Denne gruppe er da utrolig patetisk
Fra : Brian Olesen

Dato : 27-12-06 16:07

Hejsa
Jeg synes ærligtalt, at alle de latterlige skænderier der optager 90% af
pladsen i indlæggene her i gruppen er uhyggeligt patetiske.

Der er da masser andet stof f.eks. det gruppens fondans lægger op til, der
er betydeligt mere interessant at læse end alt det meningsløse pladder nogle
af jer fyrer af.
Denne latterlige hetz på Bo M irriterer mig også. Så lad dog for helvede
manden være!

Over 3/4 af indlæggene i denne gruppe er sgu ynkelig læsning!
Tag jer lige lidt sammen!

Mvh. Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-12-06 16:11

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ærligtalt, at alle de latterlige skænderier der optager 90%
> af pladsen i indlæggene her i gruppen er uhyggeligt patetiske.

Patetiske? Kender du betydningen af det gode begreb "patetisk"?

> Denne latterlige hetz på Bo M irriterer mig også. Så lad dog for
> helvede manden være!

Jeg er sikker på, BMM klarer sig uden din hjælp.

> Over 3/4 af indlæggene i denne gruppe er sgu ynkelig læsning!

Du får lige et gratis tip, da det nu er jul: Lad være med at læse de 3/4,
der ikke tiltaler dig. Eller bedre endnu: Lad helt være med at læse
gruppen - så risikerer du slet ikke noget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 27-12-06 20:36

Jens Bruun wrote:
[snip en masse vrøvl]

Og du kom med en glimrende bekræftelse på at skriveren havde ret.

Lars

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-12-06 02:21

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Patetiske? Kender du betydningen af det gode begreb "patetisk"?

Fuldstændig tak.

> Jeg er sikker på, BMM klarer sig uden din hjælp.

Jeg hjælper ham ikke, men keder mig gudsjammerligt over folk, som finder
behag i igen og igen at forsøge at højne egen status ved at hetze en anden
person. Det er uinteligent, for ikke at sige direkte dumt og så er det
usmageligt primitivt og meget lidt flaterende.

> Du får lige et gratis tip, da det nu er jul: Lad være med at læse de 3/4,
> der ikke tiltaler dig. Eller bedre endnu: Lad helt være med at læse
> gruppen - så risikerer du slet ikke noget.

Problemet er, at der ind imellem kommer virkelig gode guldkorn og spændende
indlæg, som bestemt fortjener opmærksomhed, men kårs, hvor er der meget lort
imellem!

Så dit nøttesløse tip kan du sgu proppe op i julestjernen!

Mvh. Brian

Fra : ThomasB

Dato : 27-12-06 16:44

> [...]
> manden være!
>
> Over 3/4 af indlæggene i denne gruppe er sgu ynkelig læsning!

Du er OT. Smut over i muddergruppen

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-12-06 02:23

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Du er OT. Smut over i muddergruppen

Nej det ved gud jeg ikke er. Det er alle i andre, som blævrer løs med jeres
chikanerier, så smut selv du.

I øvrigt er dette ikke noget, der behøver fører en masse debat med sig,
nærmest mest en observation, som de, der ikke koncentrerer jer om fondansen,
men blot skændes lige har mulighed for en lille gang selvrensagelse i
forhold til, hvad I bidrager med, eller måske burde bidrage med i stedet for
det andet.

Mvh. Brian

Fra : ThomasB

Dato : 28-12-06 02:48

> Nej det ved gud jeg ikke er. Det er alle i andre, som blævrer løs med
> jeres chikanerier, så smut selv du.

Kig i fundatsen for dk.snak.seksualitet. Du er OT. Prøv dk.admin i stedet

> [...]
> fondansen, men blot skændes lige har mulighed for en lille gang
> selvrensagelse i forhold til, hvad I bidrager med, eller måske burde

Jamen du har da helt ret; dk.snak.seksualitet træder vande.

Problemet er dog ikke større end at du selv kan deltage og tale mere om
seksualitet i gruppen, og evt. filtre dem du ikke gider læse fra.

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-12-06 13:08

Hej Thomas

> Kig i fundatsen for dk.snak.seksualitet. Du er OT. Prøv dk.admin i stedet

Arh Javel ja.

> Jamen du har da helt ret; dk.snak.seksualitet træder vande.
>
> Problemet er dog ikke større end at du selv kan deltage og tale mere om
> seksualitet i gruppen, og evt. filtre dem du ikke gider læse fra.

Problemet er egentlig mest, at jeg ikke kan filtrere dem fra, da min kritik
ikke går på enkeltpersoner, men nærmest bare på hele stemningen i gruppen.
Jeg læser da indlæg fra både Bo Warming og Thomas B med stor fornøjelse, men
mange gange klipper jeg en tråd over jeg synes kører helt ud i hampen,
selvfølgelig med farre for at gå glip af diverse guldkorn, der måtte være i
de måske 25 indlæg jeg markerer som læst, uden at have kigget dem igennem.

Nå jeg skal ikke pyldre. Jeg fik sagt, hvad jeg ville og vil i øvrigt følge
din opfordring, så eot fra mig i denne sag.

Mvh. brian

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-12-06 18:36

On 2006-12-27 16:06:41 +0100, "Brian Olesen" <nomail@please.dk> said:

> Hejsa
> Jeg synes ærligtalt, at alle de latterlige skænderier der optager 90%
> af pladsen i indlæggene her i gruppen er uhyggeligt patetiske.

Det hedder ikke "patetisk", det hedder YNKELIG på ordentligt dansk!

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

Fra : nusle nuslesen

Dato : 27-12-06 20:10

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
meddelelse news:2006122718355782327-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Det hedder ikke "patetisk", det hedder YNKELIG på ordentligt dansk!

Patetisk = Følelsesfuld og højtidelig; med patos (patos = følelsesfuld,
højtidelig udtryksmåde i tale, skrift, musik og lignende)

Der var engang, hvor den jævne dansker havde et større ordforråd.

FUT: dk.snak.snik

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-12-06 20:43

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det hedder ikke "patetisk", det hedder YNKELIG på ordentligt dansk!

Det er lidt uhyggeligt, Peter - nu var jeg sgu enig med dig igen!

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-12-06 02:27

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
meddelelse news:2006122718355782327-spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanetdk...

> Det hedder ikke "patetisk", det hedder YNKELIG på ordentligt dansk!

Heheh det er muligt, men når man tænker på, hvor tit flere af gruppens
deltagere igen og igen hævder, at de har en højere længere og bedre
uddannelse end alle vi andre, så virker det patetisk, at man kommunikere i
en grupe i et sprog og en tone, som næsten ligger under børnehavestadiet.

Men jeg erkender også, at meget af det er ren tomgangssnak fordi Joan N,
eller Ekstrabladet ikke lige er fremme i skoene med trendy emner til
debatten.

Nå vil ikke koge mere suppe på dette og mit indlæg var ikke rettet mod nogen
specielt. Blot lige en venligt ment opstrammer.

Mvh. Brian

Fra : Bænni

Dato : 28-12-06 09:54

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det hedder ikke "patetisk", det hedder YNKELIG på ordentligt dansk!

hvor patetisk

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 28-12-06 18:33

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det hedder ikke "patetisk", det hedder YNKELIG på ordentligt dansk!

Patetisk er et ord der indgår i det Danske sprog ligesom ynkelig.

Hvordan er det lige du mener at "ynkelig" er *mere* ordentlig Dansk end
"patetisk"?

Eller leger du bare sprog-politibetjent?

/Lars

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-12-06 20:40

Lars (ArthurDent) wrote:

> Hvordan er det lige du mener at "ynkelig" er *mere* ordentlig Dansk
> end "patetisk"?

Det er det ikke. Det betyder bare noget andet. At en del mennesker bruger
ordet patetisk forkert, gør det ikke til ordentligt dansk.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 28-12-06 21:49

Per Vadmand wrote:

> Det er det ikke. Det betyder bare noget andet. At en del mennesker bruger
> ordet patetisk forkert, gør det ikke til ordentligt dansk.

Ordet bruges i nyere Dansk også i den Engelske betydning:
http://da.wikipedia.org/wiki/Patetisk

Sproget udvikler sig.

/Lars

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-12-06 23:13

Lars (ArthurDent) wrote:

> Ordet bruges i nyere Dansk også i den Engelske betydning:
> http://da.wikipedia.org/wiki/Patetisk

Ikke af folk, der går ind for sproglig omhu.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 29-12-06 10:02

Per Vadmand wrote:

> Ikke af folk, der går ind for sproglig omhu.

Det er vist din egen subjektive vurdering.

/Lars

Fra : sdsf

Dato : 28-12-06 17:44

> [...]
> Jeg synes ærligtalt, at alle de latterlige skænderier der optager 90% af
> pladsen i indlæggene her i gruppen er uhyggeligt patetiske.
Ja, skribenternes nærmest eksploderende sædblærespænding,
resulterer i indlæg af fremragende kvalitet.

Fra : preben nielsen

Dato : 28-12-06 20:10

> [...]
> Jeg synes ærligtalt, at alle de latterlige skænderier der
> optager 90% af pladsen i indlæggene her i gruppen er uhyggeligt

Enig. Men du opnår intet med dette indlæg andet end at få de
patetiske fyre igang igen.

Næh... denne gruppe for 2-3 år siden... Det var noget !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bænni

Dato : 28-12-06 22:58

preben nielsen wrote:

> Enig. Men du opnår intet med dette indlæg andet end at få de
> patetiske fyre igang igen.
>
> Næh... denne gruppe for 2-3 år siden... Det var noget !

ja - dengang mor var dreng!!

Fra : N/A

Dato : 30-12-06 14:17

Fra : Bænni

Dato : 30-12-06 14:17

JcLind wrote:

> Ja, det var tider.
> Der var inderkliken så fasttømret, at de brugte splateplads til at ønske
> hinanden tillyke med fødselsdagen m.v.
> Det var et helt privat forum i forummet og det skulle der ikke pilles
> ved. Det var overhovedet slet ikke OT at snakke om fødselsdage, da alle
> (vennerne) var enige herom at det ikke var OT.
> Jeg forstår godt at de savner de gode gamle dage...
>
> jakob

uhadada - det lyder som så mange andre grupper på usenet.

åndseliten hersker osse her..........

så derfor - gør oprør - anarki og kaos

x-postet til de par grupper af de værste jeg lige ku komme i tanke om

Fra : J. E.

Dato : 30-12-06 15:03

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse news:459666c9$0$3499$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> åndseliten hersker osse her..........
>
> så derfor - gør oprør - anarki og kaos
>
> x-postet til de par grupper af de værste jeg lige ku komme i tanke om

Nej, men med din tilstedeværelse vil jeg tillade mig at afvige ....

Fra : Vidal

Dato : 31-12-06 14:16

Bæ9 wrote:

Apropos subjekt 'Denne gruppe er da utrolig patetisk' kan
jeg da fortælle dig, at 'patetisk' på dansk betyder betyder
ophøjet eller højtidelig. Ordet er afledt af det græske ord
patos.

Så du har nok alligevel ret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 00:13

Vidal skrev:

> ----
> ----
> Måske skulle vi FUTte over på dk.snik.snak eller lignende,
> diskussionen centrerer sig meget om min person.
> Det er vist ikke relevant i dlk.
>
> Men vil du diskutere løgn og hykleri i kristent perspektiv,
> er det ok at blive her.

Du er kristen. Så hvordan kan det undgå at tage afsæt i et kristent
perspektiv?
Emnet er fuldt ud on topic.

Du modsiger også digselv nu. Sidst i tråden beder du mig uddybe -

> Dine postninger var meningsløse, lange uddrag af
> biblen, med kommentarer uden sammenhæng.

> Du kan gå tilbage og læse indlæggene. Alle undtagen du
> stort set, var enige om dine indlæg var irrelevante, styret
> af misforståelser af hvad kristendommen er.

Nu taler vi om dig, og dine anklager. En ting er hvad nogen finder
relevante. Noget andet er trolleri, som du anklager mig for -

Du mener altså at flertallet afgør hvad der er indeholder mening og
sammenhæng ?
En samling kristne mennesker afgør, hvilke emner der er mening og
sammenhæng i

At flertallet skulle finde et emne uden mening eller sammenhæng
indgår ikke i kriterier for trolleri. Det er en ting.

En anden er, at du skylder at påvise mine misforståelser af
kristendommen, når du har besluttet dig for hvilke af de forskellige
interessegrupper du mener, jeg har misforstået.

> Det tror jeg ikke. I gruppen var der almindelig enighed
> om dine indlægs irrelevans. Kun Harald Mossige, Bæ9 og
> du selv syntes, det var pragtfuldt.

Endnu en demonstrations alvidenhed. Vidal ved, hvad jeg syntes er
pragtfuldt. Er det noget andre end du kan lære på et kursus?
At kende ukendte menneskers følelsestilstande - Er ikke en ringe
genskab.

Den gad jeg godt lære.Kan du anbefale et kursus ?

> [...]
> Et af de vigtige forhold i kristendommen er at undgå
> hykleri. Så hvis man selv bare har *overvejet* at bruge
> løgn, kan man ikke bebrejde andre for det, fordi man så
> gør sig bedre end man er for at styre andre.
>
> Jeg bryder mig ikke generelt om at lyve og forsøger at
> undgå det i så stor udstrækning, det er muligt. Men det
> er værre at hykle end at lyve, tror jeg.

> Har du belæg for sådan et udsagn? Hvilken dagsorden
> hentyder du til?

> Jeg er ikke med, vil du uddybe, eller er det bare
> din sædvanlige forkludrede måde at køre uden om

Når du skriver dette, må jeg spørge. Hvor mange af de spørgsmål du
har modtaget, her, har du svaret på eller bruger du bare din
sædvanlige forplumrede måde at køre udenom problemerne på ?

>Når jeg beder dig om at uddybe,
> plejer du jo at henvise til min manglende, mentale
> kapacitet, kan vi undgå det her i dette tilfælde?

Jep. her skriver du først -

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Schweiz?

Hehe, du plejer jo at anprise Somalia, som paradis
på jord. Gør det ikke dig fortjent til prisen?

Senere i samme tråd skriver du dette :

"Ingen, der har prøvet det en gang, ønsker at indgå i
en diskussion med PBP om hans ideal-samfund.

Det er en skjult dagsorden, Vidal, når man poster meningsløse
indlæg i bebrejdende og hånende vendinger, for at umuliggøre
kommunikation.

Var det tydeligt nok ?

Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-01-07 00:42

Patruljen wrote:

> Du er kristen. Så hvordan kan det undgå at tage afsæt i et kristent
> perspektiv?

Det er vist det, du demonstrerer.

Men du kan selvfølgeligt sige, kristne skal handle
anderledes end andre, de skal være "bedre" mennesker
end andre? Er det sådan noget, du ønsker? Den diskussion
kan vi godt tage.

> Emnet er fuldt ud on topic.

Næppe.

> Du modsiger også digselv nu. Sidst i tråden beder du mig uddybe -

Nu kan jeg se, du henviser til dk.politik. Kan vi
ikke tage diskussionen der, så.

> [...]

> At flertallet skulle finde et emne uden mening eller sammenhæng
> indgår ikke i kriterier for trolleri. Det er en ting.

Definition:

"En troll anvender som regel en række forskellige metoder
til at narre folk. Én metode er at fremsætte en stribe
meget skarpt formulerede afvisninger af det fælles
værdigrundlag, der findes i en nyhedsgruppe"

> En anden er, at du skylder at påvise mine misforståelser af
> kristendommen, når du har besluttet dig for hvilke af de forskellige
> interessegrupper du mener, jeg har misforstået.

Jeg kan kun henvise til den stribe indlæg af lange
citater fra GT, som du tilsyneladende mente skulle være
gældende for kristen adfærd.

> [...]
> genskab.
>
> Den gad jeg godt lære.Kan du anbefale et kursus ?

Jeg skal med glæde give dig et personligt kursus. Giv
mig din adresse eller tlf. nummer, så vi kan aftale nærmere.

> Når du skriver dette, må jeg spørge. Hvor mange af de spørgsmål du
> har modtaget, her, har du svaret på eller bruger du bare din
> sædvanlige forplumrede måde at køre udenom problemerne på ?

Synes du jeg skal tælle op, hvor mange gange, jeg har
forsøgt at lede dig på rette spor og hvor mange gange
jeg har undladt det.?

[...]
> Jep. her skriver du først -
[...]
> Det er en skjult dagsorden, Vidal, når man poster meningsløse
> indlæg i bebrejdende og hånende vendinger, for at umuliggøre
> kommunikation.
>
> Var det tydeligt nok ?

Det er altså et indlæg, (du har misforstået) i
dk.politik, du ønsker at diskutere i dlk. Det
er irrelevant. Vi kan til nød diskutere det i
dk.politik, ellers må vi vist tage den i snik.snak,
eller mudderkastning.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-01-07 00:42

Patruljen skrev i news:1167779572.564614.235150@a3g2000cwd.googlegroups.com

[ ... ]

> Du er kristen. Så hvordan kan det undgå at tage afsæt i et kristent
> perspektiv?
> Emnet er fuldt ud on topic.

Nej det er ikke, læs gruppens fundats.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 00:26

Vidal skrev:

> Du kan gå tilbage og læse indlæggene. Alle undtagen du
> stort set, var enige om dine indlæg var irrelevante, styret
> af misforståelser af hvad kristendommen er.

Gad vide, hvorfor det så ikke var ganske enkelt, at svare på
spørgsmål og rette misforståelserne, fremfor at udsprede mere eller
mindre perfide personlige anklager ?

Misforståelser burde kunne udredes - fremfor at bortdømmes som
meningsløse.

Nu var materialet hentet direkte fra aktive ateisters hjemmesider, som
vil have afskaffet statskirken. De har også en forening. I antal
overgår de formentlig meget let det dobbelte af det antal kristne, der
sidder her og dømmer materialet meningsløst, uden sammenhæng og
irrelevant.

Følger alvidenhed automatisk med i dåbsgave ?

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-01-07 01:46

Patruljen wrote:

> Gad vide, hvorfor det så ikke var ganske enkelt, at svare på
> spørgsmål og rette misforståelserne, fremfor at udsprede mere eller
> mindre perfide personlige anklager ?

Så stil spørgsmålene i en ordentlig form; hvis du
underbygger dem med citater fra biblen, så anfør
forfatter - kapitel - vers og citer sparsomt.

> Misforståelser burde kunne udredes - fremfor at bortdømmes som
> meningsløse.

Ja.

> Nu var materialet hentet direkte fra aktive ateisters hjemmesider, som
> vil have afskaffet statskirken.

Det vil mange kristne også.

> De har også en forening. I antal
> overgår de formentlig meget let det dobbelte af det antal kristne, der
> sidder her og dømmer materialet meningsløst, uden sammenhæng og
> irrelevant.

Hehe. Så snak dog med dem, hvis de er mere kompetente.

> Følger alvidenhed automatisk med i dåbsgave ?

Måske kun for mig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 30-12-06 14:59

Bænni wrote:

> uhadada - det lyder som så mange andre grupper på usenet.
>
> åndseliten hersker osse her..........
>
> så derfor - gør oprør - anarki og kaos
>
> x-postet til de par grupper af de værste jeg lige ku komme i tanke om

Nu kender jeg kun dlk af grupperne, men jeg forstår
da godt din holdning til det. Du er af den tro, at
kristendommen handler om at banke børn og lade være
med at have sex. Dine opfattelser kunne tyde på du lever
i et nærmest solipsistisk univers, hvor det at slå
op i en bog (her biblen) og finde ud af, hvad fakta
er, er småtskårent pedanteri.

Hvis du mener, at det er elitistisk at kunne slå op i
en bog, ja, så bør eliten herske. Dine barnagtigheder og
fordomme har som oftest ikke det ringeste med kristendom
at gøre.

Godt nytår.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bænni

Dato : 30-12-06 17:03

Vidal wrote:

> [...]
> en bog, ja, så bør eliten herske. Dine barnagtigheder og
> fordomme har som oftest ikke det ringeste med kristendom

fjols

Fra : Vidal

Dato : 30-12-06 19:22

Bænni wrote:

> fjols

Godt argument, har du læst det i en bog?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : ThomasB

Dato : 30-12-06 21:07

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Godt argument, har du læst det i en bog?

Det kan ikke udelukkes at argumentationsformen stammer fra bibelen

Fra : Bænni

Dato : 30-12-06 21:17

ThomasB wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke udelukkes at argumentationsformen stammer fra bibelen

man må jo hyle som de ulve man er blandt

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-12-06 21:54

Vidal wrote:
hvor det at slå
> op i en bog (her biblen) og finde ud af, hvad fakta
> er, er småtskårent pedanteri.

Hvis man tror, man finder ud af fakta om noget som helst ved at slå op i
Bibelen, er man ikke en småtskåren pedant. Man er bare uvidende og naiv.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Vidal

Dato : 30-12-06 23:15

Per Vadmand wrote:

> Vidal wrote:
> hvor det at slå

> Hvis man tror, man finder ud af fakta om noget som helst ved at slå op i
> Bibelen, er man ikke en småtskåren pedant. Man er bare uvidende og naiv.

Hehe, biblen er faktisk en grundbog i kristendommens
lære. Det er der fakta om kristendommen findes. Hvor
ellers?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 31-12-06 00:21

Vidal wrote:

> Hehe, biblen er faktisk en grundbog i kristendommens
> lære. Det er der fakta om kristendommen findes. Hvor
> ellers?

I en historiebog eller et leksikon.

Per V.

--
It's hard to be a nissemand.

Fra : Vidal

Dato : 31-12-06 09:34

Per Vadmand wrote:

> I en historiebog eller et leksikon.

Som har sine oplysninger hvorfra?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 31-12-06 10:56

Vidal skrev:
> [...]
[...]
> Som har sine oplysninger hvorfra?

Salomonsens 1-binds leksikon har det i hvert fald ikke alene fra de
græske skrifter, for - som jeg gentagne gange har forsøgt at fortælle -
tømmerdrengen valideres ikke historisk...

Godt nytår.

Henrik, Dianalund
"At appellere til fornuften
er verdens største slag i luften." (Piet Hein)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 31-12-06 10:53

Per Vadmand skrev:
> [...]
[...]
> I en historiebog eller et leksikon.
> Per V.

En historiebog og/eller et leksikon er ikke underlagt samme forsøg på
selv-autentificerende indhold som de kristne skrifter selv præsenterer
de lyserøde skyer og de fromme ønsker.

Derfor, Per, vil det være omsonst at forsøge at appellere til nogen som
helst fornuft i forhold til hvad denne kristendom egentlig har stået for
i de par tusinde år "den" har eksisteret. Alle benægter deres rolle -
lige fra katolicismens stiltiende accept af etnisk udrensning [som,
bemærk, *først* blev nævnt og beklaget under JP II - indtil da var det
anti-katolsk propaganda ] til nutidens præster der bruger folkekirken
som talestol for deres oppositionspolitik. At de så forsøger at validere
denne adfærd med et næstekærligt syn er blot endnu mere patetisk al den
stund disse præster forsvarer nogle folk som ikke kunne drømme om, at
sætte sine ben i en kirke.

Hvorom alting er: kristendommen befinder sig i en dyb krise netop fordi
de kristne selv ikke ransager egne hjerter, men gerne bruger tid på at
nedgøre andre. Den absolut dårligste reklame for sig selv.

Jeg lægger bestemt ikke skjul på at denne situation er endog særdeles
morsom når der bagefter er den sædvanlige gruppe hylende ulve (i
fåreklæder) der for længst har vist deres inderste jeg her i gruppen.

Fra : Bænni

Dato : 31-12-06 12:08

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> morsom når der bagefter er den sædvanlige gruppe hylende ulve (i
> fåreklæder) der for længst har vist deres inderste jeg her i gruppen.

jaja - nu er det der foregår i den her gruppe jo ikke et udtryk for hvad
de fleste andre kristne går rundt og tænker.

heldigvis fro det.

den lille sluttede kreds - - vel max 10-15 personer - der siddder og
hyler op og klapper hinanden på ryggen, har ingen reel indflydelse
alligevel og er derfor mere til spot og spe end til at tage alvorligt.....

Fra : Cyril Malka

Dato : 31-12-06 12:41

In article <45979a24$0$3529$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Bænni <davs@du.der> wrote:

> den lille sluttede kreds - - vel max 10-15 personer - der siddder og
> hyler op og klapper hinanden på ryggen, har ingen reel indflydelse
> alligevel og er derfor mere til spot og spe end til at tage alvorligt.....

Ja. Det har faktisk været en af mine store fejl i år: At have taget
denne gruppe og de fleste faste skribenter og pseudodebattører alvorligt.

Eftersom jeg lærer af mine fejl, vil jeg jo ikke begå den igen

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... You miss 100% of the shot you don't make

Fra : Bænni

Dato : 31-12-06 12:52

Cyril Malka wrote:

> Ja. Det har faktisk været en af mine store fejl i år: At have taget
> denne gruppe og de fleste faste skribenter og pseudodebattører alvorligt.
>
> Eftersom jeg lærer af mine fejl, vil jeg jo ikke begå den igen

nu ikke alle de nytårsforsætter. - der er jo ingen grund til at opsøge
nederlagene

men godt nytår alligevel

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-12-06 16:16

Cyril Malka skrev i news:news-4DC0FF.12411031122006@sunsite.dk

[... ]
> Ja. Det har faktisk været en af mine store fejl i år: At have taget
> denne gruppe og de fleste faste skribenter og pseudodebattører alvorligt.
>
> Eftersom jeg lærer af mine fejl, vil jeg jo ikke begå den igen

Vil det så sige at vi slipper for dine tilsvininger i det nye år?

Det vil gruppen glæde sig enormt meget over.

Og så sig lige til den ægtefælle at hun godt kan svare ordentligt, i stedet
for at man blot får tilsendt en modbydelig omgang tilsvining, når man
anmoder om ikke længere at blive spammet fra en eller flere af hendes
mailinglister længe efter at man har frameldt sig og bedt om at blive
slettet fra samtlige emailsdatabaser.

Jeg mangler stadig at få hendes bekræftelse på at være blevet slettet.

Fra : Bænni

Dato : 31-12-06 17:11

Andreas Falck wrote:
> [...]
> blive slettet fra samtlige emailsdatabaser.
>
> Jeg mangler stadig at få hendes bekræftelse på at være blevet slettet.

hvad ble der af jørgen - tog han sit liv eller hva' - det har vi sku
aldrig fået at vide.....

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-01-07 15:29

Cyril Malka skrev:
> Ja. Det har faktisk været en af mine store fejl i år: At have taget
> denne gruppe og de fleste faste skribenter og pseudodebattører alvorligt.
> Eftersom jeg lærer af mine fejl, vil jeg jo ikke begå den igen

Hehe. Lad nu ingen af dem høre om effekten af links i sine signaturer
når søgemaskinerne gennemgår selv de mest ligegyldige grupper. Så bliver
børnene bare forvirrede....

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-01-07 18:26

In article <45991aaa$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> Hehe. Lad nu ingen af dem høre om effekten af links i sine signaturer
> når søgemaskinerne gennemgår selv de mest ligegyldige grupper. Så bliver
> børnene bare forvirrede....

;->

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-07 19:29

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hehe. Lad nu ingen af dem høre om effekten af links i sine signaturer
> når søgemaskinerne gennemgår selv de mest ligegyldige grupper. Så
> bliver børnene bare forvirrede....

Jeg bliver mere forvirret, når jeg ser billeder af dig og din kone. Jeg må
knibe mig i armen og højlydt forsikre mig selv om, at herrens veje er
uransagelige og jeg ikke har drukket for meget. I er angiveligt ikke
resultatet af fotomanipulation, men viser derimod, at også herren har humor
(eller også var han bare i ualmindeligt dårligt lune, da han skabte jer).

Og lad os så lige tage den endnu en gang for arveprinsen:
http://www.blunck.dk/hvb/patrick/baptism/kirken_6.jpg (Caption: "Med en så
høj far og køn mor kan vores barn kun blive en høj flot fyr")

Jeg kan forresten læse på http://www.blunck.dk, at du har stor interesse for
personaleledelse. Er det sådan en slags hobby, du har, og som du dyrker i
din fritid mellem taxi-vagterne og når du ikke "studerer" til
"Multimediedesigner"?

For satan, Henrik, du er en rigtig sørgelig eksistens.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-01-07 19:39

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> writes:

> For satan, Henrik, du er en rigtig sørgelig eksistens.

Og du er da i grunden et uhyre utiltalende menneske.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-07 19:43

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Og du er da i grunden et uhyre utiltalende menneske.

Jepper. Det er *mit* kors. Hvad er dit? At du nøjes med at være utiltalende
i det skjulte?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bænni

Dato : 01-01-07 21:25

Jens Bruun wrote:
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jepper. Det er *mit* kors. Hvad er dit? At du nøjes med at være utiltalende
> i det skjulte?

tjae - hvad er så bedst?

Fra : ThomasB

Dato : 02-01-07 01:05

> tjae - hvad er så bedst?

Hvilken relevans har det?

Fra : ThomasB

Dato : 01-01-07 20:24

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Og du er da i grunden et uhyre utiltalende menneske.

Hvorfor det?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-01-07 20:26

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> writes:

> Hvorfor det?

det spurgte delinkventerne ved Nürnberg-processen også om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : ThomasB

Dato : 02-01-07 01:04

> det spurgte delinkventerne ved Nürnberg-processen også om.

Ja, og det ved vi jo godt hvorfor. Men nu spurgte jeg dig.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-07 01:12

> Ja, og det ved vi jo godt hvorfor. Men nu spurgte jeg dig.

Lighten up.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-01-07 01:13

> Ja, og det ved vi jo godt hvorfor. Men nu spurgte jeg dig.

Lighten up.

Men OK, hvis du virkelig vil have et seriøst svar: Prøv lige at gå
tilbage og LÆS hvad han skrev til Henrik. Magen til grovheder...

Fra : ThomasB

Dato : 02-01-07 20:10

> Lighten up.
>
> Men OK, hvis du virkelig vil have et seriøst svar: Prøv lige at gå
> tilbage og LÆS hvad han skrev til Henrik. Magen til grovheder...

Jens har sagt sandheden - hvorfor har du et problem med det?

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 02-01-07 11:10

Peter B. Juul wrote:

> det spurgte delinkventerne ved Nürnberg-processen også om.

Se, Peter, dét var sjovt! Og endda på to planer :)

Jens er ganske rigtigt ofte en grov satan. På den anden side foregiver
han ikke at være andet. På den måde fremstår det samlede billede af hans
person væsentlig bedre i min bog end så mange andre falske skiderikker i
den her gruppe.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Vidal

Dato : 31-12-06 12:51

Bænni wrote:

> Henrik Vestergaard wrote:

[...]

> jaja - nu er det der foregår i den her gruppe jo ikke et udtryk for hvad
> de fleste andre kristne går rundt og tænker.

Er det noget, du kan dokumentere?

> heldigvis fro det.
>
> den lille sluttede kreds - - vel max 10-15 personer -

Antallet af mennesker, der skriver her, har svinget stærkt
gennem årene, i øjeblikket er der ca 50. Du har selv bidraget
med 50 indlæg i december, så du må jo trænge til det patetiske.

Se evt.

http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/about

og

http://groups.google.com/groups/profile?show=more&enc_user=kqtmOQsAAACnGjVAU5BaqlDV_xSMFGQg&group=dk.livssyn.kristendom

> der siddder og
> hyler op og klapper hinanden på ryggen, alv

Hvis du kunne læse almindeligt indenad, ville du kunne
se, der er masser af uenighed kristne imellem i gruppen.

Det er først, når folk kommer med himmelråbende fejl- og
misforståelser, du finder en slags samlet front.

> har ingen reel indflydelse

Hvilken nyhedsgruppe har reel indflydelse? Dlk er en gruppe
hvor den enkelte kan diskutere sin og andres forståelse af
kristendommen. Tror du statsministeren sidder og læser
nyhedsgrupper og ændrer sin kirkepolitik i forhold til det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-01-07 15:27

Bænni skrev:

> jaja - nu er det der foregår i den her gruppe jo ikke et udtryk for hvad
> de fleste andre kristne går rundt og tænker.
> heldigvis fro det.

Godt spørgsmål. Det er symptomatisk for et afsporet samfund, at
ytringsfriheden tages for givet. Det er fair nok, at der er uenighed,
for det er - dybest set - grundlaget for debat.

Det man imidlertid ser herinde er ikke debat. Debat følger nogle
spilleregler, herunder:

- at quotefuck ikke er god netikette
- at god tone *kun* opnås ved gensidig velvilje //bemærk: tolerance er
ikke underkastelse, men accept *af* uenighedens eksistens//
- at det ikke er farligt at *overveje* nye måder at tænke på.

For hvad det sidste angår, kan det anbefales at købe bogen "Bryd vanen
og nå dine mål" af Torben Wiese. Den fås i Netto bl.a. Forordet af
hjerneforsker Lund Madsen er noget ateistisk i sin beskrivelse, men
bogen er bestemt værd at læse. Her udfordres læseren nemlig til at turde
tænke nye tanker. Noget der er ganske fremmed for flertallet af
deltagerne i denne gruppe. Uanset hvor diskret en pointe præsenteres,
afvises ideer af det sædvanlige hylekor hvorefter resten følger trop.

Muh - Muh - Muh synes at være "mantraet".

Tankevækkende...

> den lille sluttede kreds - - vel max 10-15 personer - der siddder og
> hyler op og klapper hinanden på ryggen, har ingen reel indflydelse
> alligevel og er derfor mere til spot og spe end til at tage alvorligt.....

Narj, altså. Nu bliver de sg* sure, når du ikke vil vise folk den
fornødne respekt, altså..... Stygge slemme lille dreng.

Fra : Bænni

Dato : 01-01-07 15:38

Henrik Vestergaard wrote:

> Narj, altså. Nu bliver de sg* sure, når du ikke vil vise folk den
> fornødne respekt

det hedder ikke folk, men "hoffet"

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-01-07 17:11

Bænni skrev:

> det hedder ikke folk, men "hoffet"

Nope. Hvis det endelig skal være, hedder det "en Hof".....

Kunne ikke lade være.

Fra : Bænni

Dato : 01-01-07 21:16

Henrik Vestergaard wrote:

> Nope. Hvis det endelig skal være, hedder det "en Hof".....
>
> Kunne ikke lade være.

tjae - hvem er så hofnarren i det her jammerlige cirkus?

Fra : Vidal

Dato : 01-01-07 21:25

Bænni wrote:

> tjae - hvem er så hofnarren i det her jammerlige cirkus?

Mon ikke du og patrulle er de mest nærliggende kandidater?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 01-01-07 18:21

Henrik Vestergaard wrote:

> Godt spørgsmål. Det er symptomatisk for et afsporet samfund, at
> ytringsfriheden tages for givet. Det er fair nok, at der er uenighed,
> for det er - dybest set - grundlaget for debat.

Nu er det symptomatisk nok for Bæ's argumentation *ikke*
noget spørgsmål, men en uunderbygget påstand. Om han er
uenig med nogen fremgår ikke. Det er kommentar af den
uunderbyggede slags. Men du kan åbenbart godt lide at
spille med på den melodi.

> Det man imidlertid ser herinde er ikke debat. Debat følger nogle
> spilleregler, herunder:
>
> - at quotefuck ikke er god netikette

Det ser vi vist ikke meget af.

> - at god tone *kun* opnås ved gensidig velvilje //bemærk: tolerance er
> ikke underkastelse, men accept *af* uenighedens eksistens//

Visse personer besøger jo ikke dlk for at diskutere noget
som helst, men kun for at provokere. Jeg kan nævne Harald,
Bæ9 og patrulen, som gør det på helt ukvalificeret vis.
De har tydeligvis ikke megen viden om hvad kristendom,
men lever på fejlopfattelser og misforståelser.

Harald har tydeligvis nogle personlige traumer og Bæ9 har,
som han selv beretter det, været udsat for seksuel relateret
vold i Jesu navn. Men det, de har været udsat for, er ikke
kristendom, ihvertfald ikke i den form jeg kender.

Så man kan måske godt forstå deres bitre holdninger, men
det er svært at ignorere deres indlæg, når de jo nu ikke
vil høre efter og de stedse fremturer i deres misforståelser.

> [...]

> deltagerne i denne gruppe. Uanset hvor diskret en pointe præsenteres,
> afvises ideer af det sædvanlige hylekor hvorefter resten følger trop.

Alle forståelser af kristendommen kan efter min mening
diskuteres, men nå det sker f.eks. i den form patruljen
giver den, så er det chikane og Troll'eri.

> Muh - Muh - Muh synes at være "mantraet".

> Tankevækkende...

Ja, hvis dine tanker vækkes af trekløverets ideer, så
velbekomme.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-01-07 20:34

Vidal skrev:
> [...]
> uenig med nogen fremgår ikke. Det er kommentar af den
> uunderbyggede slags. Men du kan åbenbart godt lide at

Du forstår ikke mit indlæg, siden det for dig handler om Bæ9's
diskussionsform, og ikke essensen i det der skrives. På Tuborgsk bliver
dit indlæg derfor dømt til en OM'er.

Prøv igen.

> Det ser vi vist ikke meget af.

Ikke direkte i lige så stort omfang herinde som i dk.livssyn -- eller,
jeg vil faktisk hellere sige det således: de som har foretaget qf er i
mit filter, så jeg følger ikke deres nye/gamle stile...

> [...]
> De har tydeligvis ikke megen viden om hvad kristendom,
> men lever på fejlopfattelser og misforståelser.

Du har ikke ret meget - andet end din personlige opfattelse af dem - at
lægge til grund for din vurdering, så jeg tager blot din kommentar ad
notam uden nærmere at gå ind på de pågældende personer.

Jeg ville dog nævne flere, som for længst, f.eks. er holdt op med at
citere skriftsteder. Ifølge min absolut egen opfattelse fordi de
tydeligvis er holdt op med at læse grundteksten, og i forhold til
adfærden i hvert fald læser noget helt anderledes end det jeg gjorde -
selv dengang jeg var kristen...

[...]
> Alle forståelser af kristendommen kan efter min mening
> diskuteres, men nå det sker f.eks. i den form patruljen
> giver den, så er det chikane og Troll'eri.

Tag et personligt tip: ignorer dem. Det styrker både blodtrykket og
spilder mindre tid. Læseværdigheden kommer alligevel aldrig tilbage til
folk når først de har valgt "kursen". Det sker meget sjældent i hvert fald.

> Ja, hvis dine tanker vækkes af trekløverets ideer, så
> velbekomme.

Du skuer katten på hårene frem for at vurdere argumenter. Det forklarer
meget, især at kommunikationen går skævt.... Desværre.

Fra : Vidal

Dato : 01-01-07 21:32

Henrik Vestergaard wrote:

> Du forstår ikke mit indlæg, siden det for dig handler om Bæ9's
> diskussionsform, og ikke essensen i det der skrives. På Tuborgsk bliver
> dit indlæg derfor dømt til en OM'er.
>
> Prøv igen.

For din skyld: Bæ's indlæg er ikke værd at ofre ret
meget tid på, derfor kommenterede jeg dit svar: du
læste et spørgsmål ud af hans kommentar.

> Du har ikke ret meget - andet end din personlige opfattelse af dem - at
> lægge til grund for din vurdering, så jeg tager blot din kommentar ad
> notam uden nærmere at gå ind på de pågældende personer.

Hvis du ønsker det, skal jeg gerne finde indlæg, der demonstrerer
de nævntes metoder og mangel på viden og seriøsitet.

> [...]
> tydeligvis er holdt op med at læse grundteksten, og i forhold til
> adfærden i hvert fald læser noget helt anderledes end det jeg gjorde -

Bæ har aldrig forholdt sig til eller bragt noget citat fra biblen,
Harald vist heller ikke. Patrulje har citeret det halve af GT, uden
dog at have fattet nogen pointe.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-01-07 11:22

Vidal skrev:
> [...]
[...]
> For din skyld: Bæ's indlæg er ikke værd at ofre ret
> meget tid på, derfor kommenterede jeg dit svar: du
> læste et spørgsmål ud af hans kommentar.

Skal det forstås således, at du mener man ikke kan uddrage spørgsmål
[der måtte vække til *eftertanke*] af en kommentar?

Nej, vel?

Altså, kan det at overveje en kommentar fra flere vinkler både være at
behandle det som et spørgsmål, men i det hele taget også være et
spirende tegn på kreativ tankegang i stedet for fastlåste rammer...

> Hvis du ønsker det, skal jeg gerne finde indlæg, der demonstrerer
> de nævntes metoder og mangel på viden og seriøsitet.

Læs lige min kommentar igen. Jeg sagde udtrykkeligt: <quote>så jeg tager
blot din kommentar ad notam uden nærmere at gå ind på de pågældende
personer</quote> af *to* årsager:

- Først og fremmest ønsker jeg ikke at vurdere motiverne for hvorfor
folk besøger en offentligt tilgængelig nyhedsgruppe. Nogle finder viden,
andre finder debatmulighed, andre finder bittert grundlag for sine
reaktioner, og så fremdeles. Der skal være plads til alle - også uden
jeg begynder at vurdere motiverne. Det sidste er umuligt da mange
bevæger sig mere eller mindre anonymt herinde.
- Sekundært nævnte jeg også nedenfor, at der var flere *andre* der kunne
"fortjene" en gennemgribende analyse, hvis man gad beskæftige sig med
dette. Det ville nok mere tjene som akademisk eksercits, fordi det rent
faktisk ikke ville give nogen praktiske resultater, uanset hvor høfligt
en pointe ellers præsenteres.

> Bæ har aldrig forholdt sig til eller bragt noget citat fra biblen,
> Harald vist heller ikke. Patrulje har citeret det halve af GT, uden
> dog at have fattet nogen pointe.

Som sagt før: jeg har intet positivt at sige om især den sidstnævnte, så
derfor afholder jeg mig i det hele taget fra en kommentar om dette.

Imidlertid forholder det sig, som bekendt, således at andre påstår sig
velbevandrede i skrifterne, og dette ses ikke længere da selvsamme
personer ikke længere citerer nogle skriftsteder overhovedet.

