Gustavsberg toilet
Fra : Preben Andersen

Dato : 26-12-06 09:33

Knapperne "hænger" på mit Gustavsberg toilet, så de kommer ikke op igen
efter der er trykket på dem. På toppen af cisternen er der en
plastplade, som kan skubbes en smule vandret, og i den er der 2 flade
knapper, en stor til højre og en mindre til venstre. Jeg kunne
forestille mig, at der er problemer med kalk, men hvordan får jeg
toppladen taget af. Knapperne kan ikke skrues af og pladen kan
tilsyneladende ikke sådan lige trækkes af.
Nogen der har et hint?

--
Venlig hilsen
Preben

Fra : Lars Hansen

Dato : 26-12-06 10:24

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer med kalk, men hvordan får jeg toppladen taget af. Knapperne kan
> ikke skrues af og pladen kan tilsyneladende ikke sådan lige trækkes af.

Hej Preben

www.gustavssberg.dk kan du finde vedligeholdelsesvejledninger til alle
deres produkter.
Du finder bare produktet på deres hjemmeside og trykker på "Hent" og du
kommer frem til en side med produktdatablade og meget andet.
Feks. http://www.gustavsberg.dk/files/Gustavsberg_WC_Nordic.pdf

Mvh
Lars Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-12-06 11:26

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du finder bare produktet på deres hjemmeside og trykker på "Hent" og
> du kommer frem til en side med produktdatablade og meget andet.

Tak for det, men problemet er bare, at jeg ikke kan finde den model, jeg
har: 2 flade knapper ved siden af hinanden.

mvh
Preben

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 26-12-06 11:01

Preben Andersen wrote:
> [...]
> toppladen taget af. Knapperne kan ikke skrues af og pladen kan
> tilsyneladende ikke sådan lige trækkes af.

Hej Preben

Har selv haft problemet der forårsages af plastic'ens gnidningsmodstand.
Gustavsberg kender problemet og du får bare din forhandler til at rette
henvendelse til G, så sender de dig en en ny topplade uden beregning. Den
har hidtil fungeret perfekt hos mig.

Mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk
- min hobby

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-12-06 11:27

"Henk Rasmussen" <henk_remove@bassethound.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rette henvendelse til G, så sender de dig en en ny topplade uden
> beregning. Den har hidtil fungeret perfekt hos mig.

Hvordan fik du toppladen af?

mvh
Preben

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 26-12-06 23:23

Preben Andersen wrote:
> Hvordan fik du toppladen af?
>
> mvh
> Preben

Så vidt jeg husker (og jeg tog den kun af den ene gang den blev skiftet) så
sidder der nogle tapper under toppladen langs bagkanten. Jeg tog en
bredbladet skruetrækker og vippede.
Og grunden til at du ikke kan finde din topplademodel i G's produktoversigt
er, at den er udgået og erstattet med een med en rund dobbeltknap i midten.
(pga. den førnævnte fejl)

Mvh.
Henk
http://www.privatbanen.dk