...

Mvh,
Klaus

[¹] http://groups.google.com/group/news.software.nntp/browse_thread/thread/bfdfd08d007b7d00/6184171d9d118294#6184171d9d118294
--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-12-06 21:52

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-01-07 18:58

For snart en måned siden skrev jeg:

> [...]
>
> patterns: "@*.bina*,@alt.*"
>
> Jeg synes blot at det strider mod incoming.conf(5), som [...]

Det virker heller ikke. Jeg har lige set en artikel i news.software.nntp, hvor

#v+
Newsgroups: alt.slack,alt.discordia,alt.discordian,news.software.nntp,comp.ai.philosophy
#v-

Nu er jeg løbet tør for idéer.