katte-klo-beskytter?
Fra : Mark Jensen

Dato : 26-12-06 11:05

Min familie er kort sagt pissed over at min kat går og bruger dens
dumme kløer alle mulige steder, og jeg kan ikke have den med på besøg
fremover når den ødelægger møbler på den måde.
Jeg har prøvet med forskellige "Gå-væk-kattesprays" og modsatrettede
dufte på kradsetræer. Det hjælper ikke. Den får nogle kulrede anfald
hvor den springer rundt og hænger i gardiner eks. Det holder ikke.

I USA får de foretaget operationer der hiver kløerne ud. Det er vist
tvivlsomt om det er fair overfor katten. Men kan man ikke bruge nogle
gumme-overtræks-poter etc hvis man gerne vil have sit kat med på
juleferie og samtidig gerne vil kunne se familien i øjnene bagefter
uden at den har ødelagt deres hjem?

Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-12-06 11:38

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gumme-overtræks-poter etc hvis man gerne vil have sit kat med på
> juleferie og samtidig gerne vil kunne se familien i øjnene bagefter

Har du prøvet at klippe kløerne?

Mvh Kari

Fra : mfn

Dato : 26-12-06 16:48

> Har du prøvet at klippe kløerne?

Eller lade katten blive hjemme og evt naboen fodre?

Fra : nana sørensen

Dato : 26-12-06 18:29

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Eller lade katten blive hjemme og evt naboen fodre?

Eller ladet være med at købe en kat, hvis man ikke kan klare katteadfærd?
Krads er træls, men katte kradser altså, desværre sommetider steder hvor de
ikke må.

Fra : Mark Jensen

Dato : 26-12-06 22:27

On Tue, 26 Dec 2006 11:38:19 +0100, "Kari Eiffert"
<kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote:

holder ikke.

>Har du prøvet at klippe kløerne?

Hvor meget hjælper det i praksis. Så vil den vel være endnu mere
tilbøjelig til at skulle hvæse kløerne?

Jeg havde håbet der fandtes en smart finesse man lige kunne give
katten på i nogle af dagtimerne så den kunne hygge med os andre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 26-12-06 23:04

> [...]
>
> Jeg havde håbet der fandtes en smart finesse man lige kunne give
> katten på i nogle af dagtimerne så den kunne hygge med os andre.

Jeg tror desværre bare at den ville gå i panik, hvis du begynder at putte
alt muligt på poterne.

Mh kari

Fra : Siri

Dato : 27-12-06 09:40

> [...]
>
> Jeg havde håbet der fandtes en smart finesse man lige kunne give
> katten på i nogle af dagtimerne så den kunne hygge med os andre.

Hej Mark.
Det er en myte, at katten bruger kradsetræ og kradser diverse steder for
at hvæsse kløerne. Den gør det reelt fordi kløerne bliver for lange, og
så kommer de yderste løse lag af, når den kradser.
Den kradser også for at afsætte duftmærker, så den føler sig hjemme, med
de duftkirtler, den har i poterne - ligesom den gerne vil nusses på
kinderne, under hagen og over halen, fordi der sidder duftkirtler dér.
Hvis du - med megen tålmodighed og en ikke for stor klosaks (så du kan
se, hvor du klipper, kun spidserne, ellers bløder det) - klipper kløer
på misser, og bruger Feliway-spray (som ikke kan lugtes af mennesker) på
det nye sted (så lugter der af 'hjemme/mig' for katten), så burde der
ikke blive de store kvaler....
Et er selvfølgelig teori, et andet praksis. Ingen kan love noget.
Mht kloklipning ville jeg anbefale, at du tager et kig om emnet i 'Katte
for Dummies' - en rigtig praktisk bog, som jeg har brugt meget, og
stadig bruger. Genial bog, meget informativ.
Held og lykke med det, og meld tilbage, ikke?

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mark Jensen

Dato : 27-12-06 12:41

On Wed, 27 Dec 2006 02:39:58 -0600, Siri
<medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

Tak for det gode svar.

Mine forældre klipper kløer på deres kat.

JEg gør ikke.

Er katten gladere med klippede kløer eller ej? (begge er indekatte)
Det er som regel lidt et helvede at klippe da katte ikke er så
tålmodig, så jeg har tænkt hvis den selv er ligeglad (og jeg også er i
mit hus) så dropper vi det.

En operation på en killing hvor kløerne fjernes vil være
dyremishandling ikke? (ikke at jeg overvejer det på nogen måde, det er
bare en informationssøgning) Altså katten vil lide under ikke at have
kløerne fordi det er en del af dens natur? Meget ville ellers være
rarere ved katte uden disse nåle ved poterne, så hvis ikke katten led
uden kløer ville det være noget der var interessant.

Fra : Sune Christesen

Dato : 27-12-06 13:27

> [...]
> rarere ved katte uden disse nåle ved poterne, så hvis ikke katten led
> uden kløer ville det være noget der var interessant.

Kattens klør er jo også et værktøj for den, så jeg vil mene det vil være
at gøre den handicappet.
At gøre en kat handicappet bevidst ville jeg i hvert fald betragte som dyremishandling.
Sune

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-12-06 15:59

Jeg tror ikke du får nogen til at fjerne kattens klør - det håber jeg da
sandelig ikke, og spørgsmålet er om det er tilladt? På hunde må man ikke
fjerne ulvekloen f.eks.
Og efter min overbevisning syntes jeg det er dyremishandling at fjerne alle
deres kløer, det er jo en stor del af kattens adfærd - og charme (syntes
jeg)

Lene

Fra : Siri

Dato : 27-12-06 16:56

> [...]
> <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
>
> Tak for det gode svar.
>
> Mine forældre klipper kløer på deres kat.

Jamen, prøv igen.
Som der står i de gode kattebøger (så vidt jeg husker, var det 'Katte
for Dummies' - sjov og meget indholdsrig bog - nem at finde rundt i):
De første mange gange skal du være glad, hvis det lykkes dig at klippe
een klo pr dag - max 1 forsøg pr dag.
Det har de ret i!
Katten kan absolut ikke lide det. Men som med så meget andet, kan det
lykkes med kærlig vedholdenhed og mange tålmodige forsøg.
Jeg lykkes nu - efter godt et halvt års tålmodighed - med 3-4 kløer
klippet pr forsøg. Jeg tackler hende blidt og diskret, mens hun ligger i
sofaen og bobler, men hun stikker alligevel af ind under sengen og er
sur resten af dagen.
Sådan er det. Men jeg tror, at det er rarere for hende at slippe for at
hænge fast i alt, hvad hun ellers slår sin lille klo i - det sker
nemlig, hvis jeg lader være. Hun er ikke nogen kradser ellers.
Så - få dig en lille handy klosaks og væbn dig med tålmodighed, så løser
problemet sig.
Store klo-tænger kan gøre, at du ikke kan se kloen, når du klipper, og
det er ikke smart.....
Det er alt bøvlet værd, og din familie vil sikkert blive glade.
Held og lykke med misserdyret og dens poter

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 17:09

Hej Mark
Du kommer vist til at vælge, Kat med kløer eller ingen kat.

Og de trækker ikke kløerne ud, De klipper meget højere oppe.
Det svarer lidt til at klippe fingrene af dig Så det er vist ikke en god
ide.

Prøv som andre har skrevet, at klippe kløerne på katten, en klo af gangen.
Det skal nok gå

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 17:51

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> god ide.
>
> Prøv som andre har skrevet, at klippe kløerne på katten, en klo af gangen.

Og så findes produktet, selvom jeg hellere ville klippe kløer end at sætte
de der negledimser på http://www.softpaws.com/
Ja det kan jo være en fupside.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 27-12-06 18:21

Aaadddd!
Det er bare uhyrligt, hvad folk gør ved dyr!
Jeg vil ikke vide mere - bare hjælpe og skrive under på protester imod
det!

Nemlig, Allan! Godt med lidt opbakning

> Og så findes produktet, selvom jeg hellere ville klippe kløer end at sætte
> de der negledimser på http://www.softpaws.com/
> Ja det kan jo være en fupside.
>
> Mvh Allan

Det tror jeg ikke - de er altså skøre, de amerikanere.... Se bare denne,
som jeg har gjort opmærksom på før
http://www.karawynn.net/mishacat/toilet.html
Softpaws-sitet har dog også denne interessante artikel (der også bakker
os op)
http://www.softpaws.com/article.html
Husk - 'If at first you don't fricasseed - then fry, fry a hen'

Fra : Jan Rudkøbing

Dato : 29-12-06 17:45

Normalt ville jeg egentlig ikke gøre dette... men prøv at kigge ind på min
hjemmeside via dette link http://www.annk-butik.dk/katteejere.html scroll
lidt ned og se på de profiler, som jeg har der... Måske det var noget du
kunne bruge?
Produktet er helt nyt i DK- jeg er eneforhandler - og derfor er kendskabet
til det nok ikke særligt udbredt... derfor min lille rekvalme

Mvh Ann K

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 29-12-06 18:32

Jan Rudkøbing skrev:
> [...]
> Produktet er helt nyt i DK- jeg er eneforhandler - og derfor er kendskabet
> til det nok ikke særligt udbredt... derfor min lille rekvalme

Ej hvor ser det godt ud! Tillykke med butikken, jeg vil ind forbi og
glo efter nytår

Venlig hilsen Dikte (som gentager mantraet: Jeg skal ikke ha noget, bare
kigge... jeg skal ikke ha noget, bare kigge... jeg skal...)