Hjelp ! Oppslag København-Trinit. 1868 ko~
Fra : Kjell Halvorsen

Dato : 27-12-06 22:04

Hei,

Jeg trenger hjelp til oppslag i kirkebok for Trinit. kirke, København,
konfirmerte i 1868.

Emilie Constanse, født 19 desember 1852, Als. Foreldre var Johan
Andreas Olsen Busch og Laurentse Larsen.

I 1876 blir Emilie viet til Svend Svendsen i Holmestrand, Norge (par
nr 22 side 201) og da er anført at hun ble konfirmert i Trit. kirke,
København http://tinyurl.com/yjk2ag I 1891 melder Emilie seg ut
av statskirken i Norge og inn i den Lutherske Fri-kirkelige menighet
(nr 5 1891, side 371) http://tinyurl.com/ttar5 og her er også
anført at hun ble konfirmert i Trinit. kirke i København.

Jeg har ikke funnet hennes konfirmasjon ved søk arkivalier-online og
ber derfor om hjelp til a: bekrefte at min tolking av kirkenavn i de
norske kirkebok-referanser ovenfor er riktig og evt b: gjøre oppslag
i disse kirkebøker fra København for om mulig å bekrefte hennes
konfirmasjon der.

Mvh Kjell H.
--
Postet fra DIS-Norges tjeneste Slektsforum
http://www.disnorge.no/slektsforum/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-12-06 23:30

Kjell Halvorsen wrote:

> [...]
> norske kirkebok-referanser ovenfor er riktig og evt b: gjøre oppslag
> i disse kirkebøker fra København for om mulig å bekrefte hennes

Is it possible you have a second marriage
and she had a different pige-navn at confirmation?

the confirmation age varied one quick girl born 1852 was confirmed
Paaske 1866

Hugh W
--

a wonderful artist in Denmark