Kan man modtage mails fra Yahoo på TB?
Fra : Mr. Mox

Dato : 27-12-06 12:01

Kan man oprette en konto i Thunderbird med adgang til Yahoo.dk, altså
kan jeg modtage mail fra Yahoo på TB?
Eller skal jeg ALTID først åbne Yahoo for at læse i denne server (???)

Er dette helt åndsvagt, eller kan man lave et filter der tillader det?

Jeg har uden held forsøgt at lave en konto, men kan ikke finde ud af
hvad serveren skal hedde? Jeg får hele tiden et vindue med: Indtast
venligst et gyldigt værtsnavn (??????)
Min server er smtp.nordit.dk (vistnok), men det vil den ikke æde!!

Med humpel hilsen Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 27-12-06 12:10

Undskyld men det er det sædvanlige med mig, jeg fløj i blækhuset inden
jeg fik tænkt mig om!!!
Jeg fandt den mail om en der ville hente HOTMail-breve til TB, og så
prøvede jeg at følge den anvisninmg. Det funkede !!!! Tak Tak Tak
Med emh (even more humble) hilsen Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 27-12-06 12:12

Mr. Mox wrote:

> Kan man oprette en konto i Thunderbird med adgang til Yahoo.dk, altså
> kan jeg modtage mail fra Yahoo på TB?

Det vil jeg da tro. Jeg ved ikke lige noget om yahoo.dk, men tidligere
havde yahoo.com (.co.uk) i hvert fald en fin lille POP3-server.

Du skal blot finde ud af, hvad navnet på Yahoos POP3-server er og så
oprette en konti i Thunderbird for den.

Fra : Per Hansen

Dato : 27-12-06 12:43

Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

> [...]
> havde yahoo.com (.co.uk) i hvert fald en fin lille POP3-server.
>
> Du skal blot finde ud af, hvad navnet på Yahoos POP3-server er og så

Dansk Yahoo's POP3 infos er:
Indgående mail (POP3) server: pop.mail.yahoo.dk
Udgående mail (SMTP) server: smtp.mail.yahoo.dk

Man skal blot huske at ændre sin mailkonto til en POP3 konto i
indstilningerne på webmailen for at det virker problemfrit.

--
Per Hansen

Fra : Mr. Mox

Dato : 27-12-06 14:17

Per Hansen skrev:
> Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

> Dansk Yahoo's POP3 infos er:
> Indgående mail (POP3) server: pop.mail.yahoo.dk
> Udgående mail (SMTP) server: smtp.mail.yahoo.dk
I Thunderbird - Funktioner - Min konto@yahoo.dk kan jeg ikke ændre på
den udgående smtp server. :
xxxx@nrdc.dk - smtp.nordit.dk (standard)

Når jeg trykker "hent" søger den godt nok i yahoo, men der kommer en
fejlmeddelelse: der opstod Fejl i POP3 servert, Postserveren Yahoo
svarede: OK i klamme, men ingen tekst eller forklaring?????

> Man skal blot huske at ændre sin mailkonto til en POP3 konto i
> indstilningerne på webmailen for at det virker problemfrit.

Hvad/hvor er webmailen???

Tak og undskyld Mr. Mox

Fra : Holst

Dato : 27-12-06 14:25

Mr. Mox wrote:

> Hvad/hvor er webmailen???

I gamle dage var det http://mail.yahoo.com, så det er nok det samme bare
med .dk for dig.

Og ja, man dengang skulle man også slå POP3 til i sine indstillinger for
at det virkede.

Men det er nok 5+ år siden jeg brugte Yahoo til mail.

Fra : Per Hansen

Dato : 28-12-06 06:23

> [...]

> at det virkede.
>
> Men det er nok 5+ år siden jeg brugte Yahoo til mail.

Skal man stadig, den findes i Indstillinger/Administration.
Der kan man også bestemme om man vil modtage det at deres Spamguard mener
er spam eller bare lade det dumpe ned i "spamfolderen" på webmailen,
hvorfra det slettes efter noget tid, mener det er 1 måned.

--
Per Hansen

Fra : Mr. Mox

Dato : 31-12-06 16:02

Per Hansen skrev:
> Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

I TB-Funktioner-Kontoindstillinger-MIN YAHOO-Servernavn har jeg skrevet
yahoo.dk

> Skal man stadig, den findes i Indstillinger/Administration.

Hvor er det? I Yahoo eller Mailwasher eller i Thunderbird?? Kan ikke
finde Administration i nogen "Funktioner-Indstillinger".

> Der kan man også bestemme om man vil modtage det at deres Spamguard mener
> er spam eller bare lade det dumpe ned i "spamfolderen" på webmailen,

Er "webmailen" Thunderbird eller Yahoo ????

> hvorfra det slettes efter noget tid, mener det er 1 måned.

