Etiketter på lp-cover
Fra : Familien Nielsen

Dato : 29-12-06 00:24

Hej
er der nogen der har metode til at fjerne prismærker fra vinyl covers, ikke
de store runde der som regel er til at få af, men små irriterende
prismærker.
mvh. Søren

Fra : Max

Dato : 29-12-06 00:24

Hej Familien

> covers, ikke de store runde der som regel er til at få af, men små
> irriterende prismærker.

Jeg har gennem årene fjernet tusindvis ved at varme dem op med en
hårtørre før man trækker dem af. Varmen får dem til at miste næsten
al deres klæbeevne og gør dem nemme at fjerne. Forøvrig skal man
være speciel opmærksom på de mærker der sidder på bagsiden, den
er ofte ikke lavet af plastbeklædt papir og er derfor meget nemmer
at ødelægge. F.eks. er de rester de smalle blå FONA prisskilte
efterlader noget værre lort at få af.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-12-06 12:33

"Familien Nielsen" <famniel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> de store runde der som regel er til at få af, men små irriterende

Du kan bruge petroleum til at opløse det fedtede klærige stads, eller til at
gøre det sådan, for så at afslutte med at vaske blidt med isopropanol....
Men pas på, ikke alle covers tåler isopropanolen, den kan tage alle farverne
med sig, så hvad du lige skal bruge til at tørre disse " Rigtige papcovers
"... Du kan prøve, men undlad at gnide, og lad propanolen fordampe selv. Så
det gælder på disse covers, om kun at ramme etiketten... Er det en af de
blanke, så ridses der i overfladen, så petroleum'en kan trænge igennem, og
opløse klisteret...

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 30-12-06 14:33

Hej Benny

> covers, om kun at ramme etiketten... Er det en af de blanke, så
> ridses der i overfladen, så petroleum'en kan trænge igennem, og
> opløse klisteret...

En farlig løsning på pap :)

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 30-12-06 14:02

> [...]
ikke
> de store runde der som regel er til at få af, men små irriterende

Prøv at bløde etiketten op med ganske almindelig madolie.

Jørgen

Fra : Max

Dato : 30-12-06 14:32

Hej Jørgen

> Prøv at bløde etiketten op med ganske almindelig madolie.

Dur ikke på papcovers.

--
Mvh Max

Fra : Familien Nielsen

Dato : 30-12-06 16:42

Tak for rådene, jeg har afprøvet hårtørrer og det virker til UG, olie har
jeg prøvet og er ok til laminerede men, som Max siger,ikke til papomslag.
Søren