Hellefisk
Fra : kautaq

Dato : 26-12-06 11:45

Vi tænker på at få hellefisk nytårsaften. Tænker på noget i ovnen med
grøntsager.
Hvordan og hvorledes, gode råd modtages med kyshånd. Lidt hvidvin og et
skvæt
citron? Tilbehør?

/Mike

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-06 14:49

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grøntsager.
> Hvordan og hvorledes, gode råd modtages med kyshånd. Lidt hvidvin og et

Jeg kan desværre ikke hjælpe med opskrift, men der er en del at hente
"udenbys", hvis du laver en Google-søgning på "halibut".

( Jeg er helt misundelig, har ikke kunnet finde hellefisk herhjemme i
årevis)

mvh Ebbe

Fra : kautaq

Dato : 27-12-06 06:04

> ( Jeg er helt misundelig, har ikke kunnet finde hellefisk herhjemme i
> årevis)

Det er en lystfisker her fra Århus som tager til Norge en gang imellem.
Han spiser det ikke selv, men så er der noget til os andre. Det ik' så
ringe endda.

Man kan nu godt købe røget hellefisk i supermarkedet, men det er
jo noget helt andet. På havnen her i Århus, har de ofte helleflynder
og det smager helt vildt godt.

Hellefisk fås også fra Royal Greenland og det fejler ikke noget og
er ikke specielt dyrt. Det er de her frosne briketter - lige til at smide
ind i ovnen med grøntsager - dejlig nem mad.

/Mike

Fra : Ole Helms

Dato : 27-12-06 00:08

On Tue, 26 Dec 2006 11:45:28 +0100, "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk>
skrev:

> [...]
>grøntsager.
>Hvordan og hvorledes, gode råd modtages med kyshånd. Lidt hvidvin og et

Hellefisk har jeg desværre aldrig smagt.
Måske kunne du lade dig inspirere af en opskrift hos Skagenfood?
http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=163

--
Venligst
Ole Helms

Fra : kautaq

Dato : 27-12-06 06:08

Ole Helms:

> Hellefisk har jeg desværre aldrig smagt.
> Måske kunne du lade dig inspirere af en opskrift hos Skagenfood?
> http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=163

Det skulle du prøve, det er noget af det bedste, men lidt fed i det.
Tak for linket, det var sådan noget vi havde tænkt os.

Kan man købe frisk salvie i Århus på denne årstid?

/Mike