Boot problem...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-12-06 00:59

Sidder og vil gerne have min ene QuickSilver Dual G4/1,8ghz opg. til
Tiger, men ligegyldigt hvad jeg gør, vil den ikke boote via Firewire +
et eksternt Formac DVD drev med Pioneer DVR-106D drev. Drevet har
firmwarever. 1.06, mens seneste ver. er ver. 1.77.

- Jeg kan desværre ikke boote i OS 9.2.2 på den her, så jeg kan ikke
opdatere med Pioneers seneste firmware. Har derfor kørt Patchburn, som
fortæller, at drevet er understøttet. - Har prøvet de sædvanlige
tastekombinationer - no luck.

- Det indb. drev er det orig. Sony CD-RWy... Og der kommer til at gå
lidt tid, inden jeg får monteret et nyindkøbt "Apple branded, Apple
firmware, Pioneer DVR-109D QuickSilver replacement ComboDrive without
front lid" - altså det orig. drev til QS 733-867, - som jeg lige har
fået hjem fra OWC i USA til den 'enorme' sum af 237kr. inkl. dansk moms...

Forslag eller idéer til, hvordan jeg kan gøre det eksterne drev bootable?

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jesper

Dato : 02-01-07 12:07

> [...]
>
> Forslag eller idéer til, hvordan jeg kan gøre det eksterne drev bootable?

Hvad kan jeg sige? Jeg har selv en Formac ekstern DVD brænder med et
Pioneer 106D drev i og jeg har ingen problemer med at bruge det sammen
med Toast samt Tiger på en Dual G5 og en MBP 1.83 GHz.

Prøv i øvrigt at holde ALT nede under opstart, så kan du vælge hvilket
drev du vil boote fra.
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-07 15:21

Hej Jesper

Jesper wrote:

> Hvad kan jeg sige? Jeg har selv en Formac ekstern DVD brænder med et
> Pioneer 106D drev i og jeg har ingen problemer med at bruge det sammen
> med Toast samt Tiger på en Dual G5 og en MBP 1.83 GHz.

Som brænder virker det upåklageligt. Den har endnu ikke lavet en eneste
fejlbrænding, så det er kun, hvis jeg vil bruge drevet som bootdisk, det
går galt...

> Prøv i øvrigt at holde ALT nede under opstart, så kan du vælge hvilket
> drev du vil boote fra.

Er også afprøvet. Drevet dukker simpelthen ikke op sammen med diskene i
'Simple boot' dialogen.

- Det eneste, jeg ikke har prøvet, er at geninstallere OS 9.2 fra orig.
CD'erne og så prøve den vej. - Og det orker jeg næsten ikke, da mit OS
9.2.2 system er temmelig meget ændret i div. resurcefiler, og det vil
tage mig et par dage at gå alle resourcer igennem og modificere dem, -
så der er nok ikke andet at gøre end at vente, til jeg får monteret
Combodrevet...

Jeg véd godt, QuickSilver kan være lidt drilske, men for pokker da, hvor
kører de godt med en dual G4/1,8ghz, når først de er tilpasset og
justeret rigtig.

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing