Små sorte fluer?
Fra : Bente Christensen

Dato : 27-12-06 22:39

Vi har i 14 dage haft sådanne bæster i køkken og gang.

De sidder på vinduer, vægge dukker op af potteplanter.

Vi har naturligvis gjort rent, - også i anledning af julen, - smidt ud, hvad
virkede tørt og gammelt af blomster og, grønt og frugt, men fluerne er her
stadig.

Hvordan bliver vi "Fluernes herrer"?

På forhånd tak for svar

Hilsen Bente C.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-06 22:42

Bente Christensen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvordan bliver vi "Fluernes herrer"?
> På forhånd tak for svar
> Hilsen Bente C.

De plejer at komme ved overvanding - altså fugtig jord.

På denne årstid skal planterne ikke have ret meget vand.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bente Christensen

Dato : 27-12-06 22:47

Hej.

> [...]

De plejer at komme ved overvanding - altså fugtig jord.

På denne årstid skal planterne ikke have ret meget vand.

Det underlige er, at der ikke er planter i de to rum, hvor der er fluer.

Jan

Bente C.
--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 27-12-06 22:59

Hej Bente

> Vi har i 14 dage haft sådanne bæster i køkken og gang.

Ud over almindelig rengøring kan du hælde en sjat portvin
eller sherry i et glas, tilsætte et par dråber opvaskemiddel
og stille glasset i rummet hvor fluerne er, så drukner de
sig selv i glasset.

--
Mvh Max

Fra : Bente Christensen

Dato : 27-12-06 23:15

Hej Max
Hej Bente

> [...]

eller sherry i et glas, tilsætte et par dråber opvaskemiddel
og stille glasset i rummet hvor fluerne er, så drukner de

Det lyder som en mulighed, jeg skal prøve.

Mange tak for svaret og godt nytår.
--
Mvh Max
Hilsen Bente C.