Fastgørelse af lygte og kamera
Fra : BJ

Dato : 25-12-06 12:59

Søger gode ideer til optimal placering af lygte, kamera og ekstra regulator.

Syntes jeg ikke jeg har fundet en god måde at få lygte og kamera med uden at
det hænger og digler og ikke er til at komme til.

Evt. foto af hvordan i andre har gjort vil være super godt.

Fortsat glædelig jul.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 04-01-07 10:31

Hej

Uden at kende dit setup vil jeg svare lidt generelt:

Den første ting du kan gøre er at montere en skridtrem, som kan gøres på de
fleste setup med lidt snilde.
Du kan checke nogle designs under Google Billeder og søg på "crotch strap".
Det du skal være opmærksom på er det er blød webbing (1" eller 2") og ikke
sadel design med kun en D-ring monteret ca. en håndslængde under lænden
altså lige over popoen.
På denne D-ring kan du meget nemt klipse et stort uv-hus (f.eks. Nimar),
liniehjul, håndlygte, eller deko flasker.
Hvis flere ting på en gang kan du bruge en kort forlænger snor (leash)
mellem karabinhagen og dit kamera, lygte m.m.
Det virker forbavsende godt og de ligger i strømlæ af flasken/flaskerne, og
du mærker det stort set ikke hvis du svømmer med frog-kick hvor benene er
spredte. Hvis du har tykke handsker kan du bruge store karabinhager (XL).

En anden mulighed er at montere en eller to storer lommer (cargo) på din
våd/tør dragt på ydersiden af låret helst med velcro lukning. Du kan enten
lime lommen fast eller købe en som sættes fast på dit mavebælte og klipses
fast om låret (jeg bruger selv den sidste løsning i våddragt). I en stor
lomme er der nemt plads til at klipse et lille kamera og en mindre håndlygte
fast udover f.eks. en dekobøje og en ekstra maske. Du vil opdage at det
fungere bedre end med de mere eller mindre utilgængelige små lommer som
findes på mange BCD'er.

/Sune

Fra : Happy Diver

Dato : 05-01-07 12:39

BJ <BJsnabela@svarikke.dk> skrev:
> [...]
>
>Syntes jeg ikke jeg har fundet en god
>måde at få lygte og kamera med uden at
>det hænger og digler og ikke er til at komme til.

karabiner, bungee og strips kan løse alt...

///