Støbning af garagegulv
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 28-12-06 18:35

Jeg har en garage hvor der er støbt fundament hele vejen rundt (dybde 90 cm)
Mit garagegulv er lavet af stabilt grus og 6 cm tykke unisten. Jeg ønsker nu
et støbt gulv i stedet for som kan holde til at en bil kan køre på det.
Hvad er minimum for et sådan gulv. Gulvet er 60 m2.
MVH
Nils.

Fra : JJFL

Dato : 28-12-06 22:43

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MVH
> Nils.
>Jeg ville lave det 12 til 15 cm og i køresporene 20 cm i en halv meters
armeret med et rionet 8mm med maskestørrelse 15/15. Så holder det:
FC

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 28-12-06 22:38

> [...]
> på det.
> Hvad er minimum for et sådan gulv. Gulvet er 60 m2.
Hej

100mm flamingo, plastik 0,2mm, rionet (opklodset) 6 - 8 cm beton, evt
afrettet med flydemørtel og epoxymalet (2 lags kvartsmættet epoxy).
En god ide er at lave et afløb under bilen når det nu skal laves fra bunden.

MGJ

Fra : jan nissen

Dato : 28-12-06 22:57

On Thu, 28 Dec 2006 22:38:18 +0100, "Morten G. Jensen"
<REMOVEbuggy@sport.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>afrettet med flydemørtel og epoxymalet (2 lags kvartsmættet epoxy).

>En god ide er at lave et afløb under bilen når det nu skal laves fra bunden.

Husk der skal være olieudskiller på afløbet, for det er lovligt.

mvh jan

Fra : Nygaard

Dato : 28-12-06 23:30

> Husk der skal være olieudskiller på afløbet, for det er lovligt.

- og at det i det hele taget er ulovligt selv at udføre - det skal laves af
en kloakmester....

Mvh
Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : JJFL

Dato : 29-12-06 08:19

Nej der skal ikke være olieudskiller medmindre der kan parkeres mere end 20
personbiler.
FC
kloakmesteren

Fra : Nygaard

Dato : 29-12-06 20:24

> Nej der skal ikke være olieudskiller medmindre der kan parkeres mere end
20
> personbiler.
> FC
> kloakmesteren

Det var Jans påstand - min var at det skulle udføres af en kloakmester,
hvilket det jo skal hvad enten der er olieudskiller på eller ej...

Mvh
Nygaard

Fra : JJFL

Dato : 30-12-06 22:08

> [...]
>
> Mvh
> Nygaard
>
>Undskyld du har helt ret det var Jans påstand det var ikke min menig at
OG du har helt ret i at et afløb skal udføres af en aut kloakmester
FC
kloakmesteren

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 30-12-06 22:40

> OG du har helt ret i at et afløb skal udføres af en aut kloakmester
> FC
> kloakmesteren

Hvorfor egenligt. Der bliver jo løsnet en del op på el og vvs krav

Er det for at beskytte kloakmestre? De er vel ikke mere udsatte end andre

Eller hvad er konsekvensen da ved dårligt arbejde? At afløb løber i jorden?
Det er jo ikke gift man hælder ud, og det vil vel blive opdaget?

Og så tænker jeg på de store betonkloakrør der løber ude ved vores vej som
sandsynligvis er gennemhullet af de store træer der står ved vejen (har lige
gravet gulv ud i huset og set at træerne er kravlet igennem fundament og ind
i stuen). DE rør er næppe tætte!

Bare lige for at forstå det, når der nu er en proffer herinde

Fra : JJFL

Dato : 30-12-06 23:42

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>af en person eller et firma som har en ansvarshavende som har taget en
>eksamen der berettiger vedkommende til at gennemføre en elinstallation.
Dette gælder også for vvs og kloak.
Alle Autorisationer er underlagt Dansk Gasmaterielprøvning det lyder
mærkeligt men er rigtigt.
Det er pudsigt at de små rør som lægges på privat grund omgæredes med så
meget lovgivning men de store som lægges på offentligt område ikke er er
underlagt nogen lovgivning.
Det er helt op til de ingeniører som projekterer hvorledes offentlig kloak
laves
Biblen for kloakering hedder Dansk Standart 432 /2 af 1994 og er gældende
for al kloakering på privatområde
Den kan kun fraviges såfremt fravigelsen tinglyses på matrikelnummeret.
Sagt på en anden måde skal du have en lang krævende uddannelse for at lave
kloak på privat område.
På offentligt område kan alle deltage. Det kan man jo så lige fintænke lidt
over
Og det ligger helt fast at det ikke handler om at beskytte retighdeder eller
lign. Der er så mange kloakmestre som sidder meget hårdt på markedet at det
er umuligt for andre at komme ind.
Derfor bliver langt det meste af kloakeringen som er "småting" udført
alternativt.
kloakmesteren
FC

Fra : JJFL

Dato : 30-12-06 23:55

Du må skifte en kontakt eller en vandhane det er i mine øjne ikke at løsne
en del på kravene.
Her kan du højest få lidt vand på gulvet eller et rap over nallerne.
En kloakering som ikke er udført korrekt i 2 eller 3 meters dybde eller
under et gulv som måske også har gulvvarme koster mange penge at udbedre og
derfor stiller man selvfølgelig også nogle skrappe krav til udførelsen.
Kloak er skide godt når det virker. Til gengæld er det noget lort når det
ikke gør.
FC
kloakmesteren

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 29-12-06 21:50

Udskift med 10 cm sf sten til svær belastning nemt og billigt

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-01-07 12:57

JJFL wrote:
> "Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse

> OG du har helt ret i at et afløb skal udføres af en aut kloakmester
> FC
> kloakmesteren

Som kloakmester kan du måske lokkes til at komme med at overslag på
et stykke arb. via mail ?
Skal jeg bare fjerne slet- i din adresse ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : JJFL

Dato : 04-01-07 18:12

JJFL wrote:
> [...]

et stykke arb. via mail ?
Skal jeg bare fjerne slet- i din adresse ?

Beklager det er ikke muligt.
Dels fordi jeg ikke har tid eller vil.
Dels fordi et kloakarbejde ikke kan vurdereres i hverken tid eller pris hvis
man ikke har værret på stedet og vurderet omfanget
Hvordan er jordbundsforhold, kan det udføres uden at lave
fundamentsforstærkninger. Kan det laves som graviasion elller kræver det en
pumpebrønd.
Er der offentlig kloak eller skal der laves nedsivning.
Det var den dyre ende af skalaen Skal vi have den lidt billigere ende med
kræver det adskillige sider og det er der vist ingen der er intereserede i
eller tjent med.
FC
Kloakmesteren