Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Karmera er ikke hurtigt mere - hvorfor ?
Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 24-12-06 11:52

Hejsa og glædelig jul til alle.

Jeg har et Canon Power Shot A520.

Jeg syntes at det er blevet langsomt, når jeg vil ta' et billede af
børnene, ja så er det måske kun benene jeg for, og andre gang "mister" de
hoveder.

Jeg har prøvet med forskellig type og størrelse kort, for jeg troede at de
var mit kort som var i stykker.

Jeg har også prøvet forskellige indstillinger på kameraet, med og uden
blitze.

Mvh

Niels-Henrik

Fra : Kim S

Dato : 24-12-06 12:55

"Sejerkilde 7500" <news(SKAL VÆK)@sejerkilde.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg syntes at det er blevet langsomt, når jeg vil ta' et billede af
> børnene, ja så er det måske kun benene jeg for, og andre gang "mister" de

Det er nok fordi, der skal være plads til alle de blanke linier
Mvh, Kim

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-12-06 13:09

Sejerkilde 7500 wrote:

> Jeg syntes at det er blevet langsomt, når jeg vil ta' et billede
> af børnene, ja så er det måske kun benene jeg for, og andre gang
> "mister" de hoveder.

Det er fordi er det blevet vinter. Det er mørkere og kameraet har
mindre lys at arbejde med. Det betyder at det tager mærkbart længere
tid at fokusere.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : HCS [4000]

Dato : 24-12-06 13:16

Det er fordi der ikke er lys nok her om vinteren. Det tager længere tid før
autofokus er indstillet. De små kompaktkameraer er bedst om sommeren i høj
sol.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 24-12-06 15:26

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

> Det er fordi der ikke er lys nok her om vinteren. Det tager længere tid
> før autofokus er indstillet. De små kompaktkameraer er bedst om sommeren
> i høj sol.

Jeg takke for svaret.

Det vil sige at det "kun" er et sommer kameraer.
Hvad for et kameraer skal man så bruge om vinteren ?

mvh

Niels-Henrik

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-12-06 15:59

On Sun, 24 Dec 2006 15:26:00 +0100, Sejerkilde 7500 wrote:

> Det vil sige at det "kun" er et sommer kameraer.

Nej

> Hvad for et kameraer skal man så bruge om vinteren ?

Det samme. Du skal bære vænne dig til at det er lidt langsommere i svagt
lys. Tryk udløseren halvt ned lidt før, så er apparatet klar når du vil ta'
dit foto.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 24-12-06 16:30

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Nej

Okay

> Det samme. Du skal bære vænne dig til at det er lidt langsommere i svagt
> lys. Tryk udløseren halvt ned lidt før, så er apparatet klar når du vil
> ta'
> dit foto.

Det vil jeg så prøve at gøre, men når det er børn man skal ta' billeder,
kan man jo ikke altid være på forkant.

Jeg takke endnu engang for svar.

Go' juleaften til alle.

mvh

Niels-Henrik

Fra : ksk

Dato : 24-12-06 21:03

> [...]
>
> Det samme. Du skal bære vænne dig til at det er lidt langsommere i svagt
> lys. Tryk udløseren halvt ned lidt før, så er apparatet klar når du vil
han skriver ellers at det er det sammen med BLIZ . så det kan da vel ikke
være vinter der gør det
KsK

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-12-06 21:30

ksk wrote:

> han skriver ellers at det er det sammen med BLIZ . så det kan da
> vel ikke være vinter der gør det

Blitz har ikke noget med fokuseringstiden at gøre.

Fra : ksk

Dato : 25-12-06 00:04

> Blitz har ikke noget med fokuseringstiden at gøre.
> --
hastigthed vil være det sammen hvis han er indøre med bliz eller uden døres
ikke , for så kan det da ikke være et vinter problem ??

KsK

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-12-06 10:30

"ksk" <61678029@mob1il.dk> skrev i en meddelelse

> hastigthed vil være det sammen hvis han er indøre med bliz eller uden
> døres ikke , for så kan det da ikke være et vinter problem ??

Blitzen hjælper jo ikke kameraet med at fokusere...

- Martin

Fra : ksk

Dato : 25-12-06 11:55

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "ksk" <61678029@mob1il.dk> skrev i en meddelelse

> Blitzen hjælper jo ikke kameraet med at fokusere...
>
> - Martin

nej men vinter eller ej ., det må være det samme indøre`S vinter eller
sommer ???
KsK

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-12-06 12:27

ksk wrote:

> nej men vinter eller ej ., det må være det samme indøre`S vinter
> eller sommer ???

Kan du ikke skrive mere end en enkelt sætning af gangen? Du formulerer
dig meget kortfattet og indforstået, så det er svært at regne ud hvad
det er du mener.

Jeg _tror_ du med ovenstående mener at lyset er det samme indendøre,
hvad enten det er vinter eller ej. Det er det ikke, medmindre du har
tunge gardiner, som du trækker for. Eller naturligvis hvis det er mørk
aften eller nat.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-12-06 22:45

On 25 Dec 2006 11:27:20 GMT, Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> hvad enten det er vinter eller ej. Det er det ikke, medmindre du har
> tunge gardiner, som du trækker for. Eller naturligvis hvis det er mørk

Nu er det sådan at Karsten ikke er den skarpeste kniv i skuffen. Så det
med at skrive mere end en sætning er ikke noget han lige kan finde ud af.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : ksk

Dato : 26-12-06 23:22

> Nu er det sådan at Karsten ikke er den skarpeste kniv i skuffen. Så det
> med at skrive mere end en sætning er ikke noget han lige kan finde ud af.

modsat dig din usympatisk stoddere .. så er jeg ikke fuld af løgn ,, FJOLS

KSK

Fra : ksk

Dato : 26-12-06 23:23

> Nu er det sådan at Karsten ikke er den skarpeste kniv i skuffen. Så det
> med at skrive mere end en sætning er ikke noget han lige kan finde ud af.

det er måske dig der ligge og ring til min 16 årig datter og komme med
seksuelle tlnærmelse fra et taletids kort købt i odesene ?????

KsK

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-12-06 10:56

ksk wrote:

> hastigthed vil være det sammen hvis han er indøre med bliz eller
> uden døres ikke

Det lyder som om du taler om lukketid? Sejerkilde 7500s problem er ikke
relateret til lukketid - i så tilfælde ville han givetvis have klaget
over slørede billeder.

Fra : ksk

Dato : 25-12-06 11:56

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som om du taler om lukketid? Sejerkilde 7500s problem er ikke
> relateret til lukketid - i så tilfælde ville han givetvis have klaget
> over slørede billeder.

nej nej inddør`S vil alt vel være det vinter eller sommer ??? måske jeg
tag fejl

KsK

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 27-12-06 18:09

Hej ksk

"ksk" <61678029@mob1il.dk> wrote in message
> han skriver ellers at det er det sammen med BLIZ . så det kan da vel ikke
> være vinter der gør det
> KsK

Jeg - tror - at der er mindre lys indendørs om vinteren, og egentlig også
udendørs med mindre der er sne til at reflektere. Solen står lavere og
mindre lys når ned til os og ind i huset. Desuden er det tidligt mørkt, så
chancen for at solen allerede er gået ned når han vil tage billeder er
større end om sommeren, hvor børnene måske allerede er lagt i seng inden
solen går ned

Jakob

Fra : ksk

Dato : 27-12-06 18:38

"Jakob Birk Hansen" <megwin@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> chancen for at solen allerede er gået ned når han vil tage billeder er
> større end om sommeren, hvor børnene måske allerede er lagt i seng inden

ok .. skulle da bare mener at hvis det hvar pga lys /atuofocus så hade han
stødt på problemer inddør`S

KsK

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-12-06 18:52

"Sejerkilde 7500" <news(SKAL VÆK)@sejerkilde.com> wrote in message
> Hejsa og glædelig jul til alle.
>
> Jeg har et Canon Power Shot A520.
> Jeg syntes at det er blevet langsomt, når jeg vil tage et billede af
> børnene, ja så er det måske kun benene jeg får, og andre gang "mister" de
> hoveder.
> Jeg har prøvet med forskellig typer og størrelser kort, for jeg troede at
det
> var mit kort, som var i stykker.
> Jeg har også prøvet forskellige indstillinger på kameraet, med og uden
> blitz.
>
> Mvh
>
> Niels-Henrik

Davs NH.

Nu er de andre her i gruppen kommet med nogle gode bud på, hvad der evt. kan
hjælpe, så du får også lige mit bud.
Jeg oplevede med eksens kamera (Ricoh RDC-7), at det hjalp at formattere
kortet i kameraet, efter at jeg havde kopieret billederne over på
computeren - kan det være det der driller?
Det virkede som om kameraet ikke fik slettet alle data, med mindre vi
formatterede kortet efter brug - så var der ingen problemer.
Prøv ad, man kunne jo risikere at det hjalp?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 26-12-06 22:08

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hejsa Aragon_DK

> [...]
> formatterede kortet efter brug - så var der ingen problemer.
> Prøv ad, man kunne jo risikere at det hjalp?

Jeg har prøvet at formatterde kortet både i kameraet og med computeren.
Der var ingen forskel på om det var det ene eller andet jeg gjord

Jeg troede nok at jeg vil spørge hvad en rep. vil koste, men det skal godt
nok ikke koste for meget, så kan man jo lige så godt køber et nyt kamera.

Jeg takke for alle svar som er kommet her i gruppen og dem som er sendt til
mig på mail.

Godt nytår til alle

mvh

Niels-Henrik

Fra : Henning

Dato : 31-12-06 02:31

"Sejerkilde 7500" <news(SKAL VÆK)@sejerkilde.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har også prøvet forskellige indstillinger på kameraet, med og uden
> blitze.

Som andre har skrevet kan det skyldes at kameraet er langsom til at
focusere.

Focustiden kan bringes ned til nul ved at benytte hyperfocal indstilling.

Et eksempel for A520:

manuel f/3,2 og afstand 2m giver (hvis du ikke benytter zoom) at alt mellem
1m og uendelig er i focus.

Du kan læse mere om det her:

http://www.dofmaster.com/dofjs.html

mvh Henning