solcellelampe til skur
Fra : BA

Dato : 26-12-06 23:52

Hej

Jeg leder efter et sted, hvor jeg kan købe en god solcelle-lampe til et
skur. Den skal lyse klart og altså ikke være hyggebelysning. Cellen skal
sidde udenfor, og lampen indenfor i skuret.

Vi har et sommerhus, hvor vi først skal tænde for strømmen ude i et skur. Vi
kommer tit sent på aftenen, og kan jo så ikke se at tænde lyset. Det er lidt
kluntet med en lommelygte.

Gode råd modtages.

Vi bor i Køgeområdet - huset ligger ved Markaryd i Sverige.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : CC

Dato : 27-12-06 01:09

"BA" skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi kommer tit sent på aftenen, og kan jo så ikke se at tænde lyset. Det er

Du skal vel bruge en eller anden akkumulator, da solceller sjældent virker
"skide" godt om natten/sent på aftenen.

Personligt ville jeg hellere installere en god 12V halogenlampe, et
tændkredsløb (afbryder ved døren/PIR føler i skuret), en akkumulator og en
230V lader.
Brug lampen og lad på akkumulatoren engang imellem - Køb en 12V akkumulator
med forseglet celler.