"horlev"
Fra : jette clausen

Dato : 28-12-06 18:22

hej leif
du søger "Horlev" jeg tror der skal stå Herløv som ligger ved Ballerup på
sjælland.

jette

Fra : illum

Dato : 28-12-06 18:47

jette clausen skrev:
> hej leif
> du søger "Horlev" jeg tror der skal stå Herløv som ligger ved Ballerup på
> sjælland.
>
> jette

Hej Jette

Har søgt på dette men der var ikke noget

Har stadig væk ikke fundet det.

Hilsen Leif

5700 Svendborg

Godt nytår til alle her på kanalen

Fra : Jens G

Dato : 28-12-06 22:15

On Thu, 28 Dec 2006 18:22:20 +0100, "jette clausen" <J.m.c@mail.dk>
wrote:

>hej leif
>du søger "Horlev" jeg tror der skal stå Herløv som ligger ved Ballerup på
>sjælland.

Og Herløv hedder idag Herlev.

Verden er foranderlig

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Niels Aage

Dato : 28-12-06 22:56

Hvis det ikke skal tydes som Horlev= Hårlev ved Bjæverskov, Præstø

Hilsen
Niels

Fra : illum

Dato : 30-12-06 10:14

Niels Aage skrev:
> Hvis det ikke skal tydes som Horlev= Hårlev ved Bjæverskov, Præstø
>
> Hilsen
> Niels
>

> "jette clausen" <J.m.c@mail.dk> skrev i en meddelelse

Til Jens G. og Niels Aage

Jeg brugte en del tid i går med at støve samtlige amter på
Sjælland igennem, fandt ikke noget.

Men mange tak for jeres bidrag

Med venlig hilsen

Leif

5700 Svendborg

Fra : Jens G

Dato : 30-12-06 11:49

On Sat, 30 Dec 2006 10:14:00 +0100, illum <illum@oncable.dk> wrote:

>Jeg brugte en del tid i går med at støve samtlige amter på
>Sjælland igennem, fandt ikke noget.

Hvad med i nærheden af Tureby?
Jeg fandt denne side, hvor der er en fra Horlev Overdrev, Tureby sogn
http://pnorhave.homepage.dk/hejboel/Anetavle/fam00561.html

Fra : illum

Dato : 05-01-07 09:03

Til dem der har været på denne tråd.

Tak for deltagelsen.

Men I må gerne hænge på.

Til orientering er navnet:

Jens Laurits Rasmussen født 27 el. 28 nov 1894
iflg. folketælling 1916 tilflyttet Horlev Sjælland

Fra : ankomm

Dato : 02-01-07 20:01

Mit bud er: HorBElev, Maribo amt - også bare for at få prøvet muligheden

mvh
gtopp

Fra : baskholm

Dato : 06-01-07 11:04

----

Er der da slet ingen der har været opmærksom på Hårlev i
Bjævermose herred? - undskyld jeg har vist læst for meget Tin Tin -
Bjæverskov h.

:) Børge

Fra : illum

Dato : 07-01-07 09:25

baskholm skrev:

> Er der da slet ingen der har været opmærksom på Hårlev i
> Bjævermose herred? - undskyld jeg har vist læst for meget Tin Tin -
> Bjæverskov h.
>
> :) Børge

Hej Børge

Jeg har været igennem alle folketællinger 1916 på Sjælland,
det var godt nok en drøj omgang, men fandt ikke noget.

Med venlig hilsen

Leif Illum

Svendborg

Fra : Hugh Watkins

Dato : 07-01-07 11:12

illum wrote:

> Hej Børge
>
> Jeg har været igennem alle folketællinger 1916 på Sjælland,
> det var godt nok en drøj omgang, men fandt ikke noget.

hvis jeg er i LAK eller Rigsarkivets læssesal
jeg kikke i Trap Danmark og Postadressebog for Kongeriget Danmark. 7
udg, København 1909 eller 1921 på CD

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : illum

Dato : 08-01-07 08:43

Hugh Watkins skrev:

> hvis jeg er i LAK eller Rigsarkivets læssesal
> jeg kikke i Trap Danmark og Postadressebog for Kongeriget Danmark. 7
> udg, København 1909 eller 1921 på CD
>
> Hugh W

Hej Hugh.

Det vil jeg være glad for hvis du kan hjælpe mig

På forhånd mange tak

Med venlig hilsen

Leif Illum

Svendborg

Fra : Hugh Watkins

Dato : 08-01-07 12:28

illum wrote:

> Hej Hugh.
>

> Det vil jeg være glad for hvis du kan hjælpe mig
>
> På forhånd mange tak

sorry I am in Birmingham England for now

more a suggestion of what you should look in

Trap Danmark << has variations in historical spelling

Postadressebog for Kongeriget Danmark << has ejerlav and individual
villa names

Hugh W