Igen: man kunne gætte på, at årsagen var at grundteksten for længst er
blevet opgivet, hvilket gør at mange reaktioner er rygmarvsreaktioner
kombineret med større eller mindre afvigelser fra teksten som følge af
en vis overlegenhed over for princippet om "sola scriptura" du nævnte
tidligere i tråden.

Men lad os se hvad året bringer. Man kunne jo blive positivt overrasket.

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 15:38

Vidal skrev:

> Se, det er jo meget tæt på troll.
>
> Def.:
>
> "Én metode er at fremsætte en stribe
> meget skarpt formulerede afvisninger af det fælles
> værdigrundlag, der findes i en nyhedsgruppe" "

Jamen dog Vidal.

Nu kan jeg jo næsten undre mig over, hvorfor du ikke er ude at stjæle
kvinder i Sverige, du kan have på depotet som sex - slavinder.

Du piller ordene ud af en sammenhæng. Som ellers er kristnes ynglings
- mantra, når der spørges nærmere til citater og beretninger

Eksempelvis indgår dether også før betingelserne er opfyldte for at
kunne definere trolleri -

En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige
debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (USENET), hvor vedkommende
skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig
diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans
primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en
påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen".

Bemærk - " det primære mål er ikke at argumentere for en påstand,
men at få folk til at hidse sig op "

Nu kunne vi så konstatere - at du hidsede dig op

Men det var ikke mit primære formål. Slet ikke. Og det er her, dine
X-man boss egenskaber kommer ind i billedet. Når du fortæller, hvad
der er mit primære formål eller mine motiver - må jeg beklage men
meddele, at de telepatiske egenskaber du tilsyneladende mener at
besidde, fungerer vældigt dårligt.

Faktisk havde jeg måske tænkt, at der fandtes næstekærlighed i en
kristen nyhedsgruppe og ikke anklagere fra Heddinge og Vestkysten. Men
den fik vi da sat på plads med det samme

Din kursus tilbud ud i X - man chefens genskaber, vil blive en fiasko.
For de fungerer ikke.

Med den argumentation du bruger om andres trolleri, at de blot skal
modsige " det fælles værdigrundlag ", der eksisterer i en
nyhedgruppe, kan du anklage hvem - som - helst, der stiller spørgsmål
ved " de korrekte " holdninger for trolleri.

Det er selvfølgelig ganske bekvemt. Trygt ligefrem

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 15:41

Vidal skrev:

> Er det et af de spørgsmål, du synes, jeg ikke
> har besvaret? Så har vi lang vej igen.

Det er taget for pålydende. Tak.
Du lyver altså, når du skriver du ikke moraliserer. Du moraliserer
altså.

Det er da ærlig snak, i det mindste

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 16:29

Vidal skrev:

> Er det et af de spørgsmål, du synes, jeg ikke
> har besvaret? Så har vi lang vej igen.

Du fortæller i en anden tråd, at du bestemt ikke moraliserer -
Hvad andet end netop moraliseren er ovenstående vrøvl omkring former?

Er du en løgner, Vidal ?

Regards Bruun

Tak. Den er taget for pålydende.
Jeg forstår, at når du skriver, du ikke moraliserer er det løgn.

Du moraliserer. Det er da i det mindste ærlig snak

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 14:25

Vidal skrev:

> Det var din voldsomme spamming og troll-agtige indlæg,
> jeg reagerede på. Hvis du har til hensigt at lade det falde,
> er jeg overbevist om, at andre her i gruppen også gør det.

Et af de mange spørgsmål, du ikke har besvaret lød :

Hvor kan du påvise trolleri ? Efter dine gene kriterier via links, er
der ingen sammenfald overhovedet. Bortset fra de konklusioner du når
via dine X-man Boss telepatiske evner.

> Er det en moralsk holdning at være mod spamming og
> trolling efter din mening? Jeg ser det som et praktisk
> forhold. Du opførte dig som en troll og spammer, det
> er muligt, du ikke opfatter dig selv sådan, det kan man
> jo ikke vide. Hvis du lugter som, ser ud som og siger vov
> som en hund, vil de fleste opfatte dig og behandle dig
> som en hund. Sådan er verden. Også den kristne.

Nå kunne du passende svare på ovenstående spørgsmål, inden du
forstætter dine anklager ud i trolleri og spam -

Og helst med noget som ikke stammer fra dine telepatiske indsigter ?

> Det skal nok gå.

He. Nej, du. Der tror jeg du vil finde digselv på glatis .-)

> Nu har jeg ikke fulgt de film, så jeg må undlade at tage stilling
> til det her indtil videre.

Fortæl din læge, at du kender " de andres " motiver, tanker og
følelsestilstande ?
Også når de sidder 150 km fra dig

> Njah ... det er godt at vide, hvor man står. Sådan forstod
> jeg din bemærkning.

Ja. Misforståelser er dit speciale, ikke ?

> Jamen, så må jeg spørge, mine etiske bevæggrunde for
> hvad?

Gab - Vidal. Der er grænser for hvor mange gange, jeg orker gentage
migselv.
Selv en ihærdig Harald opgiver, når du galoperer rund i manegen

> Hvilket spørgsmål?

Du har modtaget mange spørgsmål og kommentarer, du ikke forholder dig
til.
Som det du præsterer her Flot, Vidal.

> Det er et åbent tilbud, tag imod det eller lad være. Hvis
> du har spørgsmål i forbindelse med kristendommen,
> så stil dem her i dette forum i en rimelig form, så skal
> du få alle de svar, der kan gives.

I en rimlig form - Men du moraliserer aldrig ?

> Lad være med at bringe meterlange citater fra GT og NT,
> men angiv bog, kapitel og vers på de steder, der anfægter
> dig eller som du synes er selvmodsigende.

Og du moraliserer stadig ikke ?

Fra : Vidal

Dato : 03-01-07 15:12

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-12-06 16:09

Henrik Vestergaard skrev i news:45978896.4020508@gmx.net

[ ... ]
> Jeg lægger bestemt ikke skjul på at denne situation er endog særdeles
> morsom når der bagefter er den sædvanlige gruppe hylende ulve (i
> fåreklæder) der for længst har vist deres inderste jeg her i gruppen.

HU HU nu hyler malka-disciplen atter engang!

Hvad med om du tog dig lidt i din ig malkaernes barm og fik fjernet spinten
i jeres egne øjne og undlod at smide med sten når I nu engang bor i etg
skrøbeligt glashus.

Der er jo ikke ende på de tilsvininger der er kommet fra malka-sektens
medlemmer.

Fra : Vidal

Dato : 03-01-07 13:59

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 13:15

Henrik Vestergaard skrev:
> [...]
>
> Uden forøvrigt ellers at ville blande mig i din debat med Patruljen, så
> er dette en lodret selvmodsigelse.
>
> I en offentlig gruppe er det svært at finde noget eksempel på hvad der
> udgør det at "spørge på en rimelig måde." Er man overbevist om et
> bestemt synspunkt, og vover at præsentere sit argument, så træder
> tankepolitiet [i form af enkelte selvbestaltede "eksperter"] i karakter
> og får - af resten af gruppen - lov til at udbasunere den ene ed efter
> den anden.

Vidals ord

> Jeg er ikke i tvivl om, at som kristen er der mange ting og sager, "
> man " " burde ".

> Problemer opstår især, når det " man " " bør " også skal være
> regelsættet for " de andre ".

Det er ihvertfald ikke noget, du ser fra mig. Jeg
er ikke moralist.

> Anstændighed? I news:dk.livssyn.kristendom?
>
> En oxymoron af dimensioner...
>
> [...]
>
> Afslut dog den slags diskussioner med et message-id. Repetitium mater
> doctrinae est.

Der kom ingen svar overhovedet - Harald trak med Vidal gennem
cirkusmanegen 155 gange. Der kom ingen svar -

> [...]
>
> Det er ikke nødvendigt at være pædagog for at få et budskab igennem,
> omend jeg indrømmer det kan kræve sine pædagogiske evner....

> Kun så længe én af jer (eller begge) bliver ved med at gentage sig. Det
> sikrer lange tråde.

Det sikrer også lange tråde, når selv simple og letforståelige
spørgsmål ikke besvares, men ignoreres.

Så alle gode gange 3 for Vidal -

?

Er du en løgner, Vidal ?

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-01-07 15:14

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-12-06 06:50

On Sat, 30 Dec 2006 23:15:27 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hehe, biblen er faktisk en grundbog i kristendommens
>lære..............

jaeee måske og måske .....

men egentligt er det en parring af zharaturismen ( spørg mig ikke
hvordan det staves ) og jøde dommen - det er fakta de 2 tænkemåder der
inspirererede Kristus og dermed det nye testamente

fut : snak.snik

--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Vidal

Dato : 31-12-06 09:48

Bo M. Mogensen wrote:

> jaeee måske og måske .....

