E-boks og MAC
Fra : Henrik

Dato : 27-12-06 14:08

Hej NGer.

God baghjul og håber i alle har fået hårde pakker.

Nu til det alvorlige.

pr. 31/12 vil min arbejdsgiver have jeg bruger e-boks, hurra... Så den
beslutter jeg mig til at oprette her mellem jul og nytår (hvor E-boks
holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..

Andre med samme problem?

Henrik

Fra : Jesper

Dato : 27-12-06 15:06

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
> der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..

Virker i al fald ikke på min mac, så jeg er nød til at hoppe over på
Parallels med NET-ID. Ligeledes virker Verified VISA over Nordea ej
heller på Mac og deres Online investeringsdel er heller ikke noget der
virker på Mac.
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Joakim

Dato : 27-12-06 18:17

Henrik skrev:
> [...]
> holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
> der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..
Jeg bruger digital signatur hvilket virker rimeligt. Nogle gange så skal
jeg reloade siden man kommer til, efter at have valgt login via digital
signatur.

Jeg kender ikke Net-id

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-06 19:45

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
> der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..

Jeg har brugt e-Boks i årevis, ja, siden de begyndte, uden problemer på
Macintosh. Jeg har dog valgt at bestille Den Fælles
Pinkode(<http://logon.kmd.dk>), og den er temmelig brugbar i
situationer, hvor det offentlige ikke magter, at man har digital
signatur andre steder end i Windows.

M., der undrer sig lidt over en arbejdskøbers interesse i arbejdstageres
valg af kommunikationssystem?

Fra : isteen

Dato : 27-12-06 20:09

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
> der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..

Bruger ganske enkelt Safari + fælles pinkode.
Det virker uden problemer her

Fra : Jens

Dato : 27-12-06 23:48

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
> der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..

Jeg har undgået problemet ved at tilgå e-boks gennem min netbank (Lån &
Spar Bank) som fungerer udmærket på Mac. E-boks denne vej byder ikke på
problemer, dokumenter kommer som .pdf-filer.
--

Jens F

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 29-12-06 21:26

Henrik skrev:
> [...]
> holder fri??) På kærestens PC går det, men når jeg bruger mac så sker
> der intet når jeg skal verificere med Net-id (bruger Nordea)..

Da jeg i sin tid startede med at bruge e-boks, så var det med Fælles
pinkode gennem KMD. Jeg har aldrig har problemer med MAC hverken med
safari eller Firefox.

Jesper