Geforce 2-MX : Altid kun 60Hz i D3D ?
Fra : Fritidscaféen

Dato : 27-06-01 13:12

Hej,

Er der en måde at tvinge refresh raten højere op end 60Hz i d3d/opengl på
mit asus-v7100 ? Ligegyldigt opløsning sker dette :(

Sys info:
Win2k
nvidia v12.41 win2k driver
samsung syncmaster 900sl+
asus v7100 geforce 2mx

Jeg har ingen problemer med at køre 80+ Hz i min normale desktop opløsning.
Hvad gør jeg forkert ?

M.v.h.
Jesper

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-06-01 12:40

Jeg ved ikke om det gælder W2K, men i Windows 98 så vælges der altid "Optimal"
(60 Hz) medmindre du har lært computeren noget andet.

Hvis du vil spille i fx. 800*600 og 32 bit farve så prøv og vælg den opløsning
som desktop indstilling og indstil så skærmfrekvensen til den ønskede, derefter
kan du stille din desktop tilbage til det normale. Derefter burde DirectX bruge
den nye opdateringsfrekvens indtil du installere nye drivere.

En anden metode er at rette indstillingerne direkte i registreringsdatabasen
eller man kan også pille i den inf-fil som anvendes når man installere en
driver inden man installere den pågældende driver.

Mvh

Bruno

Fra : Fritidscaféen

Dato : 27-06-01 13:52

Hej Bruno,

Det lyder jo slet ikke tosset.
Dog har jeg prøvet det med refresh raten i min desktop opsætning.
Har sat alle indstillinger 640x480 -> 1600x1200 til 85 Hz , og som det
virker glimrende i normale 2d programmer.
Lige så snart det er 3d ændres den til 60Hz.

Ved du hvor i reg. databasen man skal rette....eller findes der evt. et
tweak program til lige nøjagtig dette formål ?

Jesper

Fra : Tim Christensen

Dato : 27-06-01 14:14

"Fritidscaféen" <rosengaard@ungsk.dk> wrote in message
> [...]
> samsung syncmaster 900sl+
> asus v7100 geforce 2mx
>
> Jeg har ingen problemer med at køre 80+ Hz i min normale desktop

Prøv

http://tweakfiles.com/video/nvidiarefreshratefix.html

Mvh

Tim