Der findes ingen viden om Jesus udenfor biblen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zarathustra

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 31-12-06 10:58

Vidal skrev:
> Der findes ingen viden om Jesus udenfor biblen.

AF vil håbe for dig, at din anus måtte klø, og dine arme være for korte
[til at klø igen], når du drister dig til at afsløre denne
statshemmelighed.

Fra : Vidal

Dato : 31-12-06 11:10

Henrik Vestergaard wrote:

> statshemmelighed.

Det er ingen hemmelighed i protestantismen.

Læs evt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sola_scriptura

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-01-07 15:32

Vidal skrev:

> Det er ingen hemmelighed i protestantismen.
> Læs evt.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Sola_scriptura

Resten af indlægget overgik kanske..... [Never mind. ]

Sola scriptura følges ikke. Gud er én, hverken to-enighed eller
tre-enighed. Men så tilføjes lidt hist og lidt pist, og så går det nok
altsammen.

"Intet nyt under solen"...

Fra : Vidal

Dato : 01-01-07 17:55

Henrik Vestergaard wrote:

> Sola scriptura følges ikke.

Hvad tænker du på jer? Mener du, princippet ikke følges i
protestantismen?

> Gud er én, hverken to-enighed eller
> tre-enighed.

Vil du uddybe det?

> Men så tilføjes lidt hist og lidt pist, og så går det nok
> altsammen.

Hvad tænker du på her?

> "Intet nyt under solen"...

Vil du uddybe det? Eller har du taget ved lære af
Bæ's agumentationsform?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 01-01-07 18:10

Vidal wrote:

> Hvad tænker du på jer? Mener du, princippet ikke følges i
> protestantismen?

> Vil du uddybe det?

Gå til
http://www.nrk.no
Dagens mytekalender (1-1 2007), podcast. 10 min.

Der får du forklart grundlaget for treenighetslæren.
(Ser med interesse frem til personangrepet i et eventuellt svar.)

HM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 31-12-06 16:12

On Sun, 31 Dec 2006 09:47:47 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Der findes ingen viden om Jesus udenfor biblen.

Nahh men hvis man ser på hans tænkning og budskaber så er de bestemt
præget af primært jøde dommen og den humanistiske side kommer fra
zahraturismen

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-12-06 16:47

Bo M. Mogensen skrev i news:3mkfp2d6vk4gh101a0a8fhniiodiecnqth@4ax.com

[ ... ]

> Nahh men hvis man ser på hans tænkning og budskaber så er de bestemt
> præget af primært jøde dommen og den humanistiske side kommer fra
> zahraturismen

Og du kan naturligvis fremlægge velunderbyggede argumenter for at en
tømmersvend fra Judæa havde en indgående kendskab til en persisk religion??

XPOST fjernet

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 13:31

Vidal skrev:

> [...]

læge, før du tilbyder undervisning ud i telepati ?

> Det er godt.

Nå, da. Det er godt at sidde fast på et spor
Så godt, at når en Perlsø demonstrerer, at det er muligt at udvikle
sig og forandre sit synspunkt, er det en absolut ukendt størrelse for
dig. Har du siddet i samme spor siden
du var 6år Vidal ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-01-07 19:17

> Hvis man tror, man finder ud af fakta om noget som helst ved at slå
> op i Bibelen, er man ikke en småtskåren pedant. Man er bare uvidende
> og naiv.

Langt fra så naiv og uvidende som de beton-mennesker, der pr. automatik
afviser, at man kan finde fakta om noget som helst ved at slå op i bibelen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bekan

Dato : 02-01-07 16:34

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Langt fra så naiv og uvidende som de beton-mennesker, der pr.
> automatik afviser, at man kan finde fakta om noget som helst ved at

forhåbentlig ikke for at generalisere, men rygradsreflekser er åbenbart en
rygradsrefleks idag.

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 01:34

Vidal skrev:

> [...]

> Jeg skal med glæde give dig et personligt kursus. Giv
> mig din adresse eller tlf. nummer, så vi kan aftale nærmere.

Ærlig talt. Jeg er da helt sikker på at når verden bliver
opmærksomme på de særlige X-men boss egenskaber, det kursus
tilbyder, vil det være en fantastisk god forretning.

Er det et hemmeligt kursus eller selskab, siden du ikkke vil skrive
navnet her ?

> [...]

> dk.politik, du ønsker at diskutere i dlk. Det
> er irrelevant. Vi kan til nød diskutere det i
> dk.politik, ellers må vi vist tage den i snik.snak,

Det er hverken en misforståelse eller irelevant. Du må som et
kristens menneske kunne redegøre for dine etiske bevægegrunde og
gerne med henvisninger til biblen, når du bevæger dig ud i disse
områder indenfor syndsbegrebet.

Får du tilgivelse for sagerne i din aftensbøn, Vidal ?

Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-01-07 02:00

Patruljen wrote:

> [...]

> Vidal. Og du kunne aldrig svare.

Det fik du, såvidt jeg husker, et rimeligt svar på.
Men selvfølgeligt, hvis du kan bringe det på en
rimelig form, tror jeg de fleste kristne vil medvirke
til at give fornuftige svar.

> Ærlig talt. Jeg er da helt sikker på at når verden bliver
> opmærksomme på de særlige X-men boss egenskaber, det kursus
> tilbyder, vil det være en fantastisk god forretning.

Det er ganske gratis og -

> Er det et hemmeligt kursus eller selskab, siden du ikkke vil skrive
> navnet her ?

- mit navn er Villy Dalsgaard.

Jeg bor i Hinnerup og du kan finde mit nummer på Krak.
Ellers er min e-mail adresse gældende. Skriv bare til
mig personligt, så finder vi ud af noget. (Jeg lyder
snart, som Bo Warming.)

> Jeg er ikke i tvivl om, at du sidder på et spor. Og det særdeles fast
> i sadlen oven i købet.

Det er godt.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-01-07 09:41

Vidal skrev:
> [...]
[...]

Fra : Patruljen

Dato : 03-01-07 13:09

Vidal skrev:

> Så stil spørgsmålene i en ordentlig form; hvis du
> underbygger dem med citater fra biblen, så anfør
> forfatter - kapitel - vers og citer sparsomt.

Vidal :

> [...]

> regelsættet for " de andre ".

"Det er ihvertfald ikke noget, du ser fra mig. Jeg

Du er jo virkelig en løgner, Vidal. Måske ligefrem lystløgner ?

> Ja.

> Det vil mange kristne også.

Og hvad har det med sagen at gøre

> Hehe. Så snak dog med dem, hvis de er mere kompetente.

Nu er det dig, som igen manipulerer mine ord. Jeg har ikke skrevet
nogen er mere kompetente end andre. Hvor finder du dog det ?

Det var skrevet for at udradere dine molaske principper om, hvad der er
meningsfuldt, sammenhængende og relevant i relation til kristendom.
Kan du ikke læse en enkel tekst, uden absolut at skulle forholde dig
til noget teksten ikke indeholder ?

> Måske kun for mig.

Har du forsøgt at forklare din læge om dine enestående X-man boss
færdigheder ?

Bruun

Fra : struer

Dato : 31-12-06 02:12

Bænni wrote:

> man må jo hyle som de ulve man er blandt

Det gør du jo ikke,

Erik

Fra : Patruljen

Dato : 31-12-06 11:11

Vidal skrev:

> Der findes ingen viden om Jesus udenfor biblen.

Som når Marvel fremhæver sin copyright på X - men ?

Kunne det overvejes, om der reelt findes viden om jesus i biblen -

Best regards Bruun

Fra : Bænni

Dato : 31-12-06 12:10

Patruljen wrote:

> Som når Marvel fremhæver sin copyright på X - men ?
>
> Kunne det overvejes, om der reelt findes viden om jesus i biblen -
>
> Best regards Bruun

hehe........

Fra : Vidal

Dato : 31-12-06 12:28

Patruljen wrote:

> Kunne det overvejes, om der reelt findes viden om jesus i biblen -

Det er faktisk blevet kraftigt overvejet gennem de
sidste par hundrede år.

Se f.eks:

http://de.wikipedia.org/wiki/Bibelkritik

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 31-12-06 16:55

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Det er faktisk blevet kraftigt overvejet gennem de
> sidste par hundrede år.
>
> Se f.eks:
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Bibelkritik

Men alle ved at vi idag har kulturkristendom der er skabt af
Grundtvig, Luther /Co så
- for nu at refererer til subject line -
er det ikke patetisk dvs sygdomsagtigt at vende tilbage til Georg
BRandes fuser om den historiske Jesu s ?

