Vildmissemor
Fra : Coppi

Dato : 27-12-06 11:01

Hej til alle.

Rigtig glædelig jul og godt nytår.

Jeg har længe villet skrive ldt om hvordan det går med missemor og børnene,
men det har knebet med tiden,

Men nu skal I få historien.
Vildmissemor fik som fortalt 3 killinger og de voksede op her og blev
dejlige misser.
Den ene han blev ret hurtigt lovet væk til et pragtfuldt hjem og min
svigerinde skulle så have pigemissen og Stribe er så blevet her.
Desvære skete der det, at hunkillingen på en eller anden måde forsvandt, det
er en længere trist historie, men vi har aldrig fundet hende, et eller andet
har taget hende ved højlys dag og vi ved ikke hvad eller hvem.
Stribe bor så her, han er en skøn gråstribet kastrat på 5 mdr., frygtelig
kælen, storspindende og meget, meget sød. Han sover i en lille dukkeseng
mellem hundene og mig om natten og kan sammen med de to andre katte benytte
kattelemmen, så de selv kan bestemme hvornår de vil være ude og inde.
Men det sjoveste er nu, at da den første killing flyttede hjemmefra flyttede
de andre ind og dermed også vildmissemor. Lidt forsgtigt til at begynde med,
især over for hundene, men bedre og bedre med tiden, nu har hun boet inde i
knap 3 måneder og er dronningen i paladset.
Hun er den sjoveste kat vi har, hun leger med Stribe, hun leger og pjatter
med sig selv og os ,værre end en killing , hun stortrives og nyder bare
livet så meget. Det er bare så sjovt, at se hvordan hun, som var så vild, nu
kan ligge med alle 4 stænger i vejret og slappe fuldstændig af.
Vi er så glade for hende og nu vil hun også gerne kæles lidt for og spinder
imens. Jo, hun hygger sig, jeg ved ikke om hun kan huske hvordan hun
tilbragte sidste vinter, men jeg har aldrig set en kat der så tydelidt viser
hvor godt hun har det, hun bruger også rigtig meget tid på, at sidde og
kigge på os, ligesom om hun lige skal have funedet ud af hvad vi er for
nogle, men skøn det er hun.

Ja, det blev til meget, men sådan kan det gå til, at man lige pludselig er
indehavere af 2 katte mere.

Hyg jer
coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-12-06 11:41

Coppi wrote:
> [...]
>
> Ja, det blev til meget, men sådan kan det gå til, at man lige
> pludselig er indehavere af 2 katte mere.

.........Og solstrålehistorien fortsatte. Jeg har også fulgt med i den
videre udvikling fra den første gang du skrev om din vildmissemor og
børn.

Det er et beundringsværdigt arbejde du har gjort for de små og deres
mor. Det er bare så dejligt at de er faldet så godt til. Synd med den
lille pigemis, det er jo desværre én af de ting man kan komme ud for,
man kan kun håbe at hun måske har fundet et hjem hos en anden familie,
der vil tage sig godt af hende.

Fortsat held og lykke herfra, måske kommer der nogle billeder af dem
allesammen, når du får bedre tid ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 31-12-06 09:44

> [...]
> nogle, men skøn det er hun.
>
> Ja, det blev til meget, men sådan kan det gå til, at man lige pludselig er

Tak for den dejlige beretning - med et sørgeligt indslag - men skønt at
læse, at der er en vildmissemor, der velfortjent nyder livet i fulde
drag! Der kan jo ikke prædikes nok om, at der er vildkatte, der trænger
til hjælp, og her er sør'me en, der har fået det efter alle kunstens
regler. Tak Coppi - rigtig godt nytår til dig og missebasserne - også
til alle andre her
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar