Ny kompostkværn
Fra : fishline

Dato : 28-12-06 01:27

Hejsa,
Jeg overvejer at købe en kompostkværn til havaffaldet. Er der nogle der har
gode el. dårlige erfaringer med denne??:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7600&n=30100&KundeID=
Hvis I har gode råd el. tips..........skal I også være hjertens velkomne til
at bringe dem på banen.
Vh.
Mic.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-12-06 03:27

fishline wrote:
> Hejsa,
> Jeg overvejer at købe en kompostkværn til havaffaldet. Er der nogle
> der har gode el. dårlige erfaringer med denne??:

Jeg kender ikke modellen. Men generelt kan jeg da konstatere, at en kværn,
der fungerer ved en roterende kniv der hakker grenene, er mere udsat for at
klemme fast og tilstoppe end en kværn, der fungerer med valser som kvaser
grenene.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-12-06 12:58

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> klemme fast og tilstoppe end en kværn, der fungerer med valser som kvaser

Der er vist også en hel del larm til forskel. Knivmodellerne lider af den
skavank.

Jeg kommer af med al grenaffaldet ved at motionere lidt med grensaksen. Det
bliver klippet så tilpas meget, at det kan ligge tæt sammen, og det er
hidtil foregået mellem bærbuskene i flere år uden at laget ser ud til at
vokse. Jeg sparer så arbejdet med at holde ukrudt væk i det stykke. Dertil
skal siges at jeg såvidt muligt lader affald forblive der hvor det opstår.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-12-06 00:38

Preben Riis Sørensen wrote:

> Der er vist også en hel del larm til forskel. Knivmodellerne lider af
> den skavank.

Min kværn med kniv laver godt nok lidt larm, når den tygger sig gennem
grene. Men går den i tomgang, siger den ikke så meget.

Jeg synes dog, det største problem er, når man hvert kvarter skal skynde sig
at slukke den for ikke at brænde motoren af, afbryde strømforsyningen, åbne
skjoldet og lirke den kvist fri, som har sat sig i klemme - for så at samle
dyret igen, så jeg kan komme videre.

Min kammerats kværn med valser tygger sig bare gennem det hele uden brok.

Kværnene har samme angivne motoreffekt.

--
Godt nytår
Erik Ginnerskov

Fra : fishline

Dato : 31-12-06 00:38

Tak for svarerne....Jeg må kigge mig omkring efter en med valser
vh.
Mic.