Hvis der blev fundet ruller om nogle af tidens landsbyprofeter foruden
denkorsfæstede og Johannes døber som evangelierne havde fundet citater
fra, ville det da ikke ændre på salmeskat og anden kulturkristendom

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-07 02:55

Vidal skrev:

> For din skyld: Bæ's indlæg er ikke værd at ofre ret
> meget tid på, derfor kommenterede jeg dit svar: du
> læste et spørgsmål ud af hans kommentar.

Men Vidal har forstået det centrale. " man " " burde " ikke lyve. Meen
allerede ved sengetid kan kristne, eksempelvis Vidal, gennem sin
aftensbøn få tilgivelse for sine løgne.

> Hvis du ønsker det, skal jeg gerne finde indlæg, der demonstrerer
> de nævntes metoder og mangel på viden og seriøsitet.

Når du nævner manglende viden - minder det mig mest om alle de
spørgsmål, du ikke har besvaret

> Bæ har aldrig forholdt sig til eller bragt noget citat fra biblen,
> Harald vist heller ikke. Patrulje har citeret det halve af GT, uden
> dog at have fattet nogen pointe.

Nu vil du gerne fortælle, andetsteds at du ikke moraliserer -
Er det din alvidende Gud, der informerer dig om, hvem der ikke har
fattet hvilke pointer ?

Gad vide hvilken pointe, det er du mener, jeg ikke har fattet ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-07 03:09

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-07 03:24

Cyril Malka skrev:

> Ja. Det har faktisk været en af mine store fejl i år: At have taget
> denne gruppe og de fleste faste skribenter og pseudodebattører alvorligt.
>
> Eftersom jeg lærer af mine fejl, vil jeg jo ikke begå den igen

Endnu mangler vi et eksempel på, at du rent faktisk er istand til at
overføre læring fra en situation til en anden -

Når du benytter ordet og anklagen - pseudodebatører - har jeg lagt
mærke til, at du stort set aldrig besvarer spørgsmål eller evner at
indgå i en egentlig dialog.

Tilgengæld er du ganske vild med at sætte opslag ind med henvisninger
til dine egne hjemmesider. De reaktioner, dine tråde afføder
kommenterer du ikke. Der er ingen dialog.

Og når du virkelig er kørt op i et hjørne, har du heldigvis dit
killfilter

Gad vide, hvem du beskriver, når du bruger begrebet " pseudodebatører
" ?
Jeg vil mene - digselv Mr.Malka. Du er absolut en pseudodebatør. Med
en bemærkelsesværdig trang til at eksponere digselv og dine egne
hjemmesider -

Regards Bruun

Fra : Vidal

Dato : 02-01-07 10:58

Patruljen skrev:

> Men Vidal har forstået det centrale. " man " " burde " ikke lyve. Meen
> allerede ved sengetid kan kristne, eksempelvis Vidal, gennem sin
> aftensbøn få tilgivelse for sine løgne.

Tjah ... Du forstår nok ikke konceptet helt.

Det er rigtigt man ikke bør lyve, hvis det skader andre. Men
vi er alle løgnere, mordere, voldsmænd, om ikke i praksis,
så dog i tanken.

> Når du nævner manglende viden - minder det mig mest om alle de
> spørgsmål, du ikke har besvaret

Er det dem, du bragte med de lange citater fra biblen? Ellers
kan du dog forsøge at stille dem igen.

> Nu vil du gerne fortælle, andetsteds at du ikke moraliserer -
> Er det din alvidende Gud, der informerer dig om, hvem der ikke har
> fattet hvilke pointer ?

Nej, det afslører du selv så glimrende.

> Gad vide hvilken pointe, det er du mener, jeg ikke har fattet ?

Du har ikke fattet, hvad kristendommen handler om, selvom
adskillige har forsøgt at bringe dig på sporet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bænni

Dato : 02-01-07 17:16

Vidal wrote:
> [...]

dét kan da vist diskuteres'

Jeg kan nævne Harald,

dét selskab ønsker jeg ikke at væe en del af!!

som gør det på helt ukvalificeret vis.

så derfor spør vi vidal

det ved vidal

dét ved vidal IKKE

hvilket er dit kriterie....

det har vidal derimod

> Du har ikke fattet, hvad kristendommen handler om, selvom
> adskillige har forsøgt at bringe dig på sporet.

heriblandt vidal som er et orakel på området!
han ved alt - spørg ham blot!!

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-07 17:09

Vidal skrev:

> Tjah ... Du forstår nok ikke konceptet helt.

Ok. forklar mig hvad jeg har misforstået. Andetsteds skriver du, at du
ikke ved om du får tilgivelse, men at du tror det - Det er vel ganske
naturligt. Vi taler om religion jo eller overnaturlige
forklaringsmodeller.

Ikke desto mindre bekræfter du, at du tror, du får tilgivelse efter
din aftensbøn. Så hvad har jeg misforstået ?

Hvor stort et spilleum eller handlefelt har du som kristen, som du
efterfølgende kan angre og forvente tilgivelse fra ?

Er der overhovedet noget " man " ikke kan gøre, som ikke kan klares
bagefter ved lidt bondeanger og en aftensbøn ?

> Det er rigtigt man ikke bør lyve, hvis det skader andre. Men
> vi er alle løgnere, mordere, voldsmænd, om ikke i praksis,
> så dog i tanken.

Fordi alle " de andre " gør det, betyder det vel næppe at handlingen
er mindre forkert.
Eller det gør det, måske?

Det er så heller ikke alle, løgnere, mordere og voldsmænd, der
samtidig opfatter sig selv som frelste, vel - efter aftensbønnen.

Med ret til at moralisere over andres former -

> Er det dem, du bragte med de lange citater fra biblen? Ellers
> kan du dog forsøge at stille dem igen.

Vidal. Nu har du modtaget lange rækker af spørgsmål, eksempelvis
omkring de citater, jeg har plukket ud fra kollektionen af bibelske
perler. Fra både Norge og Danmark.

Du har omhyggeligt undviget. Gennem personlige anklager om bl.a.
trolleri, spammeri etc.

Jeg forventer ikke, andet end 35 omgange i strakt galop fra dig, hvor
det centrale er flyttet til anklager, forsvarsmekanismer og
undvigelser. Det orker jeg ikke.

> Nej, det afslører du selv så glimrende.

Vær præcis ? hvor afslører jeg hvad ?

> Du har ikke fattet, hvad kristendommen handler om, selvom
> adskillige har forsøgt at bringe dig på sporet.

Først må du være præcis. Hvilken retning af kristendommen taler du
om ?
For ligenu bruger du virkelig den brede pensel.

Måske kunne du tænke den tanke til ende, at jeg faktisk forstår mere
end du. Rent teoretisk foreligger muligheden -
Hvor kan du påvise, at jeg ikke forstår hvad kristendommen handler om
?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-07 17:29

Vidal skrev:

> Er det dem, du bragte med de lange citater fra biblen? Ellers
> kan du dog forsøge at stille dem igen.

Vi kan så begynde med et af de helt aktuellle spørgsmål, du et
gledet meget let hen over.

Fik du øje på spørgsmålstegnet? - Ihvertfald gentages det nu.

Fra : Vidal

Dato : 02-01-07 20:37

Patruljen wrote:
> [...]

moralisering.

Dine postninger var meningsløse lange uddrag af
biblen, med kommentarer uden sammenhæng.

Det har jeg vist svaret på adskillige gange rundt om
efterhånden, men så en gang til da for Patrulje: jo,
det er jeg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 02-01-07 21:41

Vidal skrev:

> [...]

Kunne det tænkes at du grundlæggende udstiller dine egne mangler ud i
central coherence og evne til at erkende problemstillinger, paradokser

Sådan rent teoretisk er det vel ikke umuligt. Eller det mener du
måske -
Du er måske ikke alene kristen, men alvidende som din gud ?

> Det har jeg vist svaret på adskillige gange rundt om
> efterhånden, men så en gang til da for Patrulje: jo,
> det er jeg.

Flot Vidal. Endelig lidt selverkendelse.
Ja, du er en løgner, når det passer i din dagsorden. Som når du
andre steder fortæller, at dine indlæg dybest set ikke har andet
ærinde eller budskab, end at sænke dialogen og ødelægge
kommunikation, når det passer i dit kram.

Udover - at du er en løgner.
Er du så også en troll, Vidal ?

Bruun

Fra : Vidal

Dato : 02-01-07 22:50

----
----
> [...]

plejer du jo at henvise til min manglende, mentale
kapacitet, kan vi undgå det her i dette tilfælde?

Nej.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard