Hvordan fjernes malet savsmuldstapet ?
Fra : Kim H

Dato : 28-12-06 16:09

Jeg er ved at renovere vores bryggers med nyt inventar , og vil så også have
sat glasvæv op , men der er savsmuldstapet på nu ,og så er det jeg vil
spørge hvordan det nemmest fjernes.
har selv tænkt på tapetafdamper, men kan ikke forestille mig dampen har let
ved at trænge gennem

Mvh. KimH

Fra : Max

Dato : 28-12-06 16:22

Hej Kim

> har selv tænkt på tapetafdamper, men kan ikke forestille mig dampen
> har let ved at trænge gennem

Nej, tapeten skal rives op først med en til formålet egnet rive
du kan købe hvor du lejer afdamperen.

--
Mvh Max

Fra : Kim H

Dato : 28-12-06 16:32

> Hej Kim

> Nej, tapeten skal rives op først med en til formålet egnet rive
> du kan købe hvor du lejer afdamperen.

Er den efektiv ? nogen der har prøvet
Mvh. KimH

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-12-06 17:08

"Kim H" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er den efektiv ? nogen der har prøvet
> Mvh. KimH

Find en pind / bræt, sæt nogle søm i der så har spidsen ca. 1 - 2 cm ude på
den anden side, den trækker du så hen over tapetet inden du bruger
afdamperen, antallet af søm kommer an på armen der skal trække pinden :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Max

Dato : 28-12-06 19:27

Hej Kim

> Er den efektiv ? nogen der har prøvet

Det ligner til forveksling ærligt arbejde, men det er altså overkommelig
og den eneste brugbare løsning hvis du ikke har lyst til at slibe malingen
af med en rystepudser eller eksentriksliber.

--
Mvh Max

Fra : Calle

Dato : 28-12-06 19:22

> [...]
> vil spørge hvordan det nemmest fjernes.
> har selv tænkt på tapetafdamper, men kan ikke forestille mig dampen har

Hej Kim -

Jeg har netop stået med det samme problem, vægge der skulle renses
totalt, som glasvæv jo kræver for at se pænt ud.
Jeg brugte en hel dag med et sømbrædt og opløsningsvædske og fik den
ene væg klar.
Næste dag lejede jeg en tapetafdamper og her tog det 2 timer med de
3 andre vægge.
For mig er der slet ingen tvivl - af bar begejstring gik jeg ned og købte en
afdamper, som jeg sikkert aldrig får brug for. ( 250kr. i Netto )

Godt nytår, hilsen
Calle

Fra : Henning

Dato : 29-12-06 19:47

On Thu, 28 Dec 2006 16:08:41 +0100, "Kim H" <kimho@c.dk> wrote:

> [...]
>spørge hvordan det nemmest fjernes.
>har selv tænkt på tapetafdamper, men kan ikke forestille mig dampen har let

Kvalitetstapet med savsmuld er lavet i to lag. Prøv om du kan få fat i
det yderste lag i et hjørne, så kan du trække hele tapeten af i baner.
Det inderste lag bliver siddende, men da det er tyndt og helt fladt
gør det ikke noget.

Fra : Kim H

Dato : 31-12-06 10:17

> [...]
> vil spørge hvordan det nemmest fjernes.
> har selv tænkt på tapetafdamper, men kan ikke forestille mig dampen har

Nu har jeg endelig fået savsmuldstapeten af i bryggerset , en kæmpe arbejde,
selv om man bruger afdamper og ridser i tapetet , når tapeten er sat godt op
, dog var der nogle baner jeg bare kunne trække af .
Jeg tror jeg opgiver at rykke tapeten ned i stuen , man ved jo ikke hvor
fast det sidder
Tager det ligeså lang tid for en maler ca 3 m2 ned i timen ??

Mvh. KimH