Jeg har købt hæftet Thunderbird og Firefox fra "Libris" forlaget, men
ikke fået det til at virke alligevel, så jeg MÅ sgu' være noget tykho'det.

Har I nogen gode forslag?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Per Hansen

Dato : 01-01-07 04:41

"Mr. Mox" <SLETjens.nyt@DETTEtaulovnet.dk> mentioned this

Hos Yahoo Webmail (http://mail.yahoo.dk)

> Er "webmailen" Thunderbird eller Yahoo ????

Det er Yahoo med ovenstående link, på din konto der er der en folder
enten kaldet Masseforsendelse eller Bulk, der havner alt der lugter
af spam hvis du har aktiveret den, gøres også under "Funktioner-
Indstilninger".

> Jeg har købt hæftet Thunderbird og Firefox fra "Libris" forlaget, men
> ikke fået det til at virke alligevel, så jeg MÅ sgu' være noget
> [...]
Jeg har desværre ingen, bruger bare OE's mail, men scanner lige med
Mailwasher først (et antispam program) og renser evt. spam væk inden
jeg åbner for OE og henter mine mails.

--
Per Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-01-07 09:06

Mr. Mox skrev:

>Kan man oprette en konto i Thunderbird med adgang til Yahoo.dk, altså kan
>jeg modtage mail fra Yahoo på TB?

Start med at aktivere pop på yahoo's webmail (dette gøres i din browser -
IE, Firefox, Oera eller lignende)
http://mail.yahoo.com/ log ind, vælg "indstillinger" (står til højre på
siden) vælg derefter "POP adgang og videresendelse" vælg "Adgang via web
og POP" og derefter "Gem

Åben Thunderbird (hvis den da har været lukket)
Funktioner - Kontoindstillinger

Hvis du allerede har oprettet en yahoo konto i TB så enten spring over
indtil ** eller slet den.

Tilføj Konto - emailkonto
dit navn og email-adressen kender du godt selv.
ved indgående server skrives pop.mail.yahoo.com
ved indgående brugernavn skriver du det der står foran @ i adressen
gør derefter kontoen færdig

**
gå ned til "Udgående server (SMTP)
vælg "tilføj"
sørg for at have noget til at stå der som svarer til det på billedet
http://klattrup.dk/smtp.jpg port 465 er vigtig samt SSL vælg så Ok

Find så din yahoo konto
og sørg for at yahoo smtp er valgt
http://klattrup.dk/yahoo.jpg

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 01-01-07 14:30

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> http://mail.yahoo.com/ log ind, vælg "indstillinger" (står til højre på
> siden) vælg derefter "POP adgang og videresendelse" vælg "Adgang via web

ETC.

Jeg må igen takke for uvurderlig hjælp i gruppen, jeg er for evigt
imponeret over jeres velvilje og indsigt i problemerne.
Jeg finder at jeg er af den gruppe svarmodtagere der udbeder sig svarene
"udskåret i pap", for så ikke at overholde svarene SLAVISK!

Jeg printede dit svar ud og fulgte anvisningen der hvor du skriver om
"Adgang via Web og Pop og så gem. MEN, her Troede jeg jo at jeg skulle
svare på det med adresse til Videresendelse, så jeg fik en masse kvaler
til jeg endelig ihukommede de talrige Skideballer min søn giver mig når
jeg ikke følger hans anvisninger ordret!!!! Efter "en Ommer" (eller
tre), virker det nu upåklageligt! Jeg kan sende til og fra Yahoo og
læse svar i Thunderbird som jeg oprindeligt ville.

Jeg ringede så til min søn og fortalte ham glædestrålende om min store
bedrift, hvortil han harmdirrende på grund af "ondt i Håret" efter igår,
lod mig vide at jeg ikke havde behøvet at udsætte en mængde uskyldige
med-nørder for mine skøre griller og spørgsmål.
Han faldt over mig med onde spørgsmål om hvor mange forskelliege
adresser og mailkonti jeg har fået rodet sammen (årsagen til mine egne
hjemmeskabte problemer) og jeg måtte dybt nedbøjet krybe til korset og
IGEN indrømme at jeg måske ikke er så pokkers systematisk at det gør noget!

Jeg læser alt hvad jeg kan finde af artikler om mail, nyhedsprogrammer
og internet, køber mig fattig i hefter etc. Alt sammen for at se om det
skulle være muligt at forbygge en kommende demens ved hård træning af de
små grå celler, men ak og ve, min søn påstår at jeg mangler nogen Ram,
og at det ikke nytter på demens light at købe nyere PC!!!!!!

Således vil jeg jeg nu indlede det nye år med mange hilsener og håbet om
at jeg stadig kan spørge når jeg går helt i sort.

Mr. Mox