fristelse
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 27-06-01 10:22

Ang. Fader Vor afsnittet.: "Led mig ikke ind i fristelse."
For at det ikke skal misforståes, kan jeg så ikke sige: "Hjælp mig med
at jeg ikke bliver ledt i fristelse." Dette må være mere naturligt da
det skal passe med dette tekstafsnit.:

Jak. 1.

v13 Men
ingen, som bliver fristet, må sige: »Jeg bliver fristet
af Gud;« for Gud kan ikke fristes af det onde, og selv
frister han ingen.

Mvh.
Søren

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 27-06-01 11:09

"S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> wrote in message

> [...]
> For at det ikke skal misforståes, kan jeg så ikke sige: "Hjælp mig med
> at jeg ikke bliver ledt i fristelse." Dette må være mere naturligt da

Jeg er meget enig i din udlægning. Fristelser kommer kun fra en kilde,
nemlig Satan og alle hans påfund.

Jeg har her i min ferie læst det Nye Testamente og har bla. lagt mærke til
fristelsen af Jesus i Matt 4. Denne fortælling slår mig gang på gang, når
man indser hvor respektløs og vidende Djævelen er. Det er derfor vi her i
livet skal vælge mellem det gode og det onde. Dermed kan vi undgå at ikke
blive ledt i fristelse.

Når ondskab og fristelser prøver at komme ind i vores liv, skal vi som Jesus
kende skriften og Guds vilje. Vi kan så som Jesus sige følgende:

v10 Da svarede Jesus ham: »Vig bort, Satan! For der står skrevet: >Du skal
tilbede Herren din Gud og tjene ham alene.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org