Andebryst med bærsauce???
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 01:47

Hej folkens!

For nogle år siden var jeg på en Italiensk restaurant op til jul og fik et
stegt andebryst med en blå sauce. Jeg mener det var blåbær, men det kunne
havde været tranebær. Umiddelbart lignede det en brun sauce lavet af
stegefedtet hvor man bare havde kommet bærene i, mne så simplet er det vel
ikke.
Det smage hvert fald vidunderligt og nu planlægger jeg det til nytårs
menuen, mne jeg mangler bare en opskrift. Der er flere trane- og blåbær
sauce opskrifter på nettet, men da jeg ikke har tid at prøve dem alle af
ville jeg høre om der var nogen der havde forsøgt sig med dette og kunne
anbefale en opskrift.

M.V.H.
M&G

Fra : Max

Dato : 28-12-06 10:43

Hej M&G

> [...]
> men det kunne havde været tranebær. Umiddelbart lignede det en brun
> sauce lavet af stegefedtet hvor man bare havde kommet bærene i, mne

Tranebær vil vel give en rødsovs, så mon ikke det var blåbær. Men det
kan være simpelt, jeg lavede andebryst juleaften, der tog jeg en 10-12
mandariner og pressede saften ud af dem, kogte det sammen med en
skefuld honning og jævnede det med en skefuld Marizenamel. Så var
en lækker sovs klar, smager forøvrigt også godt kold på Ris ala Mandel

--
Mvh Max